اخبارجامعهسلامتمجله شجر

نتایج واکسن ایرانی امیدوارکننده بوده است/به تورهای واکسن کرونا اعتماد نکنید

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص تورهای واکسن که این روزها توسط برخی سوداگران به راه افتاده است، هشدار داد و گفت: مردم مراقب باشند و به هیچ وجه به این دلالان سلامت اعتماد نکنند.

به گزارش شجرنیوز؛ دکتر محمد نوری سپهر گفت: هر عاملی که باعث تجمع و دورهمی شود، شیوع مجدد کرونا را به دنبال دارد بنابراین با وجود اینکه شب یلدا از سنت‌های قدیمی ایرانیان بوده و هست ولی نباید به بهانه آن، بزرگترها و خانواده‌ها را مبتلا به بیماری کنیم .

نوری سپهر تأکید کرد: امسال باید هر خانواده، شب یلدا را دور از  اقوام و دوستان خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  بگذراند .

وی خاطرنشان کرد: مطالعات زیادی در دنیا صورت گرفته که نشان می‌دهد اولین عامل ابتلا به کرونا، اجتماعات و دور همی‌های کوچک و بزرگ  است.

نوری سپهر در خصوص تولید واکسن در دنیا و کشور و لزوم واکسیناسیون گفت:  دنیا به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است، اما هیچ یک از این واکسن‌ها هنوز امتحان خود را پس نداده‌اند و نباید در تهیه آنها شتابزدگی صورت گیرد. ضمن اینکه کشور ما تجارب و سابقه درخشانی در تولید واکسن و صادرات آن به دنیا داشته است و باید به دانشمندان کشورمان اعتماد کنیم و اجازه دهیم تا مطالعات آن نهایی شود. تاکنون نتایج حاصله امیدوار کننده بوده است و انشالله به تولید واکسن دست خواهیم یافت و با اطمینان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت .

وی در پایان در خصوص تورهای واکسن که این روزها توسط برخی سوداگران به راه افتاده است، هشدار داد و گفت: مردم مراقب باشند و به هیچ وجه به این دلالان سلامت اعتماد نکنند .

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.