اخبارجامعهخبر مهمفرهنگ

کمک‌رسانی مهاجران اهل سنت تهران به یکدیگر با یک شعار جالب +عکس

مسئول گروه جهادی شهید شریف واقفی گفت: ستاد نماز جمعه مهاجرین تهران بعد از فراخوان رزمایش همدلی مقام معظم رهبری و مشاهده کمک‌های مومنانه اقشار مختلف، تصمیم گرفتند تا به همنوعان خود با شعار «کمک‌های مومنانه امام خامنه‌ای »کمک کنند.

پایگاه خبری – تحلیلی شجرنیوز: محمدعلی شعبانی، مسئول گروه جهادی شهید شریف واقفی اظهار داشت: بعد از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش همدلی و کمک مومنانه در استان تهران با همکاری ۱۴ گروه جهادی دیگر پویش ۱۴۴۱ را از ابتدای ماه رمضان ایجاد کردیم و طی آن ابتدا یک شناسایی دقیق از نیازمندان جنوب غرب تا شمال شرق تهران انجام دادیم. بعد از این شناسایی با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و همت اعضای گروه‌ها، دو مرحله کمک‌رسانی صورت گرفت.

برکات یک شناسایی دقیق

وی افزود: در فرایند این کمک‌رسانی‌ها تلاش کردیم هیچ منطقه و نیازمندی جا نماند که با این روند با جمعی از برادران اهل سنت افغانستانی آشنا شدیم که از این کار استقبال کردند و تقاضا مشارکت داشتند. با پیگیری‌ و هماهنگی با مسئولین مرتبط و در راستای تقریب مذاهب و اخوت و برادری با اهل تسنن با این مجموعه ارتباط برقرار شد و جلوتر که رفتیم به ستاد نماز جمعه مهاجرین تهران رسیدیم که حدود دوسالی است به صورت مستقل در حال فعالیت هستند.

اهل سنت

کمک‌رسانی به مهاجران اهل سنت با یک شعار جالب

شعبانی گفت: ما سعی کردیم بسته‌بندی اقلام را در محل نمازجمعه این ستاد انجام دهیم تا قرابت و نزدیکی بیشتری میان ما حاصل شود. بعد از این دو مرحله این ستاد تصمیم گرفت به صورت مستقل وارد عمل شود و گروه جهادی و صندوق کمک مومنانه خود را ایجاد کند و با شعار «کمک‌های مومنانه امام خامنه‌ای» به کمک‌رسانی به نیازمندان مهاجر اهل سنت تهران بپردازد که تاکنون سه مرحله کمک‌رسانی داشته‌اند.

کمک رسانی به اهل سنت

مسئول گروه جهادی شهید شریف واقفی تصریح کرد: گروه جهادی ما به عنوان مشاور و کمک‌رسان در این سه مرحله حاضر است و تمامی کارهای اعم از جمع‌آوری مبالغ و خرید و بسته‌بندی توسط خود برادران اهل سنت افغانستانی انجام می‌شود.

کمک به  ۶۰۰ خانواده اهل سنت مهاجر نیازمند در تهران

وی ادامه داد: این گروه در مرحله چهارم کمک‌رسانی خود با کمک دفتر هماهنگی اهل سنت کشور ۶۰۰ بسته ارزاق تهیه کرد که توانست بخش اعظمی از اهل تسنن نیازمند افغانستانی، ایرانی و دیگران حاضر در استان تهران را زیر پوشش قرار دهد.

خانواده اهل سنت مهاحر

تهیه ۲۰۰ بسته ارزاق در مرحله سوم شیوع کرونا

شعبانی گفت: مرحله پنجم از دیروز چهارشنبه ۱۹ آذرماه در حال بسته‌بندی است. در این مرحله، ۲۱۰ بسته ارزاق هرکدام به ارزش حدود ۳۰۰ هزار تومان تهیه شده و بناست میان نیازمندان در موج سوم شیوع ویروس کرونا توزیع شود.

کمک ۴۰۰ میلیونی مهاجران به نیازمندان

مسئول گروه جهادی شریف واقفی با اشاره به اینکه در سه مرحله کمک‌رسانی آخر حدود ۴۰۰ میلیون تومان از مهاجرین جمع‌آوری شد، تصریح کرد: مقداری نیز دستگاه و مجموعه‌های فعال در این زمینه کمک‌کردند.

سبد معیشتی به مهاجران اهل سنت

علاقه برادران افغانستانی برای شرکت در فعالیت‌های جهادی

مسئول گروه جهادی شهید شریف واقفی افزود: برادران افغانستانی اهل تسنن از فعالیت‌های جهادی و کمک‌رسانی استقبال کردند و در این حوزه بسیار قدرتمند وارد شده‌اند و مشابه یک ظرفیتی هستند که تاکنون دیده نشده بود. آن‌ها خود برای انجام این فعالیت‌‌ها کمک‌رسانی می‌کنند و تمام کارها را انجام می‌دهند. این برادران از ما می‌خواهند که در کارهای جهادی دیگر به خصوص در جنوب کشور نیز مشارکت داشته باشند که ان‌شاءالله بتوانیم از ظرفیت گروه‌های جهادی آنان هم استفاده کنیم.

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.