اخبار استان هااخبار

مردم مجددا دورهمی ها را قطع کنند/ امیکرون هنوز ناشناخته است

گیلان معاون علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست در برگزاری دورهمی ها تجدیدنظر کنند و مجددا طی هفته های پیش رو دورهمی ها را قطع کنند تا از بروز موج بعدی با سویه جدید جلوگیری کنیم.

به گزارش شجرنيوز، دکتر آبتین حیدرزاده گفت: ویروس امیکرون را هنوز ناشناخته دانست و اظهار کرد: میزان خطرناک بودن این سویه در دنیا شناسایی نشده و باید حدود چهار تا پنج هفته بگذرد تا میزان عوارض و مرگ و میر آن را بسنجیم.

وی با بیان اینکه سرعت انتقال امیکرون بیشتر از دلتا بوده و لذا سرعتش انتشار آن در جهان نیز بیشتر خواهد بود، تصریح کرد: بهترین راه برای آمادگی و مقابله با ویروس امیکرون رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک زدن و عدم حضور در تجمعات و کم کردن رفت و آمدها به اماکن عمومی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت واکسیناسیون جهت مقابه با سویه های جدید کرونا، خاطرنشان کرد: خوشبختانه گیلانی ها همکاری خوبی در واکسیناسیون داشتند و جایگاه نخست کشور را در جمعیت واکسینه شده داریم، اما هنوز در تزریق دوز دوم به ۸۵ درصد نرسیده ایم.

حیدرزاده، از مردم خواست طی روزهای پیش رو جهت تزریق دوزهای اول، دوم و سوم واکسن کرونا مراجعه کنند و گفت: بیش از ۵۰۰ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان آماده ارائه خدمت به مردم است؛ البته هنوز حدود شش تا هفت درصد جامعه هدف گیلان دوز نخست را تزریق نکردند.

وی با بیان اینکه سویه امیکرون در راه کشور و استان ماست و فقط می توانیم ورود آن را کندتر کنیم، یادآور شد: از مردم می خواهیم سریعا اقدام به تزریق واکسن کنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، همچنین از مردم خواست در برگزاری دورهمی ها تجدیدنظر کنند و مجددا طی هفته های پیش رو دورهمی ها را قطع کنند تا از بروز موج بعدی با سویه جدید جلوگیری کنیم.

 

منبع: ايسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.