90 درجهاخبارورزش

مروری بر پرگل‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا به عنوان باکیفیت‌ترین رقابت‌های باشگاهی فوتبال دنیا، میزبان بازی‌های پرگلی بوده است.

به گزارش شجرنيوز ،  رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، بالاترین سطح رقابت‌های فوتبال باشگاهی در جهان است که هر سال تماشاگران زیادی از سراسر جهان آن را دنبال می‌کنند.

لیگ قهرمانان اروپا هر فصل میزبان بهترین تیم‌های اروپایی است. تیم‌های برتر اروپایی در حالی که برای موفقیت در لیگ‌های داخلی خود تلاش می‌کنند، هر سال در این مسابقات با رقبای اروپایی خود نیز به رقابت می‌پردازند.

در مرحله گروهی این رقابت‌ها تیم‌های ضعیف‌تر که عمدتا خارج از پنج لیگ برتر اروپا هستند، با برخی از بزرگ‌ترین تیم‌های باشگاهی قاره سبز رقابت می‌کنند. با پیش رفتن مسابقات، تیم‌ها غربال می‌شوند و تنها بهترین تیم‌ها به مراحل بالاتر دست پیدا می‌کنند و در پایان تیمی که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، برای یک سال به عنوان بهترین تیم جهان شناخته می‌شود و فرصت رقابت در مسابقات جام باشگاه‌های جهان را هم به دست می‌آورد.

در سال‌های گذشته شاهد تسلط و برتری تیم‌های بزرگ‌تر بر تیم‌های ضعیف‌تر بودیم، اما گاهی اوقات رقابت‌های نزدیک تیم‌ها با یکدیگر منجر به رقابتی پرگل و به یاد ماندنی می‌شود.

هفته گذشته تنها در دیدار منچسترسیتی با لایپزیگ شاهد رد و بدل شدن ۹ گل بودیم. به همین بهانه قصد داریم در این گزارش پرگل‌ترین بازی‌های تمام ادوار لیگ قهرمانان اروپا را مرور کنیم.

۱- دورتموند (۸-۴) لژیا ورشو- فصل ۲۰۱۶/۲۰۱۷| مرحله گروهی

در دیدار بورسیا دورتموند و لژیا ورشو در گروه ششم، مجموعا ۱۸ گل در هر ۲ بازی رفت و برگشت به ثمر رسید. دورتموند که در ورشو موفق شده بود ۶ گل به ثمر برساند، در ورزشگاه وستفالن با حمایت هواداران پرشورش توانست ۸ گل دیگر وارد دروازه حریف لهستانی کند.

در بازی برگشت ۲ تیم که روز پرکاری برای دروازه بانان بود، ۱۲ گل در طول ۹۰ دقیقه به ثمر رسید. با وجود این که تیم لهستانی متحمل شکست سنگینی شد، اما ۴ بار توانست دروازه میزبان بوندسلیگایی خود را باز کند.

دمبله، پاسلاک و شاهین هر کدام یک بار برای دورتموند گلزنی کردند و کاگاوا و رویس برای این تیم دبل کردند. گل آخر زنبور‌ها نیز با اشتباه بازیکن حریف به ثمر رسید. اوفو (۲ بار)، کوهارچیک و نیکولیچ  نیز گلزنان لژیا بودند. بورسیا دورتموند در پایان بازی‌های مرحله گروهی، صدرنشین گروهی شد که رئال مادرید، قهرمان آن فصل مسابقات هم در آن حضور داشت.

بازی های لیگ قهرمانان اروپا

۲- موناکو (۸-۳) دپورتیوو لاکرونیا – فصل ۲۰۰۳/۲۰۰۴| مرحله گروهی

فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ لیگ قهرمانان اروپا فصل خوبی برای موناکو و دپورتیوو لاکرونیا بود.  در حالی که موناکو به مرحله بعد صعود کرد، دپورتیوو پس از باخت مقابل پورتو در نیمه نهایی، از دور مسابقات حذف شد.

یک مسابقه پرفشار میان این ۲ تیم در مرحله گروهی برگزار شد. موناکو در سفر خود به اسپانیا شکست خورد. با این حال، طرفداران دپورتیوو نمی‌دانستند که در بازی برگشت چه چیزی در انتظار آن‌ها است.

موناکو بازی برگشت را در خانه حریف با قدرت شروع کرد و در ابتدای بازی چند گل به ثمر رساند. اگرچه دپورتیوو موفق به زدن ۳ گل شد، اما در مقابل ۸ بار دروازه اش باز شد و شکست تلخی را تجربه کرد. دادو پرسو، مهاجم کروات موناکو که آن شب ۴ گل به ثمر رساند، ستاره میدان بود.

مرور بازی های لیگ قهرمانان اروپا


۳- بارسلونا (۲-۸) بایرن مونیخ – فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰| مرحله یک چهارم نهایی

بایرن مونیخ در مسیر دستیابی به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ هیچ مانعی را پیش روی خود نمی‌دید. باواریایی‌ها هر تیمی که مقابلشان صف آرایی کرد را شکست دادند و در این میان بارسلونا بزرگ‌ترین قربانی یکه تازی‌های بایرن مونیخ بود.

بایرن مونیخ در طول مسابقات گل‌های زیادی زد. آن‌ها با جا به جا کردن چند رکورد در صدر گروه دوم قرار گرفتند و در ۶ بازی ۲۴ گل به ثمر رساندند. در مرحله یک شانزدهم نهایی، بایرنی‌ها در مجموع چلسی را با نتیجه ۷ بر یک شکست دادند.

شاگردان فلیک در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف بارسلونا رفتند. به دلیل همه گیری ویروس کرونا دیدار‌های این مرحله از حالت رفت و برگشتی به تک حذفی تبدیل شد. این دیدار در ورزشگاه بی طرف برگزار شد و بایرن مونیخ در دقیقه ۴ با گل مولر از حریف پیش افتاد.

بارسلونا فقط سه دقیقه بعد با گل به خودی داوید آلابا کار را به تساوی کشاند.  از آن جا به بعد، بازی در کنترل بایرن مونیخ بود.  باواریایی‌ها قبل از به صدا در آمدن سوت پایان بازی ۷ گل دیگر در مقابل ۲ گل بارسلونا به ثمر رساندند.

توماس مولر و کوتینیو که با قرارداد قرضی از بارسلونا به بایرن مونیخ منتقل شده بود، موفق به زدن یک گل شدند. پرشیچ، گنابری، کیمیچ و لواندوفسکی نیز دیگر گلزنان بایرن مونیخ در این دیدار بودند.

بازی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا

۴- تاتنهام هاتسپر (۲-۷) بایرن مونیخ – فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰| مرحله گروهی

باخت در یک بازی تلخ است، اما باخت در خانه بسیار تلخ‌تر است.  تاتنهام در اکتبر سال ۲۰۱۹ هنگام میزبانی از بایرن مونیخ این تلخی را چشید.

نایب قهرمان دوره قبلی مسابقات در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ روز‌های تکان دهنده‌ای را پشت سر گذاشت و احتمالا اسپرز‌ها هنوز خجالت و شرمندگی شکست خانگی سنگین برابر بایرن مونیخ را فراموش نکرده اند.

با وجود پیش افتادن تاتنهام با گل سون هیونگ مین، تاتنهام در ادامه بازی ۷ گل دریافت کرد. گنابری،  وینگر سابق آرسنال در آن شب ۴ بار دروازه اسپرز‌ها را باز کرد. لواندوفسکی و کیمیش دیگر گلزنان باواریایی‌ها بودند.

حذف بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان اروپا

۵- لیون (۷-۲) وردربرمن – فصل ۲۰۰۴/۲۰۰۵| مرحله یک شانزدهم نهایی (بازی برگشت)

فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ لیگ قهرمانان فصل خاصی بود.  پیروزی دیدنی لیورپول برابر آث میلان که به عنوان یکی از بهترین کامبک‌های تاریخ فوتبال از آن یاد می‌شود، در همان فصل اتفاق افتاد.

با این حال مسائل دیگری هم وجود داشت که توجه همه را به خود جلب کرد. ما درباره بازی مرحله یک هشتم نهایی بین لیون و وردربرمن صحبت می‌کنیم که تیم فرانسوی  در مجموع ۲ بازی با نتیجه ۱۰ بر ۲ حریف آلمانی خود را شکست داد، اما این بازی برگشت ۲ تیم بود که به یاد ماندنی شد.

لیون که در بازی خارج از خانه قبلی ۳ گل زده بود، در ورزشگاه خانگی اش توانست با نتیجه ۷ بر ۲ مهمان آلمانی را شکست دهد.

آخرین بازی تیم لیون در لیگ قهرمانان اروپا

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.