حقوقی و قضاییاخبارجامعهخبر مهم

لیست مجتمع های قضایی شهرستان های غرب تهران

در این یادداشت قصد داریم برخی از دفاتر قضایی شهرستان های غرب تهران را به مخاطبان معرفی نماییم.

لیست مجتمع های قضایی شهرستان های غرب تهران

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: بیش تر اوقات برای رسیدگی به شکایات و امور شخصی خود، سردرگم هستیم و به درستی نمی دانیم باید به کجا مراجعه کنیم. در چند سال گذشته، با پدید آمدن مجتمع های قضایی در شهرستان های غرب تهران، افراد بهتر می توانند در جهت تسهیل در امور اداری و شکایت های خود بکوشند. به طور کلی می توان گفت که نقش اصلی یک دفتر خدمات قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده شاکی است و به منظورکاهش مراجعه به دستگاه های قضایی پدید آمده است.

در خصوص مراجعه به دفاتر قضایی، باید گفت که در درجه اول، هر فرد به عنوان یک شهروند قادر خواهد بود برای بررسی ابعاد مختلف مشکلات خود، به این دفاتر مراجعه کند. بسیاری از کارشناسان و وکلا، افراد حقوقی و غیر حقوقی و … نیز برای درخواست های گوناگون می توانند مراجعاتی به دفاتر خدمات قضایی داشته باشند. کارمندان حاضر در مجتمع های قضایی، به سرعت به درخواست های شما توجه کرده و در جهت تسریع آن می کوشند.

برای این منظور شما می توانید درخواست خود را ثبت و پیگیری کنید. اگر قصد تنظیم شکایت دارید، پس از مراجعه به مجتمع های قضایی شهرستان های غرب تهران، باید نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنید. در نهایت با درایت کارمندان، مشکلات شما فرایند طبیعی و اداری خود را طی خواهد کرد. همچنین حائز اهمیت است که این کارمندان با داشتن مدارک تحصیلی مرتبط با فقه و حقوق، با بسیاری از قوانین حقوقی آشنا بوده و می توانند در جهت رفع آن ها بکوشند.

لیست مجتمع های قضایی شهرستان های غرب تهران

مجتمع های قضایی شهرستان های غرب تهران

آدرس مجتمع های قضایی شهرستان های غرب تهران

با توجه به گسترش شهرستان های غرب تهران، امروزه نیاز است که هر یک از آن ها، به طور مستقل از امکانات شهری، رفاهی و اداری برخوردار باشند. برای همین، طی چند سال گذشته، دفاتر و انواع مجتمع قضایی تهران، در این شهرستان ها تاسیس شده است. همه این مراکز نقش پر رنگی را در برطرف کردن امور و مشکلات قضایی و اداری عموم مردم ایفا می کنند. ما لیستی از معروف ترین این مجتمع های قضایی را معرفی کرده ایم:

  • دفتر خدمات قضایی شهریار

این دفتر، در منطقه شهریار واقع شده است و در تمامی روزها، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. می توانید در صورت نیاز، به این دفتر خدمات قضایی مراجعه کنید. این دفتر از نظر موقعیت مکانی، در حوزه قضایی شهریار، خیابان ولیعصر، میدان امام خمینی و مجتمع شباهنگ واقع شده است.

  • مجتمع قضایی اسلامشهر

این مجموعه نیز سال هاست که در شهرستان اسلامشهر، مشغول به فعالیت گسترده می باشد. موقعیت مکانی آن شهرستان اسلامشهر، ميدان نماز، خيابان تعاون، كوچه تعاون سوم، ساختمان مجد می باشد. در صورتی که در شهرستان اسلامشهر زندگی می کنید، می توانید به این مجتمع مراجعه کنید.

  • مراجع قضایی شهرستان رباط کریم

مجتمع قضایی تهران، تنها در مراکز آن فعالیت ندارد. بلکه امروزه در مناطقی از شهرستان های غرب آن مانند رباط کریم نیز، این مراکز تاسیس شده اند. این دفتر خدمات قضایی در منطقه رباط کریم، داووديه، بعد از خط ريل راه آهن، نبش كوچه بوستان، جنب بانك ملی شعبه شهدا واقع شده است.

    لیست مجتمع های قضایی شهرستان های غرب تهران                                      

مجتمع های قضایی شهرستان های غرب تهران

برای چه مواردی به مجتمع قضایی مراجعه می کنند؟

مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، اغلب اوقات با اهداف گوناگونی انجام می شود. به طور کلی هر فردی، اعم از حقیقی یا حقوقی، می تواند برای درخواست های مختلفی به این مکان مراجعه کند. طبق شواهد به دست آمده، بیش تر مردم به جای مراجعه به دستگاه های قضایی اصلی کشور، برای تسریع در مشکلات خود ترجیح می دهند به دفاتر قضایی و مجتمع های قضایی مراجعه کنند. خدمات بسیار متنوعی در این دفاتر انجام می شود که ما به طور خلاصه برخی را بررسی خواهیم کرد:

  • دعاوی خانوادگی

یکی از پر رنگ ترین دلایل مراجعه به مجتمع های قضایی شهرستان های غرب تهران، حول محور دعاوی خانوادگی می چرخد. در واقع برای بررسی چنین مشکلات خانوادگی، افراد موظف هستند که به مجتمع های قضایی مراجعه کنند.

  • دعاوی مالی

در میان مراجعاتی که روزانه به دفاتر و مراکز خدمات قضایی صورت می گیرد، می توان مواردی مبنی بر دعاوی مالی نیز پیدا کرد. افرادی که بر سر اموال خاصی دچار اختلاف هستند، برای بررسی و برطرف کردن مشکل خود، ناگزیر به مراجعه به این دفاتر خدمات رسانی هستند.

  • امور تجاری

بسیاری از موسسان شرکت ها با هدف ایجاد مشارکت و بهره مندی از این تسهیلات، به دفتر خدمات قصایی مراجعه می کنند. در همین راستا، این دفاتر نیز امور مربوط به شراکت و تجارت را برای این شرکت ها تسهیل می کنند.

به غیر از موارد گفته شده، مراجعات حضوری به دفاتر قضایی، به دلایل دیگری از جمله اسناد و ثبت آن ها، امور شهری و ساختمان سازی، موارد مربوط به اجاره نامه و عقود آن و …. انجام می شود. می توانید برای بهره مندی از هر یک از خدمات گفته شده، به این دفاتر مراجعه و ثبت درخواست کنید.

لیست مجتمع های قضایی شهرستان های غرب تهران

مجتمع های قضایی شهرستان های غرب تهران

بهترین مجتمع های قضایی شهرستان های غرب تهران کدام است؟

هر یک از مجتمع های قضایی شهرستان های غرب تهران، با محوریت برطرف کردن نیاز مردم آن منطقه پدید آمده اند. اگرچه ممکن است این مراکز از نظر وسعت فضا با یکدیگر تفاوت داشته باشند، با این حال از منظر خدمات ارائه شده تفاوت چندانی ندارند. به زبان دیگر، همه این مراکز در جهت تسریع در امور قضایی افراد حقیقی و حقوقی می کوشند و در تلاش اند تا بهترین خدمات را ارائه کنند.

اصلی ترین تفاوتی که می توان میان این مراکز قائل شد، دسترسی آن ها است. ممکن است فردی در شهر ملارد و فردی دیگر در شهریار زندگی کند. مسلم است که دسترسی و فاصله زمانی اندک، معیار انتخاب مجتمع قضایی است. در این صورت فردی که در ملارد زندگی می کند، مطمئنا دفتر خدمات قضایی موجود در ملارد را برای مراجعه و فردی که در شهریار زندگی می کند، دفتر قضایی ساکن در شهریار را انتخاب می کند.

با توجه به نکات گفته شده، تصمیم گیری در خصوص مراجعه به هر یک از دفاتر خدمات قضایی، کاملا به عهده شما قرار دارد. می توانید ابتدا با توجه به نوع دسترسی و مسافت خود، دفتر مورد نظر را برای مراجعه انتخاب کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.