مجله شجرصنعت و تجارت

لیست آدرس و تلفن شهرک های صنعتی غرب تهران

در استان تهران چندین شهرک صنعتی مختلف فعالیت دارند. اگر استان تهران را به چهار قسمت شمال، جنوب، غرب و شرق تقسیم کنیم، می‌بینیم که در هر یک از بخش‌های استان تهران چندین شهرک صنعتی قرار دارند که نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت و گسترش بزرگی داشته‌اند. در مقالات پیشین، لیست شهرک های صنعتی تهران را به همراه آدرس و تلفن هر یک معرفی کردیم. در این مقاله قصد داریم به شکل اختصاصی شهرک های صنعتی غرب تهران را به شما معرفی کنیم.

در گذشته تعداد زیادی از کارخانه‌ها و صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی غرب تهران، غیر فعال بودند. اما به مرور، دولت روی صنعتی سازی و احداث کارخانه‌ها سرمایه گذاری کرد. در نتیجه امروزه شاهد رشد و ترقی شهرک‌های صنعتی موجود در غرب تهران هستیم. در ادامه این مقاله در رابطه با شهرک های صنعتی غرب تهران و ویژگی‌های آن به طور کامل صحبت خواهیم کرد.

روند صنعتی شدن منطقه

گسترش و توسعه شهرک‌های صنعتی باعث می‌شود اقتصاد یک کشور رشد کند. هرچه تعداد شهرک‌های صنعتی یک شهر بالاتر رود، اقتصاد آن شهر نیز توسعه خواهد یافت.

در زمان ایجاد شهرک صنعتی، بخش زیادی از هزینه‌ها، مربوط به سرمایه‌گذاری اولیه است. ایجاد کارخانه و نصب تجهیزات هزینه بسیار زیادی می‌طلبد که باید به کمک یک سرمایه‌گذار مناسب انجام شود. به مرور با افزایش استخدام و جذب نیرو، مهاجرت و نقل مکان افراد از مناطق دیگر به سمت شهرک صنعتی افزایش پیدا می‌کند.

تاثیرات صنعتی شدن بر یک منطقه

  • صنعتی شدن باعث می‌شود که امکانات و رفاه در شهر و استان‌های مجاور نیز بالاتر رود. در واقع می‌توان گفت صنعتی شدن یک منطقه با نحوه زندگی مردم مرتبط است.
  • امروزه اکثر شهرک‌های صنعتی نیروهای خود را از مناطق و روستاهای افراد جذب می‌کنند.
  • از طرفی گسترش شهرک‌های صنعتی در یک استان باعث می‌شود که استان مورد نظر به قطب صادرات برخی محصولات تبدیل شود.
  • زمانی که فرآورده‌ها و محصولات در استان مد نظر آماده شدند، این مرکز به عنوان یک توزیع کننده بزرگ در کشور فعالیت می‌کند. به عنوان مثال امروزه بسیاری از کالاها از استان تهران به سمت سایر استان‌ها فرستاده می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد گسترش شهرک‌ های در تهران، به خوبی عمل کرده است.

شهرک ‌های صنعتی غرب تهران

با توجه به پیشرفت گسترده شهرک های صنعتی غرب تهران، لازم است اطلاعاتی در رابطه با این شهرک‌ها و ویژگی‌های آنها در اختیار کاربران قرار بگیرد. این موضوع باعث می‌شود که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در سراسر کشور راجع به مرکز اصلی خرید و فروش محصولات مطلع شوند.

طی چند سال گذشته سرمایه گذاری بالایی برای ایجاد کارخانه‌های جدید در شهرک‌های صنعتی غرب تهران انجام شد. همین سرمایه گذاری باعث شد شرایط اقتصادی و میزان تولید در استان تهران تغییر کند‌. شهرک های صنعتی غرب تهران، شامل موارد زیر هستند:

شهرک صنعتی دهک

شهرک صنعتی دهک واقع در صفادشت شهرستان ملارد است. این شهرک طی چند سال اخیر شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. گسترش و احداث کارخانه‌ها و صنایع در شهرک صنعتی دهک باعث شده است جذب نیرو در این شهرک افزایش پیدا کند. به همین دلیل طی چند سال گذشته عده زیادی از مردم به سمت این شهرستان متمایل شده‌اند.

ویژگی های شهرک صنعتی دهک

  • امروزه بیشتر مردم ساکن غرب تهران، در این شهرک مشغول به کار هستند.
  • محصولات شهرک صنعتی دهک و فرآورده‌های آن به تمامی نقاط کشور صادر می‌شود.
  • هدف از احداث شهرک دهک توسعه و گسترش صنایع تبدیلی بوده است.
  • وسعت این شهرک صنعتی ۲۵۰ هکتار است.
  • شهرک دهک در سال ۱۳۸۵ و در ماه آذر تاسیس شد. بعد از آن سرمایه‌گذاری‌های متعددی برای واگذاری زمین و ایجاد کارخانه یا سایر صنایع صورت گرفت.
  • چندین نفر برای آغاز تولیدات صنعتی روی این شهرک سرمایه گذاری کردند. ولی با توجه به اینکه سند در اختیار دولت قرار دارد، مشکلاتی برای تولید و توسعه به وجود آمده است.
  • تاکنون ۸۷ قرارداد واگذاری زمین برای شهرک صنعتی دهک منعقد شده است.

آدرس و شماره تلفن شهرک صنعتی دهک

صفادشت، ساختمان بخشداری، دفتر ناحیه صنعتی دهک

تلفن : 65018601 – 65018641

شهرک صنعتی شهریار(شهید قاسم سلیمانی)

شهرک صنعتی شهریار در صفادشت قرار دارد و به تازگی به یکی از بهترین شهرک‌های صنعتی استان تهران تبدیل شده است. تعدادی کارخانه در این شهرک فعال هستند که باعث شده است توجه برخی از سرمایه گذاران به این شهرک جلب شود. شهرک صنعتی شهریار آینده مناسبی دارد و پیش‌بینی می‌شود که تعداد واحدهای صنعتی در آینده افزایش پیدا کند. این شهرک صنعتی با ارائه ۵۰۰ هکتار زمین، آماده خدمت و ارائه واحدهای صنعتی به سرمایه گذاران است.

آدرس شهرک صنعتی شهریار

شهریار، روستای قبچاق، بعد از پادگان بیدگنه

چرا باید شهرک ‌های صنعتی را گسترش داد؟

شهرک‌های صنعتی مهم، مثل شهرک صنعتی شمس آباد، قطب اقتصادی و مهمی در کشور هستند. شهرک‌های صنعتی به صورت خود به خودی زمینه ساز تولید و اشتغال هستند. با گسترش شهرک صنعتی، میزان تولید سالانه کشور افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که سرمایه گذاران داخلی با ارائه سرمایه خود به شهرک‌های صنعتی، به رشد اقتصاد کشور کمک کنند.

از طرفی توسعه شهرک ‌های صنعتی باعث کاهش نرخ بیکاری می‌شود. شهرک صنعتی از تعدادی واحدهای صنعتی و کارخانجات تشکیل شده است که این واحدهای صنعتی به تعداد زیادی نیروی انسانی نیاز دارد. به همین دلیل برای افزایش اشتغال‌زایی در کشور، باید تعداد شهرک‌های صنعتی را توسعه داد.

در این مقاله به طور کامل در رابطه با شهرک های صنعتی غرب تهران صحبت شد. شهرک دهک و شهرک صنعتی شهریار دو شهرک مهم در استان تهران هستند. تعداد واحدهای صنعتی که در این شهرک‌ها مشغول به فعالیت هستند، قابل توجه است و سرمایه گذاری بیشتر باعث می‌شود تعداد کارخانه‌های فعال افزایش پیدا کند و میزان تولیدات داخلی بالاتر رود. در نتیجه باید برای گسترش این شهرک‌های صنعتی برنامه ریزی کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.