اطلاعات و ارتباطاتاخبارفناوری

راه های افزایش اعتماد به نفس برای حضور در جمع

تکرار و تمرین و به کارگیری اصول صحبت در جمع از مهمترین راه های افزایش اعتماد به نفس محسوب می شود و باید به دقت بررسی شود. مثلاً یکی از ایده هایی که بسیاری از روانشناسان پایگاه خبری شجر نیوز آن را تایید کرده اند، استفاده از زبان بدن در صحبت است! از دستها برای صحبت کردن کمک بگیرید.

راه های افزایش اعتماد به نفس برای حضور در جمع

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: راه های افزایش اعتماد به نفس متنوع هستند و یک نسخه را نمی توان برای همه افراد پیچید! بانوان در ایران محدودیت های زیادی دارند، طبق بررسی های پایگاه خبرگزاری شجر نیوز، آقایان دو برابر بانوان آزادی عمل دارند، این محدودیت سبب می شود که بانوان اعتماد به نفس خود را از دست بدهند به این ترتیب نیاز به اجرای جدیدترین راه های افزایش اعتماد به نفس خواهد بود.

افزایش اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس

نقاط قوت خود را پیدا کنید!

یکی از بهترین راه های افزایش اعتماد به نفس این است که به فکر شناخت خوبی های خود باشید و آن را تقویت کنید. به هر حال همه ما یک سری رفتارهای مفید در زندگی داریم که با شناسایی و قدرت بخشیدن به آن می توانیم تا حد زیادی اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم. اگر علاقه به ورزش خاصی دارید و در آن موفق هستید می توانید در جمع در مورد ورزش مورد نظر صحبت کنید، این کار باعث می شود قدرت ارتباط با سایر افراد در شما بیشتر شود و یکی از بهترین راه های افزایش اعتماد به نفس محسوب می شود.

در اجتماع باشید!

هرچه تنها تر شوید، اعتماد به نفس شما کمتر می شود! بهتر است خودتان را وارد جمع هایی کنید که با افراد آن جمع سازگاری دارید، این روش برای شروع عالی است. دایره دوستان خود را گسترده تر کنید. به این ترتیب متوجه می شوید که افراد از چه تکنیک هایی برای ارتباط گیری استفاده می کنند. تنهایی باعث می شود که یک احوالپرسی ساده تلفنی هم برای شما دشوار باشد.

کمال گرا نباشید!

اینکه فکر کنید همه آدمهای دنیا از شما زیباتر هستند اشتباه است! سعی کنید کمال گرایی را کنار بگذارید! چهره، سطح مالی و تحصیلات همگی موقت هستند پس هر آنچه که هستید را دوست داشته باشید. قرار نیست همه افراد دنیا متخصص قلب باشند، حتی اگر به آشپزی علاقه دارید و آش رشته خوشمزه ای می پزید، در مورد آن در جمع و با دوستانتان صحبت کنید این کار تمرینی است تا بتوانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

راه های افزایش اعتماد به نفس

خودت را باور کن

راه های افزایش اعتماد به نفس در بانوان

بانوان برای انجام کارهای خود نیاز به آقایان ندارند، بنابراین اگر اتومبیلتان خراب شده است خودتان یک مکانیک مورد اعتماد پیدا کنید و اقدام به برطرف کردن مشکل مورد نظر نمایید! این کار باعث می شود دایره ارتباط شما قوی تر شود و اثر بخشی بهتری داشته باشد. بانوان باید بتوانند اطلاعات خود را در هر زمینه ای افزایش دهند، هیچ چیز به اندازه علم و دانش بالا به کمک بانوان نمی آید!

راه های افزایش اعتماد به نفس در سخنرانی

صحبت کردن در جمع کار آسانی نیست! اگر مشکل سخنرانی دارید و برای صحبت کردن در یک سمینار بسیار اضطراب دارید، می توانید دوره های فن بیان را پشت سر بگذارید. دوره های فن بیان به شما کمک می کند تا بتوانید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. تکرار و تمرین و به کارگیری اصول صحبت در جمع از مهمترین راه های افزایش اعتماد به نفس محسوب می شود و باید به دقت بررسی شود.

مثلاً یکی از ایده هایی که بسیاری از روانشناسان پایگاه خبری شجر نیوز آن را تایید کرده اند، استفاده از زبان بدن در صحبت است! از دستها برای صحبت کردن کمک بگیرید این کار باعث می شود تا به مخاطب ثابت کنید که روی موضوع مورد نظر تسلط دارید. زبان بدن توانایی کلام شما را نمایان می کند.

به ظاهر خود اهمیت بدهید!

بر اساس مصاحبه ای که گزارشگران پایگاه داده شجر نیوز با 50 نفر از بانوان داشته اینطور مشخص شده است که ظاهر مرتب و آراسته یکی از بهترین راه های افزایش اعتماد به نفس محسوب می شود. سعی کنید لباس خوبی بپوشید و مرتب باشید. این کار سبب نظم بهتری در زندگی تان می شود و کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

مثبت اندیشی راه نجات شماست!

این زندگی با همه سختی ها می گذرد و همه ما به خاک بر می گردیم پس چه خوب است تا زنده ایم انرژی مثبت داشته باشیم و نیمه پر لیوان را ببینیم. یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس این است که مثبت اندیش باشیم. همیشه لبخند ساده ای روی لب داشته باشیم و با افراد مثبت اندیش معاشرت کنیم این کار باعث می شود تا حس بهتری نسبت به زندگی داشته باشیم و قدر نعمت هایمان را بدانیم.

یکی از راه های مثبت اندیشی این است که اهداف خود را روی کاغذ یادداشت کنیم این کار باعث شکرگزاری در ما می شود و سبب خواهد شد بابت هر کاری نگاه مثبت داشته باشیم و آرامش درونی خود را بیشتر کنیم.

مثبت اندیشی یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس

مثبت اندیشی

تنبلی را کنار بگذارید!

شجر نیوز نظر یکی از روانشناس در زمینه راه های افزایش اعتماد به نفس را پرسیده است، و نتایج جالبی به دست آمده که با شما در میان می گذاریم.

به گفته روانشناس:” اگر مرد عمل باشیم، هیچ مشکلی ما را از تلاش منع نمی کند. راه های افزایش اعتماد به نفس هرچه که باشد نیاز به تلاش دارد! اگر نمی توانید به مدت طولانی در یک جمع صحبت کنی، می توانید سر صحبت را باز کنید، به این ترتیب حداقل تلاش خود را کرده اید! مرد عمل بودن بهترین روشی است که ما به رشد و پیشرفت واقعی می رساند. تنبلی باعث می شود به سمت افسردگی کشیده شویم به این ترتیب ضعف بیشتری در وجود خود احساس می کنیم و این موضوع باعث می شود از حضور در جمع فراری باشیم”

ترس خود را بپذیرید!

اگر از صحبت با جنس مخالف هراس دارید باید ترس خود را بپذیرید و به فکر درمان آن باشید، فرار کردن از ترس سبب بروز مشکلات زیادی در شما خواهد شد و این موضوع ذهن شما را آشفته می کند. راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان به نسبت بزرگسالان متفاوت است، بزرگسالان باید تلاش بیشتری برای افزایش اعتماد به نفس داشته باشند. برخی از افراد خودشان را باور ندارند که این تصور اشتباه است. همه ما دارای یک سری ویژگی های خاص هستیم و این موضوع باعث می شود بتوانیم برای خود و جامعه مفید باشیم کافیست خودمان را باور کنیم.

 

نویسنده: حامدکریمی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.