اخباربانوانورزش

صدای اعتراض دختران بسکتبالیست به خاطر تبعیض بلند شد

دریغ از یک شاخه گل برای زنان!

به گزارش شجرنيوز، بعد از مراسم اختتامیه لیگ برتر بسکتبال مردان و اهدای جوایز به تیم‌ها، زنان بسکتبالیست نسبت به تبعیض درخصوص تقدیر از تیم‌های روی سکو انتقاد کردند و این رفتار فدراسیون را بی‌عدالتی عنوان کردند.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در یک جدال نفس گیر موفق شد برای اولین بار عنوان قهرمان لیگ برتر مردان را از آن خود کند. در مراسم اهدای جوایز به تیم های برترمردان علاوه برجام و مدال، یک دستگاه گوشی و کارت هدیه به آن ها تعلق گرفت و همین زمینه ساز اعتراض دختران بسکتبالیست شد.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان

قهرمانی تیم بسکتبال

علت اعتراض دختران چیست؟

آن چه که سبب دلخوری و انتقاد زنان بسکتبالیست شده به هدایای اهدا شده باز می گردد. در حالی که دوفصل قبل به تیم قهرمان یک میلیون وجه نقد در قالب کارت هدیه، عطر و یک سری هدایای جانبی از سوی اسپانسر اهدا شد اما این اتفاق سال پیش رخ نداد. نکته جالب توجه این است که نه تنها اسپانسر بلکه فدراسیون هم هیچ تقدیری از زنان نکرد.

 حتی بسکتبالیست های زن اعلام کردن که دسته گل هایی که به مردان در مراسم اختتامیه همراه با مدال داده شد در لیگ زنان وجود نداشت! در واقع فدراسیون حتی به اندازه مهیا کردن یک شاخه گل هم برای اختتامیه لیگ بسکتبال اقدام نکرد. تیم زنان مهرام که همانند تیم مردانش در لیگ به عنوان نایب قهرمانی رسید به احترام مسابقات برای اهدای جام و مدال آمد که این کار را هم مردان نکردند و اصلا برای دریافت جوایز به سالن برنگشتند. با وجود چنین بی احترامی اما فدراسیون جوایز آن ها را داد ولی برای زنان بسکتبالیست این اتفاقات رخ نداد.

تیم بسکتبال زنان

بسکتبال زنان ایران

لیگ برتر بسکتبال زنان

لیگ برتر بسکتبال زنان هم سودده شد

سال هاست که لیگ برتر زنان برگزار می شود و در سال های اخیر به خاطر حل شدن مشکل حضور تیم های ملی در رقابت های بین المللی، زنان دیگر مشکلی برای دیده شدن ندارند و اسپانسرها هم به همین خاطر به سمت این بخش هم کشیده شدند. از فصل بازی های بانوان از لایو اینستاگرام باشگاه ها هم پخش  و این سبب شد ورزش زنان و بسکتبال دیده شود. در نهایت حراست وزارت ورزش این اجازه را داد که بازی ها به صورت لایو و رسمی از صفحه فدراسیون پخش شود و این قدم بزرگی برای بخش زنان بود.

ضمن اینکه بعد از قهرمانی گروه بهمن در فصل 98 مسئولان این تیم در سطح شهر بیلبوردهای تبلیغاتی زدند و این باعث شد بقیه تیم‌ها هم به حضور در لیگ بسکتبال راغب شوند چرا که اسپانسرها متوجه شدند که می توانند دیده شوند. در نهایت اسپانسرهای مختلفی برای تبلیغات دور زمین وارد مسابقات شدند  و این اتفاق خوبی برای زنان شد که به پیشرفت شان کمک کند.

با وجود اینکه لیگ بسکتبال زنان به نسبت سال های برای اسپانسرها سود بیشتری را به همراه داشت اما آن ها در کنار فدراسیون اقدام تبعیض آمیزی انجام دادند و از اهدای یک شاخه گل به زنان هم دریغ کردند.

فصل جدید بستکبال ایران

عدم تعیین جایزه مالی از ابتدای فصل

لیگ برتر چه در بخش زنان و چه در بخش مردان به این شکل نیست که از ابتدا جوایز مالی برای آن تعریف شود یا به مانند رقابت هایی باشد که از ابتدا مقدار مشخصی پول برای عناوین مختلف تعیین می شود.

با وجود ورودی بالا و هزینه هایی که تیم های بسکتبال برای حضور در لیگ انجام می دهند اما منفعت مالی خاصی به تیم ها نمی رسد. به همین دلیل اسپانسرمسابقات و حتی فدراسیون در انتهای لیگ جوایزی  را به برترین ها اهدا می کند و این جوایز بین تیم ها تقسیم می شود. این جوایز به این شکل نیست که حتما باید یک مبلغ خاصی باشد اما به پاس تشکر از بسکتبالیست‌ها و البته سودی که  از این رقابت ها به حامیان مالی می رسد آن ها هدایایی می دهند.

منبع : خبر آنلاين

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.