اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

شهرقدس؛ بابحران فضای آموزشی روبروست!

شهرستان قدس با جمعیت دانش آموزی ۷۳هزارنفری و با تراکم ۴۵نفر در کلاس با بحران و کمبود فضای آموزشی روبروست.

شهرقدس؛ بابحران فضای آموزشی روبروست!

به گزارش شجرنیوز، وحید محرمی رئیس آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت : سالانه بالغ بر دو هزارو ۵۰۰ نفر به آمار دانش آموزش این شهرستان به دلیل مهاجرت بی رویه اضافه می شود که طبق استانداردهای اداره کل سازمان نوسازی مدارس، این شهرستان  سالانه نیازمند چهار مدرسه ۱۲ کلاسه است تا بحران موجود را مدیریت و کنترل کند.

وی با اشاره به رشد جمعیت و افزایش ۱۱۰ کلاس درس در شروع سال تحصیلی جدید گفت: افزایش بی رویه مهاجرت و کمبود فضای اموزشی موجب دوشیفته شدن مدارس و افزایش تراکم دانش آموزش از ۲۰نفر در کلاس به ۴۵نفر در سال های اخیرشده است که نیازمند تدبیر و برنامه ریزی اساسی و همکاری همه دستگاه های اجرایی به ویژه مدیریت شهری است.

مدیر آموزش و پرورش قدس با تاکید بر ضرورت و اهمیت حفظ و تامین سرانه های آموزشی توسط تعاونی های مسکن ، انبوه سازان و سازندگان مسکن گفت : شهرستان قدس متراکم ترین شهرستان از نظر فضای آموزش در سطح کشور است و این تراکم در سال های اخیر به دلیل مهاجرت معکوس ناشی ازگرانی مسکن و اجاره بها در تهران رو به افزایش و موجب نگرانی است که می تواند روند  تعلیم و تربیت اصولی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار داده و آثار نامطلوبی به دنبال داشته باشد.

وی با تقدیر از همکاری و تعامل خوب و مناسب شورای آموزش و پرورش شهرستان و مدیریت شهری گفت : تامین سرانه آموزشی در گذشته به درستی و طبق قانون رعایت نشده و شرایط بحرانی امروز نتیجه نگاه غیر اصولی و غیرکارشناسی دیروز است به طوری که به رغم آمادگی خیرین و سازمان نوسازی مدارس برای احداث مدرسه ، این شهرستان به اندازه کافی زمین با کاربری آموزشی در اختیار ندارد وزمین های آموزشی موجود در طرح تفصیلی نیز دارای مالک خاص است که شرایط را برای احداث و توسعه فضاهای آموزشی با مانع قانونی و چالش جدی  مواجه کرده است.

محرمی با یادآوری نقش و جایگاه شورای سلامی شهر و شهرداری در حفظ وتامین سرانه آموزشی گفت: خوشبخاته مدیریت شهری دارای نگاه فرهنگی ، اصولی و سازنده ای به حوزه آموزش و پروش است و از مدیریت شهری انتظار می رود کوتاهی های گذشته در تامین سرانه آموزشی جبران نماید تا با تعامل و تفاهم بیشترمسیر رشدو تعالی  و توسعه آموزشی و فرهنگی شهرستان سرعت گیرد.

وی تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز، احداث و بهره برداری از مدرسه استعداد های درخشان در هفته دولت و مدرسه در حال احداث شهرک فرزان رااز جمله اقداماتی دانست که می تواند در رفع مشکلات فضاهای آموزشی موثر و کارساز باشد.

محرمی بااعلام آمادگی برای آغاز سال تحصیلی در مهرماه به طور حضوری گفت : شرایط کرونایی در سه سال گذشته و غیرحضوری شدن مدارس به تعلیم و تربیت و تامین فضاهای آموزشی آسیب و لطمه جدی وارد کرد  که امید است با مشارکت و همکاری اولیاء وخانواده ها و بهره گیری از تمام ظرفیت های شهرستانی ،این کمبودها و آسیب ها جبران گردد.

وی مشارکت عمومی  و نقش خانواده ها در تحقق اهداف آموزش و پرورش و ایجاد مدرسه با نشاط، پویا، فعال و جذاب را بسیار مهم دانست وبر افزایش ارتباط اولیاء با مدرسه به عنوان زیربنای پیشرفت و توسعه کشور تاکید کرد.

شایا ذکر است شهرستان قدس با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰هزار نفر در غرب استان تهران دارای ۷۳ هزارآمار دانش آموزی، ۱۵۰۰ دانش اموز اتباع  با ۲۳۰۴ کلاس درس و ۳۲۰۰ معلم است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.