اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

سرانه مصرف آب در اسلامشهر با 240 لیتر از حد مجاز عبور کرد

مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب‌ غربی استان تهران گفت: سرانه مصرف آب در اسلامشهر بیش از حد مجاز است که ۲۴۰ لیتر به ازای هر نفر مصرف می‌شود.

سرانه مصرف آب در اسلامشهر با 240 لیتر از حد مجاز عبور کرد

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، سعید الکایی مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران در آیین افتتاح ساختمان اداری آب و فاضلاب شهرک امام حسین(ع) اظهار داشت: حجم مخزن ذخیره سدهای استان تهران از 820 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 630 میلیون مترمکعب در سال آبی امسال کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه استان تهران از 5 سد مشروب می‌شود افزود: شهرستان‌های جنوب‌عربی استان تهران از خط آب اسلامشهر و الغدیر یک و دو تامین می‌شود که وضعیت آبی امسال مطلوب نیست‌.

در ادامه مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب‌غربی با اشاره به وجود 330 حلقه چاه در منطقه بیان کرد: در شهرستان اسلامشهر بیش از 217 هزار و 558 فقره انشعاب آب وجود دارد و در روزهای عادی 177 میلیون لیتر آب در اسلامشهر مصرف میشود که در پیک مصرف به 230 میلیون لیتر افزایش می‌یابد.

ایلکایی به تجهیز 8 حلقه چاه آب با 32 میلیارد تومان اعتبار در اسلامشهر اشاره و تصریح کرد: 79 هزار مترمکعب سهم مخازن شهرستان‌های رباط‌کریم ، اسلامشهر و بهارستان است.

وی با بیان اینکه 850 کیلومتر شبکه توزیع آب در اسلامشهر وجود دارد گفت: سرانه مصرف آب به ازای هر نفر 150 لیتر است که در اسلامشهر این سرانه به 240 لیتر مصرف رسیده است و آمار بسیار بالایی را نشان می دهد که مردم باید در الگوی مصرف مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب‌غربی استان تهران با تاکید بر همدلی مردم برای عبور از پیک مصرف آبی سال جاری و بحران افزود: مخزن 5 هزار مترمکعبی شهر واوان تجهیز کارگاه شد و با 20 میلیارد تومان ساخته می‌شود.

ایلکایی به بازسازی و تعمیر 7 حلقه چاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در اسلامشهر اشاره کرد و ابراز داشت: 8 هزار متر شبکه آب‌رسانی در اسلامشهر اصلاح و بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه مخزن آب گلدسته اسلامشهر با 40 میلیارد تومان تکمیل شده است گفت: خدمات رسانی آب و فاضلاب به هیچ عنوان تعطیل نخواهد شد و امکانات و زیرساخت‌های در حوزه آبی با تامین اعتبارات ایجاد می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب‌غربی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: ساخت 5 ساختمان اداری آب و فاضلاب در جنوب غرب استان تهران آغاز شده است و با تکمیل آنها خدمات دهی به مردم مطلوب می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.