اخبارجامعهخبر مهمسلامتمجله شجر

طب سنتی در درمان کرونا موثر است.

در جدیدترین مطالعات پژوهشگران، گیاه درمانی شیوه «امیدوارکننده‌ای» برای درمان مبتلایان به کرونا است.

به گزارش شجرنیوز به نقل از شینهوا، محققان چینی و آلمانی گیاه درمانی را روش «امیدوارکننده‌ای» برای درمان  مبتلایان به کووید ۱۹ می‌دانند.

در تحقیقی که اخیراً انجام شده است، محققان چینی و آلمانی گفته اند کپسول‌های «Shufeng Jiedu» که یک داروی ترکیبی از هشت گیاه دارویی است، امکان دارد «یک گیاه درمانی امیدوار کننده برای کووید ۱۹» باشد.

پژوهشگران این تحقیق معتقدند، گیاه‌درمانی می‌تواند موجب بهبود حال افرادی که ابتلای آنها به کرونا متوسط است و هنوز به شرایط وخیم نرسیده، به شکل موثری کمک کند.

این مقاله علمی در تاریخ ۲۲ اکتبر در ماهنامه پزشکی «Phytomedicine» منتشر شد. این تیم تحقیقاتی شامل سه محقق از مرکز بالینی بهداشت عمومی شانگهای، آکادمی علوم پزشکی چین، دانشگاه فنی شانگهای و یک محقق از مرکز پزشکی دانشگاه آلمان بود.

در حالیکه حاضر هیچ درمان یا واکسنی برای COVID-19 تأیید نشده، نویسندگان در این مطالعه گفتند، استفاده از داروهای سنتی چینی (TCM) برای مقابله با COVID-19 مورد توجه کارشناسان بین المللی قرار گرفته، زیرا به طور منظم در طول بیماری همه گیر استفاده شده است.

به گفته محققان، طب سنتی چینی با موفقیت برای درمان SARS در سال ۲۰۰۳ و آنفلوانزای A در سال ۲۰۰۹ مورد استفاده قرار گرفت.

کپسول‌های Shufeng Jiedu، متشکل از هشت گیاه دارویی، برای درمان بیماری‌های عفونی تنفسی ویروسی براساس فعالیت های ضد ویروسی، ضد التهابی و تنظیم کننده سیستم ایمنی در برابر آسیب حاد ریه شناخته شده‌اند.

خواص ضد ویروسی و ضد التهابی کپسول‌های Shufeng Jiedu توسط مدل‌های آزمایشی (موش) تأیید شد.

پژوهشگران می‌گویند: کاهش عوامل التهابی در بافت ریه موش‌های آلوده به ویروس کرونا می‌تواند با تضعیف مسیرهای پیش التهابی توسط ترکیبات فعال زیستی کپسول‌ها توضیح داده شود.

تجزیه و تحلیل‌ها همچنین نشان داد، ۱۱ مسیر مرتبط با التهاب و تعدیل سیستم ایمنی تحت تأثیر ترکیبات فعال زیستی کپسول‌ها قرار دارند.

براساس این مطالعه، نویسندگان داده‌ها را از یک مطالعه عملی تجربی بالینی در بیماران مبتلا به COVID-۱۹ بررسی کرده‌اند تا اثر بالینی کپسول ها را ارزیابی کنند و زمان بهینه برای شروع درمان را تعیین کنند.

داده‌های بالینی نشان داد کپسول‌های Shufeng Jiedu، به درمان ضد ویروسی استاندارد افزوده شده، به طور قابل توجهی زمان بهبودی و خستگی و همچنین روزهای سرفه را کاهش می‌دهد.

به گفته نویسندگان، درمان با گیاهان در صورت استفاده در هشت روز اول پس از شروع علائم کووید ۱۹ بسیار موثرتر بود.

داده های بالینی، برخی شواهد امیدوار کننده را نشان می‌دهد که کپسول‌ها ممکن است دوره علائم COVID-19 را در بیماران با علائم خفیف و متوسط ​​کوتاه کنند. نتایج نشان داد که تجویز کپسول بلافاصله از شروع اولین علائم مفید است.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.