اخبارجامعهخبر مهمذره بین شجر

چالش‌های مجازی مرگبار در کمین دانش‌آموزان!

خلاصه نوشته
  • روز بخیر
  • خلاصه مطلب
  • دانش قدرت است
  • متن ساختگی

چالش‌های مجازی مرگبار در کمین دانش‌آموزان!

به گزارش شجرنیوز، به نقل از تسنیم؛ در پی گسترش آموزش مجازی و حضور بیش از پیش کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، پلیس فتا در اطلاعیه‌ای نسبت به ارسال پیام‌های چالش خطرناک مومو (Momo Challenge) به خانواده‌ها هشدار داد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی؛ رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در این باره گفته بود: «در روزهای اخیر دوباره شاهد مطرح شدن چالش مومو در سطح برخی استان‌های کشور به خصوص استان‌های جنوبی بوده‌ایم و برخی کاربران که بیشتر آنها دانش‌آموز بوده‌اند پیام‌هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت کرده‌اند؛ دریافت پیام‌ها و کلیپ‌های چالش مومو بیشتر از طریق اپلیکیشن واتس‌‌اپ صورت گرفته است».

در مصاحبه دیگری، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا نیز ایجاد برخی مزاحمت‌ها برای دانش‌آموزان مشابه با چالش مومو را تایید و اعلام کرد: «متاسفانه طبق گزارش‌های دریافتی از برخی خانواده‌ها و بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا، متوجه شده‌ایم که افرادی در داخل و خارج از کشور از فضای ایجاد شده درباره چالش مومو سوءاستفاده کرده‌اند و تصاویر مومو را روی پروفایل واتس‌اپ خودشان قرار می‌دهند.

سپس با کاربران مدنظر خود که اغلب دانش‌آموزان هستند تماس می‌گیرند و آنها خانواده‌هایشان را نگران می‌کنند. با کاربران صحبت می‌کنند، متن خاصی برایشان می‌فرستند و آنها را دعوت به برخی چالش‌های خطرناک می‌کنند. بعد از این مرحله تهدید می‌کنند که اگر کاری را که از آنها خواسته شده است، انجام ندهند، موبایلشان هک می‌شود یا فردی می‌آید و آنها را به قتل می‌رساند؛ هیچ مدرکی وجود ندارد که بگوییم واقعاً چالش مومو در کشور ما فعال شده است، حرف‌هایی که در این باره زده می‌شود شایعه است، همان‌طور که درباره نهنگ آبی هم این شایعه‌ها را مطرح می‌کردند.»

اعلام این هشدارها که جزو وظایف پلیس و به منظور حفاظت از جان شهروندان صورت می‌پذیرد، لزوم توجه بیشتر خانواده‌ها و مدارس را برای جلوگیری از حضور بی‌دفاع کودکان و نوجوانان در فضای مجازی یادآوری می‌کند؛ در این مطلب با هدف آگاهی‌رسانی به والدین به بررسی مختصر این موضوع پرداخته خواهد شد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.