اخبارجامعهفرهنگ

لزوم واکسیناسیون دانشگاهیان/ برگزاری روش‌های متنوع برای امتحانات دانشجویان

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره جلوگیری از تقلب در آزمون‌های مجازی، گفت: در این خصوص اقداماتی برای تغییر نوع سؤالات آزمون‌ها انجام خواهیم داد تا سؤالات آزمون هر گروه در مقطع کارشناسی متفاوت با هم باشد.

به گزارش شجرنيوز، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتي اميركبير ،درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: بحثی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده، صحیح و بجاست اما باید این مسأله را در نظر گرفت که دانشگاه در زمینه برگزاری مجازی کلاس‌های آموزشی نظری تا حدود زیادی موفق عمل کرده و کیفیت این کلاس‌ها افت نداشته است؛ هر چند که معتقدیم برگزاری حضوری کلاس‌ها از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار است.

وی افزود: با این حال در زمینه برگزاری آزمون‌های مجازی مشکلاتی وجود دارد هر چند که اکثریت دانشجویان تقلب نمی‌کنند اما به هر حال در بستر فضای مجازی نمی توانیم سنجش مناسبی داشته باشیم و نیاز است که تغییراتی در نوع آزمون‌ها و طرح سؤالات صورت گیرد.

* برگزاری کلاس‌های دروس عملی با مشکلاتی مواجه است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: جدا از آزمون‌های مجازی، در زمینه برگزاری کلاس‌های دروس عملی هم در ایام کرونا با مشکلاتی مواجه هستیم چرا که تمام دانشجویان از امکان شرکت حضوری در این کلاس‌ها برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: عدم حضور دانشجویان خصوصاً دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه و محدود شدن ارتباطات آنان با سایر دانشجویان یکی از معایب برگزاری مجازی کلاس‌هاست که در دوران شیوع ویروس کرونا ناچار به رعایت آن شدیم.

*شیوه برگزاری امتحانات پایانی ترم دوم تحصیلی

معتمدی تصریح کرد: بدیهی است که حضور در محیط دانشگاه در شکل‌گیری شخصیت دانشجویان تأثیر بسیاری دارد اما متأسفانه شرایط فعلی این امکان را از آنان سلب کرده و قطعا از این بابت لطمه بسیاری به این افراد وارد می‌شود.

وی با اشاره به شیوه برگزاری امتحانات پایانی ترم دوم تحصیلی 1400-1399 دانشگاه صنعتی امیرکبیر، افزود: با توجه به اینکه موج چهارم ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و شرایط برای برگزاری حضوری آزمون‌ها فراهم نیست، این آزمون ها در دانشگاه مجازی برگزار می‌شوند.

* لزوم واکسیناسیون دانشگاهیان

رئیس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: لازم است که دولت و وزارت بهداشت شرایطی را فراهم کنند که تمام دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان تا پایان شهریورماه 1400 واکسینه شوند و زمینه برگزاری حضوری ترم تحصیلی پیش رو فراهم شود.

وی درباره جلوگیری از تقلب در آزمون‌های مجازی، خاطرنشان کرد: به این منظور اقداماتی برای تغییر نوع سؤالات آزمون‌ها انجام خواهیم داد تا سؤالات آزمون هر گروه در مقطع کارشناسی متفاوت با هم باشد. برای مقطع تحصیلات تکمیلی هم پروژه ها و سمینارهایی برای برخی دروس در نظر گرفتیم و روش‌های برگزاری امتحانات متنوع هستند و در طول ترم به صورت مستمر آزمون‌‍‍‍‍‍هایی برگزار می‌کنیم.

معتمدی تصریح کرد: هر چند که تمامی دانشجویان در برگزاری آزمون‌های مجازی مرتکب تقلب نمی شوند اما تا جای ممکن به مراقبت بر شیوه برگزاری آزمون‌ها برای برقراری عدالت و حفظ سلامت امتحانات خواهیم پرداخت.

به گزارش فارس، برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان «دانشجويان در اولويت واكسيناسيون قرار گيرند» خواستار پیگیری بودند.

منبع : فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.