اخباراروپابین المللخبر مهم

ورود دو کاروان نظامی روسیه به دونتسک و لوهانسک/ ترکیه: اقدام روسیه غیرقابل قبول است

منابع رسانه‌ای روسیه از ورود دو کاروان نظامی روسیه به دو منطقه خودمختار «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین خبر دادند.

به گزارش شجرنیوز، روسیه ساعتی پس از به‌رسمیت شناختن استقلال دو منطقه خودمختار لوهانسک و دونتسک از اوکراین، دو کاروان نظامی خود را راهی این دو منطقه که در شرق اوکراین واقع هستند، کرده است.

از سوی  دیگر، خبرگزاری رویترز گزارش داد که طبق قرارداد روسیه و جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک، روسیه می‎تواند در شرق اوکراین پایگاه‌های نظامی احداث کند.

ترکیه تصمیم روسیه را مردود خواند

از سوی دیگر، دولت ترکیه به تصمیم روسیه در به‌رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک واکنش نشان داد و این اقدام مسکو را «غیر قابل قبول» خواند.

خبرگزاری آناتولی به‌نقل از وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که تصمیم روسیه در به‌رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک غیر قابل قبول و مردود است.

درخواست‌ غرب برای برگزاری نشست شورای امنیت

همزمان آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی این تصمیم رئیس جمهور روسیه شدند.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت که واشنگتن از برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت برای بحث در مورد بحران اوکراین و تصمیمات مسکو حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه اوکراین هم اعلام کرد که کی‌یف خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره «اقدامات غیرقانونی» روسیه است.

رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه‌شب دو فرمان را امضا کرد که بر اساس آن روسیه باید استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به‌رسمیت بشناسد.

منبع: تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.