اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

رئیس شورای شهرستان قدس: در نگهداری پله‌های برقی با مشکل روبه‌رو هستیم

رئیس شورای شهرستان قدس گفت: نگهداری و تعمیر هزینه بیشتری نسبت به خریداری و نصب تجهیزات دارد و مشخصاً در نگهداری پله‌های برقی با مشکل مواجه هستیم.

رئیس شورای شهرستان قدس: در نگهداری پله‌های برقی با مشکل روبه‌رو هستیم

به گزارش شجرنیوز، ترافیک بالای شهرقدس، حجم بالای تردد خودروها و شلوغی خیابان‌ها موجب ایجاد مشکلاتی در رفت‌وآمد مردم و عابرین پیاده شده که باتوجه به نصب پل‌های عابر پیاده، مدیریت و نظارت ناکافی بر آن مسائل دیگری برای شهروندان ایجادکرده است.

مسیر ورودی به شهرقدس از بلوار انقلاب و امتداد آن به بلوار شهید کلهر و سپس مسیر خروجی از شهر به سمت اندیشه و شهریار دارای 5 پل عابر پیاده است که 2 پل مکانیزه و دارای پله‌های برقی است که یکی از آن‌ها که در ابتدای بلوار شورا قرار دارد و مدت‌هاست که درهای آهنی آن بسته است و باتوجه به قرار گرفتن دادگستری و تعدادی از ادارات در این قسمت شهر، مردم ناچار هستند مسیری را طی کرده و از نرده‌های وسط بلوار دور شده تا بتوانند از عرض خیابان عبور کنند.

پل دیگر که در محل میدان قدس سابق و مرکز شهر قرار دارد، در طول هفته چندین بار با مشکل فنی مواجه بوده و خاموشی پله‌های آن هر چند روز تکرار می‌شود و گلایه‌مندی مردم به‌ویژه سالمندان، افراد کم‌توان و کودکان را به دنبال داشته است.

از سوی دیگر از ساعت حدود 10 شب به بعد درهای آهنی پل بسته شده و مردم به‌ناچار باید از عرض خیابان عبور کنند که آن هم در تاریکی شب و سرعت بالای خودروها نگرانی‌هایی از بروز تصادف و حوادث تهدید کننده سلامتی و جان شهروندان شده است.

در امتداد همین بلوار نیز قرار بود پل عابر پیاده دانشگاه آزاد اسلامی ساخته شود تا شاهد کاهش تصادفات دانشجویان و حوادث رانندگی باشیم اما با گذشت چند سال این امر هنوز محقق نشده است.

علاوه بر این زمانی که از روی پل عابر عبور می‌کنی با مناظر نازیبا و تابلوهایی که اثرات چسب تبلیغات و کاغذهای پاره‌ای که برجای مانده و منظره ناخوشایندی را ایجاد کرده، مواجه خواهی شد و جالب اینجاست که جهت حرکت روی پل با جهت حرکت پله‌های برقی هم سو نبوده و این معضل نیز موجب برخوردهای مختلفی روی مسیر باریک بالای پل شده و شهروندان از آن رنج می‌برند.

به نظر می‌رسد، ظاهرنمایی و استفاده از عرشه جهت نصب تابلوهای مختلف اهمیت بیشتری بر جان مردم دارد چراکه این تابلوها موجب کمتر شدن دید شده و امنیت روی پل نیز کاهش می‌یابد و اگر تدبیری جهت نصب این تابلوها در نمایی بالاتر یا در مکان دیگری شود می‌تواند بر ایمنی آن نقش داشته و استفاده از خلاقیت، نماسازی و نورپردازی مناسب پل‌ها نیز موجب زیباسازی شهر می‌شود.

از سوی دیگر در بیشتر اوقات پایین پله‌ها و روی پل با منظره‌ای از نشستن متکدیان مواجه می‌شویم که در سرما و گرما روی زمین نشسته و کودکان کاری که با یک ترازو، چند بسته آدامس و فال مجبور به کسب درآمد شده‌اند و لازم است علاوه بر رسیدگی به نمای بالای پل‌های هوایی، به ساماندهی معضلات و آسیب‌های اجتماعی نیز توجه جدی شود.

در نگهداری پل‌های عابر مکانیزه با مشکل مواجه هستیم

در زمینه این مشکلات حسین چناقچی رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در بخش‌های دیگر شهر نیاز به داشتن پل هوایی عابر پیاده نیست و در خیابان 30 متری شورا نزدیک به میدان امام حسین (ع) قرار بود در دوره قبل شورای شهر پل عابر نصب شود که با مخالفت اهالی مواجه شدیم و به دلیل قرار گرفتن چند مدرسه به‌ناچار نرده‌کشی وسط بلوار و خط کشی خیابان انجام شد.

وی افزود: برای پل عابر دانشگاه آزاد نیز قصد داشتیم تلفیقی از نماد قدس و دانشگاه کار شود و بودجه آن در نظر گرفته شده که امسال به تکمیل خواهد شد.

 رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس با اشاره به اینکه نگهداری و تعمیرهزینه بیشتری نسبت به خریداری و نصب تجهیزات دارد گفت: قطعات و پله‌های پل عابر قدس نیز وقتی آسیب می‌بیند دو روز زمان می‌برد که تعمیر شود و در نگهداری پله‌های برقی با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این رابطه اعلام کرده که تبلیغات، نصب و نگهداری پل را عهده‌دار شوند و اگر این کار انجام شود طی انعقاد قرارداد 5 یا 10 ساله نتیجه بهتری گرفت تا از شهر هم هزینه نشود.

چناقچی با اشاره به اینکه بسته بودن پل مکانیزه ابتدای بلوار شورا پیگیری می‌شود، در ارتباط با نمای داخلی پل و بسته بودن در آهنی در ساعات شب گفت: به دلیل مسائل امنیتی در پل‌ها ساعات شب باید بسته شده و لازم است تأمین روشنایی توسط شهرداری و اداره برق انجام شود.

گفتنی است، نرده‌کشی وسط بلوار، نبود خط کشی مناسب جهت تردد عابرین پیاده، استاندار نبودن و نقص فنی پل‌ها، تأمین روشنایی و نصب علائم ایمنی جهت حفظ امنیت و جان شهروندان از جمله مسائلی است که می‌بایست مدیریت شهری به آن توجه جدی داشته و حق همه مردم است که از امکانات و خدمات شهری بهره‌مند شوند تا هزینه‌هایی که شهروندان بابت بودجه نصب این پل‌ها پرداخت می‌کنند بر افزایش امنیت جانی آن‌ها نیز اثرگذار باشد.

رئیس شورای شهرستان قدس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.