اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

رهاسازی یک بهله دلیجه در شهرستان بهارستان

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: یک شهروند دوستدار محیط زیست دیروز یک بهله دلیجه را به این اداره تحویل داد.

رهاسازی یک بهله دلیجه در شهرستان بهارستان

به گزارش شجرنیوز، محمدعلی جودکی سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بهارستان با اعلام این خبر افزود: در تماس تلفنی یکی از شهروندان نسیم شهری مبنی بر یافتن یک پرنده شکاری، ماموران این اداره به محل اعزام و این پرنده را که یک بهله دلیجه بود، تحویل گرفتند.

وی گفت: پس از دریافت پرنده و با توجه به اطمینان از سلامت و قابلیت پرواز، این پرنده در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان رهاسازی و به دامان طبیعت بازگردانده شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان ضمن تقدیر از این شهروند دوستدار محیط زیست، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصول سرد و کاهش دما و در نتیجه مهاجرت پرندگان، به منظور حفاظت و حمایت از گونه‌های حیات وحش، نیازمند مشارکت هر چه بیشتر مردم هستیم.

دلیجه که از خانواده پرندگان شکاری است، بومی ایران است. بال‌های این پرنده نوک‌تیز و دم باریکش، آن را در زمره شاهینیان قرار داده و طول بدنش حدود ۳۲ تا ۳۸ سانتی متر است؛ هنگامی که بال هایش را باز می‌کند، حدود ۶۰ سانتی متر گسترده می‌شود و بزرگتر به نظر می‌آید و قادر است در هوا بال بال زنان درجا باقی بماند.

این پرنده در زیستگاه‌های مختلفی مانند مناطق باز، درخت زار‌ها و حاشیه تالاب ها، روی تیر‌های برق و صخره‌ها در نزدیکی شهر‌ها و روستا‌ها به سر می‌برد و معمولاً تکزی است و در از بین بردن جانوران موذی که به محصولات کشاورزی و باغ‌ها و درختان آسیب می‌رسانند، نقش مهمی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.