اخباراقتصادخبر مهمنفت و انرژی

ظرفیت نیروگاه‌های کشور به 84500 مگاوات رسید

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با افتتاح واحد دوم گازی این نیروگاه ظرفیت منصوبه نیروگاهی در جزیره قشم به 480 مگاوات، در استان هرمزگان به 4هزار مگاوات و در کل کشور به 84 هزار و 500 مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد.

ظرفیت نیروگاه‌های کشور به 84500 مگاوات رسید

به گزارش شجرنیوز به نقل از فارس، صبح امروز مورخ 8 آبان‌ماه سال جاری در قالب برگزاری بیست و ششمین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران واحد دوم نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به بهره‌برداری رسید. در این مراسم، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه ظرفیت نیروگاه‌های استان هرمزگان در مدت زمان فعالیت دولت و تدبیر و امید 60 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی قشم برای پیک سال 1401 وارد مدار خواهد شد.

*سرمایۀ 308 میلیون یورویی به منظور ساخت واحد دوم نیروگاه سیکل ترکیبی قشم

 معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه واحد دوم سیکل ترکیبی این نیروگاه امروز افتتاح می‌شود، تاکید کرد: این نیروگاه 510 مگاواتی شامل 2واحد گازی هر یک به ظرفیت 175 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 160 مگاوات است که واحد نخست گازی این نیروگاه در هفته دوازدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسیده بود و واحد دوم گازی این مجموعه نیز امروز توسط رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه واحد بخار این نیروگاه برای پیک سال 1401 به مدار خواهد آمد، ادامه داد: این نیروگاه با سرمایه‌گذاری شرکت برق و انرژی غدیر و مشارکت گروه مپنا در حال ساخت است که کل سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این پروژه بیش از 308 میلیون یورو خواهد بود.

*ظرفیت اسمی تولید برق کشو به 84 هزار 500 مگاوات افزایش یافت

این مقام مسئول با اشاره به قابلیت این نیروگاه برای تولید هشت هزار مترمکعب آب شیرین در روز، گفت: در زمان احداث این نیروگاه برای 500 نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده و در دوران بهره‌برداری نیز 100 نفر در نیروگاه مشغول به کار خواهند بود.

حائری در بیان آمار مرتبط با ظرفیت تولید برق استان هرمزگان و جزیره قشم، افزود: با افتتاح واحد دوم گازی این نیروگاه ظرفیت منصوبه نیروگاهی در جزیره قشم به 480 مگاوات، در استان هرمزگان به 4هزار مگاوات و در کل کشور به 84 هزار و 500 مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد.

*رشد 27 درصدی مصرف انرژی صنایع در استان هرمزگان

وی با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت منصوبه صورت گرفته پتانسیل بسیار خوبی را برای توسعه هر چه بیشتر صنایع استان هرمزگان به وجود آورده است، گفت: در 7ماهه نخست سال جهش تولید رشد مصرف انرژی در کل استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 10 درصد افزایش پیدا کرده است که سهم صنایع در این بین رشد حدود 27 درصدی بوده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ضمن تشریح وضعیت شبکه برق استان هرمزگان در مدت زمان دولت تدبیر و امید، بیان کرد: در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید ظرفیت نیروگاه‌های استان 60 درصد و ظرفیت پست‌های برق فشار قوی هرمزگان 45 درصد افزایش پیدا کرده است.

لازم به تاکید است، صبح امروز علاوه بر افتتاح واحد دوم نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، 3 سامانه رینگ آبرسانی در استان تهران در قالب بیست و ششمین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران افتتاح شده تا در سال 99 مجموع 124 پروژه در حوزه صنعت آب و برق افتتاح شود.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.