اقتصاد ایراناخباراقتصاد

پاسخ اقتصاددانان به ۴ سؤال رئیس‌جمهور|دلیری: بازار تحمل شوک جدید ندارد/ تورم هزینه دولت را ۳۲ برابر کرد

یک کارشناس اقتصادی،‌ با بیان اینکه، پرداخت نقدی یارانه به مردم، آبیاری در شنزار بی‌آب و علف است،گفت:درآمد ملی، اشتغال، تورم، نرخ سود، ارز و قیمت‌ها از جمله متغیرهای اقتصاد کلان هستند که متاثر از سیاست‌ها و مدیریت دولت‌ها و بخش خصوصی شکل میگیرند.

به گزارش شجرنيوز،  رئیس‌جمهور در جلسه هم‌اندیشی که اخیراً با اقتصاددانان داشتند، 4 سؤال اقتصادی را مطرح کردند که می‌تواند پرسش بسیاری از مردم ایران باشد که به عبارت دیگر با وجود فراوانی منابع طبیعی خدادادی و داشتن نیروی انسانی مستعد و تحصیل کرده و ذخایر زیاد نفت و گاز و معادن غنی و  با توجه به پیشرفت در علم و دانش نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی،  سلول‌های بنیادی و اختراعات و نوآوری متعدد شرکت‌های دانش‌بنیان و رشد و تحول شگفت‌انگیز در صنایع دفاعی نظامی، چرا اقتصاد ایران یکی از معضلات دائمی دولتمردان و سیاستمردان در هر دوره باید باشد و هر دوره باید شاهد نرخ تورم بالای اقتصاد ایران  باشیم.

در حال حاضر نرخ تورم ایران در زمره 5 کشور جهان است که بالاترین نرخهای تورم را دارند و ده‌ها چرای دیگر می‌تواند برای اقتصاد ایران مطرح باشد.

چرا شاخص های کلان اقتصاد کشور مطلوب نیست؟ هدفگذاری تورمی که قرار بود تک رقمی شود،  چرا محقق نشده است؟ چرا آثار ده‌ها میلیارد دلار یارانه پنهانی که دولت پرداخت می‌کند در زندگی مردم ظاهر نمی‌شود. با وجود هزاران هزار میلیارد تومان مصارف دولت در 8 سال گذشته، رشد اقتصادی کمتر از یک درصد داشته ایم؟ در  ادامه طی گفتگو با امین دلیری، کارشناس اقتصادی و مدرس دانشگاه به 4 سؤال رئیس‌جمهور محترم پاسخ داده شد.

 

منبع: تسنيم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.