90 درجهاخبارورزش

کامرانی‌فر: ریاست جمهوری به خصوصی‌سازی سرخابی‌ها تاکید دارد

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: من نامه‌ای از ریاست جمهوری دیدم که در آن تاکید شده بود که هرچه زودتر وضعیت خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس مشخص شود.

به گزارش شجرنيوز، حسن کامرانی‌فر در مورد اخذ مجوز حرفه‌ای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: بعد از اینکه کمیته بدوی رای خود را داد کمیته استیناف آن را بررسی کرد. به آنها فرصت داده شده که موانعشان را برای اخذ مجوز حرفه‌ای برطرف کنند.

وی افزود: فدراسیون فوتبال تازه کار خود را آغاز کرده و مدیران باشگاه و حتی وزارت ورزش هم تغییر کرده است. عدم ثبات مدیریت باعث این مشکلات شده است. حتی در نشستی که داشتیم، مدیریت باشگاه در جلسه گفت ما نمی دانستیم که برای گرفتن این مجوز باید چه کاری کنیم.

وی افزود: مواردی هم مانند بحث سهام باشگاه‌ها صورت حساب مالی و … مطرح شد. سه‌شنبه هم با مدیر عاملان باشگاه‌ها جلسه داریم تا در این باره صحبت کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: دیدید که زمانی که پرسپولیس فینالیست آسیا شد النصر شکایت کرد و هنوز هم پیگیر است. باید بررسی می‌کردیم.

وی در مورد مهلت سه ماهه به باشگاه‌ها تصریح کرد: این موضوع نیاز به گفتن ندارد و باید جدی‌تر مسائل را پیگیری کنیم. خیلی از باشگاه‌ها به خاطر بدهی پنجره‌شان باز نشد و یا محدود باز شد. فدراسیون فوتبال مرحله به مرحله پیش می‌رود که مشکلات را برطرف کند.

کامرانی‌فر در مورد رفع مشکلات اخذ مجوز حرفه‌ای گفت: من نامه‌ای از ریاست جمهوری دیدم که دستور دادند که بحث خصوصی سازی و مشکلات آن برطرف شود. مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی گفت: اگر دوستان نتوانند موانع را برطرف کنند این مجوز حرفه‌ای باطل خواهد شد. این فرصت به آنها داده شده و باید آنها سریع‌تر مشکلات را برطرف کنند.

کامرانی‌فر در  پاسخ به این پرسش که مشکل باشگاه‌ها برای گرفتن مجوز حرفه‌ای چه چیزی است خاطرنشان کرد: بحث حسابرسی، بحث سهام باشگاه‌ها، موارد دیگری هم وجود دارد که باید برطرف شود. اگر ما بگوییم به AFC رفتیم و یکشبه مشکل برطرف شد فکر می‌کنم کمی دور از واقعیت باشد. فدراسیون فوتبال تلاشش را می‌کند

وی در مورد گلایه یحیی گل‌محمدی که گفته بود تنها پرسپولیس نمی‌تواند بازیکن خارجی بدهد، خاطرنشان کرد: یکی از موارد در گرفتن بازیکن خارجی این است باشگاه‌ها بدهی خارجی نداشته باشند. همچنین فدراسیون تاکید دارد باشگاهی که بدهی داخلی هم داشته باشد بازیکن خارجی نگیرد. این اختلاف وجود دارد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: گل‌محمدی بداند باشگاه پرسپولیس یکی از بدهی‌هایش را پرداخت نکرده است. چند وقتی است مدیر باشگاه تلاش می‌کند بدهی را پرداخت کند و چند روز هم ظاهرا زمان لازم است که پول به حساب بنشیند.

وی افزود: یکسری مقررات در جذب بازیکن واقعا مشکل دارد و برخی قراردادها در شرایط نابرابر انجام می‌شود. ما جلسات زیادی داشتیم که این قراردادها بین باشگاه و بازیکن طبق قوانین فیفا باشد.

کامرانی فر ادامه داد: برخی  که در فوتبال هستند قراردادهایی می‌بندند و پس از عقد قرارداد از تیم‌ها می‌روند و پول زیادی می‌گیرند. فدراسیون در تلاش است تا این گونه مشکلات را شاهد نباشد.

برخی قراردادها منصفانه نیست. این قراردادها به باشگاه‌ها هم کمک می‌کند. نباید باشگاه‌ها متضرر شوند. آنها ستون فوتبال ما هستند. امیدوارم ثبات مدیران بیشتر شود و هر کس مدیر می‌شود جوابگوی عملکردش باشد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد عملکرد موفق‌آمیز تیم امید با هدایت مهدی مهدوی‌کیا گفت: تیم امید اتفاق خوبی را رقم زد. برنامه ریزی خوبی صورت گرفت و بازیکنان با پرواز چارتر به تاجیکستان رفتند. در آینده‌ای نزدیک این تیم در تورنمنت‌های خوبی شرکت خواهد کرد. مهدوی‌کیا زحمات زیادی می‌کشد و مطمئن هستیم اتفاقات خوبی در راه است.

وی در مورد اعلام اسامی داوران بین‌المللی گفت: ما ریجیستر کردیم و به زودی اعلام می‌شوند.

کامرانی‌فر در واکنش به اظهارات وحید صالحی داور بازنشسته در یک برنامه تلویزیونی مبنی بر فساد در  فوتبال گفت: ضمن احترامی که قائل هستم، او مدت زیادی لباس داوری پوشید. ای کاش او زمانی که داور بود این حرف‌ها را مطرح می‌کرد.

وی تصریح کرد: یک داوری که ۱۰ سال داور بوده، و چندین رییس کمیته و دپارتمان داوری دیده، اندازه انگشتان یک دست داوری نکرد. رفتار او غیر حرفه‌ای بود. من به صداقت و پاکی داوران قسم می‌خورم. داوران در سخت‌ترین شرایط به فوتبال ما کمک کردند.او باید به زودی جوابگوی صحبت‌هایش باشد.

 

منبع: ايرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.