اخبار استان هااخبار

پرونده تخلف شرکت تولید پوشک بچه به تعزیرات رفت

کاهش برخی سایزهای یک برند پرطرفدار پوشک بچه طی یک ماه گذشته در بازار و افزایش قیمت آن، حکایت از تخلف شرکتی داشت که پرونده آن به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

به گزارش شجرنیوز به نقل از فارس، کمبود ناگهانی برخی کالاها همچون روغن، شکر، شیر خشک، پوشک بچه و بسیاری کالاهای دیگر در بازار، از چند سال پیش در مقاطع خاصی روال شد، کالاهایی که موجب صف کشیدن‌های طولانی مردم شده و نگرانی‌های زیادی را به‌وجود آورد؛ مشکلی که پس از مدتی با کشف انبارهای مملو از این کالاها خبر از احتکار و تخلف‌های گسترده‌ای داشت.

از ابتدای سال نو نیز کمبود مارک معروفی از پوشک بچه در بازار، ما را بر آن داشت که پیگیر ماجرا شویم.

پرس و جو از چند فروشگاه و مغازه لوازم بهداشتی و داروخانه ما را به این نتیجه رساند که شرکت‌های فروش پوشک بچه درخواست افزایش قیمت دارند و هنوز با درخواست‌شان موافقت نشده است، از این رو برخی شرکت‌ها به صورت خودسر اقدام به افزایش نرخ این محصول کرده‌اند.

این در حالی است که گفتگو با والدینی که نوزاد دارند نشان می‌دهد قیمت روی جلد برخی شرکت‌های تولیدکننده این محصول ماهانه در حال افزایش است و فروشگاه‌ها با منّت قیمتِ قبل، تخفیفی را برای مشتری قائل می‌شوند که معلوم نیست چند درصد از آن سود برده‌اند!

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در این باره از ارسال پرونده شرکت متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.

مهدی حسنی در گفتگو با فارس با اشاره به اینکه شرکت‌ها به صورت خودمختار اجازه افزایش نرخ را ندارند، گفت: پیشنهاد این شرکت‌ها به ستاد تنظیم بازار ارسال شده و پس از تایید مجاز به افزایش قیمت هستند.

وی افزود: از ابتدای امسال شرکت‌های تولید کننده پوشک بچه به دلیل افزایش هزینه تولید و نیروی کار خواستار افزایش ۳۸ درصدی نرخ کالای خود شده‌اند که این درخواست هنوز تایید نشده است.

معاون بازرسی صمت فارس تاکید کرد: در این راستا اما یکی از شرکت‌ها خودمختار قیمت محصول خود را افزایش داده و توزیع محصول خود را طی مدتی کوتاه در بازار متوقف کرد.

حسنی، این اقدام را تخلف عنوان کرد و گفت: پرونده شرکت خاطی تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی ارسال شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.