اخبار90 درجهورزش

کریستین رونالدو، فوتبالیست اعجوبه

در این مجال مروری فشرده بر زندگی حرفه ای فوق ستاره پرتغالی کریستین رونالدو خواهیم داشت. بازیکنی که از سه سالگی علاقه خود به فوتبال را نشان داد و این استعداد از سن شش سالگی شکوفا شد. بازیکنی که با توجه ویژه سر الکس فرگوسن مسیر زندگی حرفه ایش تغییر کرد و به یک ستاره محبوب جهانی تبدیل شد.

کریستین رونالدو فوتبالیست اعجوبه

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو معروف به کریستین رونالدو، فوتبالیست اعجوبه اهل کشور پرتغال و متولد 1985 است. در سن هشت سالگی برای اولین بار در تیم آندورینها مشغول بازی شد. پس از دو سال و در سن ده سالگی به باشگاه ناسیونال مادیرا ملحق شد و در این باشگاه توانست قهرمان لیگ جوانان شود. در ادامه با باشگاه حرفه ای اسپورتینگ لیسبون قرارداد بست و در مجموعه ورزشی آلکو چته به صورت تخصصی آموزش دید. کریستین در رده سنی نوجوانان تنها بازیکن پرتغالی بود که زیر 16، 17 و 18 سال بازی کرد و در اولین بازی زیر 16 سال در مقابل باشگاه موریرنز دو گل به ثمر رساند.

در سال 2003 باشگاه منچستر یونایتد را برای ادامه فوتبال انتخاب کرد. او اولین بازیکن پرتغالی تیم منچستر بود و با این انتخاب در کنار سر الکس فرگوسن و با پوشیدن پیراهن شماره هفت این تیم، به اعجوبه و اسطوره فوتبال تبدیل شد. پیراهن شماره هفت تیم منچستر از نظر فرگوسن برای بازیکنان افسانه ای منچستر بوده و پوشیدن آن افتخار است. رونالدو در اولین بازی برای منچستر 60 دقیقه در میدان حضور داشت و اولین گل برای این باشگاه را مقابل تیم پورتسموث وارد دروازه حریف کرد.

کریستین رونالدو در کودکی و نوجوانی

کریستین رونالدو در کودکی و نوجوانی

در سال 2006 طی دو ماه به عنوان بازیکن برتر لیگ انگلستان معرفی شد. در سال 2007 رسانه ها خبر از پیوستن این بازیکن به تیم رئال مادرید دادند اما رونالدو پیشنهاد 80 میلیون یورویی رئال را رد کرد و قرارداد هفتگی با منچستر امضا کرد که مبلغ آن معادل 120 هزار یورو بود. کریستین رونالدو گران ترین بازیکن در تاریخ فوتبال باشگاه منچستر یونایتد است.

 

در پایان فصل 2007 با کسب 8 امتیاز بیشتر نسبت به دنیل گنزالس گویزا، کفش طلای اروپا را از آن خود کرد. این جایزه پایان هر فصل به برترین گلزن 5 لیگ معتبر در اروپا داده می شود. رونالدو در پایان لیگ قهرمانان اروپا و در پایان فصل مجموعا 42 گل به ثمر رساند که در زندگی فوتبالی او یک رکورد بوده است.

 

سال 2008 توپ طلای اروپا را با 446 امتیاز دریافت کرد. در همین سال از حادثه تصادف جان سالم به دربرد و 4 روز پس از این اتفاق بازیکن سال فوتبال جهان شد.

کریستین رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا و در بازی مقابل اینتر میلان اولین گل خود را وارد دروازه این تیم کرد و در همین سال در بازی مقابل پورتو پرتغال یکی از بهترین گل های فوتبال حرفه ایش را از فاصله چهل متری به ثمر رساند و جایزه پوشکاش فیفا را دریافت کرد و منچستر یونایتد نایب قهرمان شد.

 

سرانجام کریستین رونالدو به کهکشانی های مادرید پیوست!

تلاش های رئال و پیشنهادهای وسوسه برانگیزش جواب داد و منچستر یونایتد سرانجام تسلیم پیشنهاد 80 میلیون پوندی این تیم شد. کریستین رونالدو یک قرارداد شش ساله با باشگاه رئال مادرید امضا کرد. طبق این قرارداد در هر فصل سیزده میلیون یورو و در پایان شش سال نود و چهار میلیون یورو به این بازیکن پرداخت خواهد شد و مبلغ خروج کریستین از باشگاه رئال نیز یک میلیارد یورو مشخص شده که در تاریخ فوتبال این خود یک رکورد است. در مراسم استقبال این باشگاه با ثبت رکوردی جدید، جمعیتی معادل هشتاد هزار نفر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو حضور داشتند.

فوق ستاره پرتغالی در سال 2009 به تیم رئال مادرید پیوستفوق ستاره پرتغالی در سال 2009 به تیم رئال مادرید پیوست

اولین گل رونالدو برای باشگاه رئال مادرید در بازی مقابل باشگاه ال دی یو کیتو زده شد و در لالیگا هم مقابل تیم دپورتیوو لاکرونیا اولین گلش را زد. در بازی مقابل تیم ویارئال هم دو گل وارد دروازه این تیم کرد و با این حساب رونالدو توانست در هر 4 بازی اول لالیگایی خود گلزنی کند.

در مسابقات مقدماتی جام جهانی مقابل تیم ملی مجارستان از ناحیه مچ پا دچار آسیب شد. رئال در این فصل مقام دوم لالیگا را به دست آورد و در یک هشتم نهایی مقابل المپیک لیون شکست خورد و از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی بازماند.

در سال 2010 رونالدو توانست پیراهن شماره 7 که مورد علاقه اش بود را بر تن کند. تیم او در آغاز این فصل شروع خوبی داشت و چند رکورد باشگاهی را شکست. در جام حذفی اسپانیا و در مسابقه نهایی، رئال مادرید توانست با گل کریستین رونالدو بارسلونا را پشت سر بگذارد و قهرمان جام حذفی اسپانیا شود. رونالدو در این فصل با پنجاه و سه گل رکورد گل های باشگاهی را که قبلا در اختیار فرانس پوشکاش بود شکست.

در سال 2011 کریستین رونالدو صدمین گل خود را مقابل تیم لیون وارد دروازه کرد. در همین سال در کنار تیم رئال مادرید قهرمانی لالیگا را به دست آورد.

مهم ترین اتفاقات حرفه ای کریستین رونالدو در سال 2012 رقابت با لیونل مسی بر سر جایزه بهترین بازیکن سال اروپا بود که سرانجام آندرس اینیستا آن را به دست آورد. رونالدو طی شش بازی متوالی ال کلاسیکو توانست گل بزند.

در سال 2016 در بازی فینال قهرمانان اروپا با پنالتی که رونالدو وارد دروازه کرد و کهکشانی ها برای یازدهمین بار قهرمان لیگ اروپا شدند. رونالدو نیز آقای گل این مسابقات شد و در کارنامه فوتبال خود سه بار قهرمانی اروپا را ثبت کرد.

سال 2018 با پیوستن به باشگاه یوونتوس ایتالیا و قرارداد 112 میلیون یورویی گران قیمت ترین بازیکن شد. رونالدو نیاز به یک چالش جدید را دلیل جدایی اش از تیم رئال مادرید اعلام کرد.

خداحافظی سرد رونالدو از رئال مادرید

خداحافظی سرد رونالدو از رئال مادرید

بازی های ملی و جام جهانی رونالدو

اولین بازی ملی رونالدو در سال 2003 مقابل تیم ملی فوتبال قزاقستان انجام شد. در سال 2004 و در جام ملت های اروپا توانست دو گل برای تیم ملی پرتغال به ثمر برساند. تیم ملی پرتغال در بازی مقابل هلند توانست با گل رونالدو به مرحله پایانی راه یابد و نایب قهرمان شود. در همین سال رونالدو در کنار تیم ملی خود در بازی های المپیک تابستانی 2004 حضور داشت. در سال 2006 رونالدو در سن 22 سالگی بازوبند کاپیتانی تیم ملی کشورش را بر بازو بست.

سال 2008 و در جام ملت های اروپا رونالدو 8 گل برای تیم پرتغال زد و در گروه A جام ملت های اروپا به عنوان مرد بازی پرتغال و چک انتخاب شد.

در جام جهانی 2010 بازی پرتغال و ساحل عاج، رونالدو کارت زرد گرفت. همچنین در سه بازی تیم ملی پرتغال بهترین بازیکن شناخته شد. در مرحله یک هشتم نهایی و در بازی با اسپانیا تیم پرتغال حذف شد.

سال 2012 در جام ملت های اروپا کریستین رونالدو برای تیم پرتغال هفت گل زد. تیم پرتغال همراه تیم هلند، آلمان و دانمارک در قرعه کشی این جام در گروه ب معروف به گروه مرگ قرار گرفت. در بازی نیمه نهایی مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی، تیم پرتغال شکست خورد و به بازی پایانی نرسید.

جام ملت های اروپا 2016

در این مسابقات تیم ملی پرتغال توانست فرانسه را شکست دهد و قهرمان این جام شود. البته رونالدو به دلیل مصدومیت 25 دقیقه برای تیمش بازی کرد. او توانست سه گل برای تیمش به ثمر برساند و هشتمین بازیکن برتر این مسابقات شد.

جام جهانی 2018 روسیه

در این جام تیم ملی پرتغال با حضور کریستین رونالدو، با تیم های ملی مراکش، اسپانیا و ایران هم گروه بود. کریستین رونالدو در بازی اول مقابل اسپانیا رکوردی جدید زد و دومین بازیکن گلزن ملی جهان شد البته پس از علی دایی بازیکن تیم ملی ایران. تیم ملی پرتغال با تک گل رونالدو در بازی دوم مراکش را شکست داد. در بازی سوم هم مقابل ایران قرار گرفت و نتیجه این بازی در ضربات پنالتی 1-1 مساوی شد. البته رونالدو در این بازی موفق به زدن گل نشد.

در بازی پرتغال مقابل ایران داور به کارت زرد بسنده کرد! اخراج رونالدو باب میل فیفا نبود!

در بازی پرتغال مقابل ایران داور به کارت زرد بسنده کرد! اخراج رونالدو باب میل فیفا نبود!

با ما در سایت شجرنیوز همراه باشید و جدیدترین اخبار ورزشی ایران و جهان را در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام شجر نیوز دریافت کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.