اخبار شهرستان قدساخباردر استان

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرقدس: احیای بافت فرسوده و رفع ترافیك از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در سال‌ جاری هستند

سمیه ملکی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرقدس در گفت‌وگویی پیرامون مسائل مختلف حوزه مدیریت شهری، احیای بافت فرسوده و رفع ترافیک را از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در سال جاری برشمرد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرقدس: احیای بافت فرسوده و رفع ترافیك از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در سال‌ جاری هستند

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: شورای دوره ششم از روزهای نخست آغاز به کار خود با چالش تغییرات در دو برهه مختلف زمانی روبرو شد که با درایت و همراهی همه اعضا این بحران به‌خوبی رفع شد و بلافاصله روند اجرای امور به روال عادی خود بازگشت. با توجه به گذشت هشت ماه از آغاز به کار این شورا و به مناسبت هفته شوراها مصاحبه‌ای با نایب‌رئیس شورا صورت گرفته که ماحصل آن را در ذیل مشاهده می‌نمایید.

– با توجه به روند افزایشی جمعیت شهرقدس چه برنامه‌ای برای اداره شهر دارید؟

شهرقدس یکی از متراکم‌ترین نقاط جمعیتی کشور است که با اشاره به توسعه ناهمگون شهر و عدم توجه به زیرساخت‌های شهری در سه دهه گذشته و روند رو به رشد جمعیتی مشکلات بسیاری در حوزه شهرسازی، سرانه‌های عمومی و بافت فرسوده دارد.

 – برای رفع این مشکلات چه باید کرد؟

احیاء بافت‌های فرسوده شهری و رفع ترافیک در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات شورای شهر و مدیریت شهری قرار دارد و مصمم هستیم با تقویت سازمان بازآفرینی و ایجاد دفاتر محلی و با استفاده از ظرفیت‌ها و تسهیلات قانونی زمینه بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را فراهم کنیم، مساحت ۲۸۰ هکتاری بافت‌ فرسوده شهرقدس نیازمند مطالعه، برنامه‌ریزی و پیگیری جدی است.

– یکی دیگر از مشکلات متراکم بودن شهر، ترافیک شدید است، چه برنامه‌ای برای رفع این معضل دارید؟

ترافیک شدید در شرایط بحرانی می‌تواند مانعی اساسی در خدمات‌رسانی به شهر و شهروندان باشد. نزدیکی به تهران و گذری بودن این منطقه یکی از عوامل موثر در افزایش حجم ترافیک شهری است که می‌توان با احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، احداث پارکینگ‌های عمومی، بهسازی ورودی‌ها و خروجی‌های شهر و ایجاد کمربندی از بار ترافیکی کم کرد.

– متاسفانه شاهد هستیم که در زمان بارندگی، آبگرفتگی در برخی نقاط شهر، تردد را برای شهروندان سخت می‌کند؛ طرح توسعه شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در چه وضعیتی قرار دارد؟

جمع‌آوری و هدایت روان‌آب‌ها از دیگر مطالبات بحق شهروندان است که در شرایط بارندگی به دلیل فقدان زیرساخت‌های مناسب شاهد سیلابی شدن معابر، خیابان‌ها و اختلال در زندگی و کسب و کار مردم هستیم، بنابراین تکمیل پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی و اتصال آن به تصفیه‌خانه مورد تاکید ویژه شورای اسلامی است تا با تکمیل این طرح، شاهد تبدیل تهدید به فرصت و بازگشت آب به مصارف شهری از جمله فضای سبز باشیم. بحران کمبود آب جدی است و پروژه بازیابی پساب و تغذیه فضای سبز بدون نیاز به آب‌های زیرزمینی نیز با جدیت در حال پیگیری است.

– چه پروژه‌ها و برنامه‌های عمرانی برای سال جاری دارید؟

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و به تبع آن شهر و شهرداری قدس، باید برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی اولویت‌بندی کنیم، در همین راستا شهرداری باید با بودجه موجود ابتدا پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند را تکمیل کند؛

پروژه‌هایی نظیر زیرگذر کاووسیه، سالن ورزشی منطقه یک، زیرگذر زیتون، زمین چمن استادیوم، پارک ضلع شمالی باغ ملی، میدان امام حسین(ع)، زمین چمن آزادگان، انتقال پسآب تصفیه‌خانه، سوله ورزشی حضرت ولیعصر(عج) و لکه‌گیری آسفالت مهمترین پروژه‌هایی هستند که باید تکمیل شوند. احداث کارخانه بازیافت زباله، تولید گل و گیاه و افزایش سرانه فضای سبز، تعریض معابر و ترمیم و آسفالت معابر سطح شهر، بهسازی مبلمان شهری، و توزیع عادلانه امکانات و بودجه در مناطق مختلف شهری به ویژه مناطق محروم از دیگر برنامه‌های دارای اولویت شورای شهر در سال جاری هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.