اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

شناسایی ۶ واحد صنعتی غیر مجاز در احمد آباد مستوفی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از جمع آوری یک واحد غیرمجاز زغالگیری سنتی و شناسایی ۶ واحد صنعتی غیر مجاز طی گشت و پایش کارشناسان و ماموران اجرایی این اداره خبر داد.

شناسایی ۶ واحد صنعتی غیر مجاز در احمد آباد مستوفی

به گزارش شجرنیوز، الهه بیگی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر با اعلام این خبر گفت: طی گشت و پایش زیست محیطی کارشناسان این اداره از روستا‌های شهرستان، یک واحد غیر مجاز تولید زغال در اراضی روستای ده عباس اسلامشهر شناسایی و پس از انجام مراحل قانونی و پیگیری‌های لازم، این واحد آلاینده جمع آوری شد.

وی افزود: این واحد زغالگیری که با حفر گودال‌هایی در اراضی کشاورزی روستای ده عباس به صورت غیر مجاز فعالیت داشت و باعث آلودگی‌های زیست محیطی و بهداشتی در منطقه شده بود، پس از طی مراحل قانونی تعطیل و متصدی این واحد به مرجع قضایی شهرستان معرفی شد.

بیگی درباره شناسایی ۶ واحد صنعتی غیر مجاز گفت: همچنین در گشت و پایش و بازدید از واحد‌های صنعتی و خدماتی مستقر در حوزه استحفاظی شهرستان اسلامشهر، ماموران اجرایی این اداره ۶ واحدصنعتی غیر مجاز را در احمد آباد مستوفی شناسایی و مجوز‌های فعالیت این واحد‌ها را وفق ماده ۱۱ قانون هوای پاک بررسی کردند.

وی با بیان اینکه این واحد‌ها فاقد مجوز‌های لازم فعالیت از جمله مجوز محیط زیست بودند، افزود: یکی از این واحد‌ها که در زمینه بسته بندی غیر مجاز مواد غذایی فعالیت داشت، با توجه به مخاطره افتادن سلامت و امنیت غذایی جامعه، بلافاصله به مراجع قضایی معرفی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر با اشاره به تشدید نظارت و کنترل بر فعالیت واحد‌های غیر مجاز و آلاینده، تصریح کرد: در صورت عدم توجه مسئولان واحد‌ها به رعایت الزامات و قوانین محیط زیست و تداوم آلودگی، موضوع برای پیگیری حقوقی به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

­

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.