اخبارخبر مهمسیاستمجلس و دولت

روحاني: با همه تمهیدات اندیشیده شده، وارد پیک پنجم بیماری شده ایم

حسن روحانی امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با همه تمهیدات و اقدامات انجام شده، امروز وارد پیک پنجم بیماری شده ایم

به گزارش شجرنيوز، جلسه ستاد ملي مقابله با كرونا امروز شنبه 19 تيرماه به رياست حسن روحاني و با حضور تمامي اعضاي ستاد برگزار شد.

رييس جمهور با اشاره به شيوع پيك پنجم در استان هاي شرقي و جنوبي و انتشار آن به ساير نقاط كشور افزود: شرايط، شرايط نامساعدتري نسبت به هفته گذشته است و آمارها نشان از افزايش تعداد بيماران سرپايي دارد كه اين خود بيانگر افزايش بستري هاست كه در ادامه افزايش فوتي ها را در پي خواهد داشت.

روحاني به آخرين آمارهاي ويروس جهش يافته هندي اشاره و يادآور شد: نکته مثبتی که در گزارش ها درمورد ویروس جهش یافته هندی ملاحظه شده این است که فاصله بین ابتلا و بستری و همچنین بستری و فوت زیاد است و درآمار مرگ و میر نسبت به گذشته شرایط بهتر است. تلاش هاي زيادي به اين منظور صورت گرفت و از پروازهاي هند و بسياري از كشورها جلوگيري به عمل آمد. حتي در مرزهاي مختلف نيز اين سخت گيري ها با شدت بيشتري همراه بود اما متاسفانه مسيرهاي غيرمجاز كار را براي ما سخت كرد.

رييس ستاد مقابله با كرونا درخصوص ضرورت واكسيناسيون گروه هاي مختلف سني افزود: ما 60 ميليون جمعيت بالاي 18 سال داريم كه حداقل 40 ميليون نفر از آنها بايد واكسينه شوند تا اين زنجيره قطع شود. در اين باره كار بزرگي از امروز صورت گرفته و بين 400 تا 500 هزار نفر در روز واكسينه خواهند شد.

روحاني ضمن اشاره به آمارهاي نگران كننده رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي گفت: گزارش ها از مراعات پروتكل هاي بهداشتي اميدواركننده نبود و مردم بايد حداقل 85 درصد نسبت به مراعات اين پروتكل ها توجه داشته باشند اما آمار 66 درصد را نشان مي دهد كه اين موضوع جاي نگراني دارد و مردم بايد نسبت به اين مساله اهميت بيشتري قائل شوند.

روحاني:‌مدارس و دانشگاه ها بازگشايي شود

رييس جمهور با تاكيد بر ضرورت بازگشايي مدارس از مهرماه سال جاري افزود: ما در مدارس نبايد از انتشار ويروس خيلي نگران باشيم اما بايد اقداماتي در اين خصوص صورت گيرد براي مثال معلمان و تمامي كساني كه با مدرسه در ارتباط هستند واكسينه شوند، فاصله گذاري ها و رعايت شرايط لازم به نوعي فراهم شود كه مردم خيالشان از بابت مدرسه راحت باشد تا بتوان مدارس و دانشگاه ها را از مهرماه بازگشايي كرد و كلاس ها بصورت حضوري برگزار شوند.

رييس ستاد مقابله با كرونا درخصوص حواشي بوجود آمده در رسانه هاي مختلف گفت: برخي از حرف ها در فضاي مجازي، حقيقي، در تريبون ها و مصاحبه ها گفته مي شود كه رسانه هاي غير ايراني شروع بع بزرگ نمايي موضوع مي كنند كه در بسياري از اين موضوعات وقتي بررسي ها صورت مي گيرد مشخص مي شود كه دروغ بوده و موضوع صحت نداشته است. اميدواريم همه رسانه ها و دستگاه ها و مسئولين مربوطه نسبت به اين موضوعات حساسيت و دقت بيشتري داشته باشند تا كمتر شاهد اين موارد و مسائل غيرواقع باشيم.

پس از پايان اين جلسه عليرضا رئيسي سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا در بين خبرنگاران حاضر شد و به تشريح مسائل مطرح شده در ستاد پرداخت.

سخنگوي ستاد مقابله با كرونا ضمن تاكيد بر جديت بيشتر هموطنان بر رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي افزود: يكي از موضوعاتي كه در جلسه تاكيد شد تجمعاتي است كه بيشترين شانس انتقال را دارند و بايد از حضور در اين اماكن جدا پرهيز شود. مكان هايي مانند رستوران هاي سرپوشيده، تالارهاي پذيرايي، سينما و سالن هاي تئاتر، پاساژها و بازارهاي سرپوشيده، استخرهاي سرپوشيده،‌نمايشگاه هاي عمومي و تخصصي سرپوشيده كه بايد كنترل بيشتري بر روي اين مراكز صورت گيرد.

رئيسي با اشاره به مشكلاتي كه به واسطه قطعي برق در كشور بوجود آمده است بيان داشت: مسائلي كه در حوزه قطعي برق در مراكز درماني و بيمارستان ها مطرح شده است كه منجر به مرگ و خفگي بيماران شده است نوعي تشويش اذهان عمومي است و واقعيت ندارد چرا كه در تمامي بيمارستان ها بحث ژنراتورهاي ذخيره برق جزو مسائل اصلي آنهاست و هيچ مشكلي در اين خصوص وجود ندارد.

سخنگوي ستاد مقابله با كرونا در پايان به واكسيناسيون گروه سني كمتر از 70 سال اشاره و افزود: از امروز سرعت واكسيناسيون در كشور افزايش خواهد يافت و از روز دوشنبه 21 تيرماه سال جاري گروه سني 68 سال به سيستم واكسيناسيون اضافه خواهند شد. درخواستي كه از مردم عزيز داريم با نوبت دهي كه صورت مي گيرد به مراكز واكسيناسيون مراجعه كنند تا بتوانيم به تدريج و سرعت مناسب واكسيناسيون را در گروه هاي سني مختلف انجام دهيم.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.