مجله شجراطلاعات و ارتباطاتصنعت و تجارت

نقش دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای تولیدی و صنعتی

سوالی که ممکن است برای بسیاری از صنعت گران به وجود آید این است که آیا بازاریابی دیجیتال برای آنها ضروری است؟ نقش دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار تولیدی و صنعتی چیست و دیجیتال مارکتینگ از چه طریقی به بهبود این کسب و کارها کمک می کند؟

متاسفانه بسیاری از افراد فعال در این حوزه، به دلیل ماهیت شغلشان، تصور می کنند نیازی به دیجیتال مارکتینگ ندارند. در حالی که بازاریابی دیجیتال می تواند فرصت های بزرگی را در فضای رقابتی کسب و کارهای صنعتی، ایجاد کند. در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی نقش دیجیتال مارکتینگ در کسب وکارهای تولیدی و صنعتی، بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای تولیدی را معرفی کنیم.

تاثیر دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای صنعتی

همانطور که گفته شد، استفاده از دیجیتال مارکتینگ، برای کسب و کارهای تولیدی و صنعتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. در اینجا به منظور اثبات این موضوع، تصمیم گرفتیم مزایای کمک گرفتن از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای صنعتی را بررسی کنیم. این مزایا به شرح زیر هستند:

دادن فرصت به تولیدکننده برای تثبیت اعتبار خود

داشتن تخصص در یک زمینه و همچنین توانایی نشان دادن آن، در صنعت بسیار مهم است. هیچ کسی کار با کسی که درک عمیقی از رشته خود دارد را رد نمی کند. دیجیتال مارکتینگ، یک استراتژی بسیار قوی برای نشان دادن این تخصص است و از طریق دیجیتال مارکتینگ، یک کسب و کار تولیدی می تواند شهرت خود را به عنوان یک رهبر در آن حوزه، تثبیت کند.

افزایش نرخ تبدیل مشتری

یکی دیگر از مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای تولیدی و صنعتی، افزایش نرخ تبدیل است. استراتژی هایی مانند ایمیل مارکتینگ و انواع استراتژی در دیجیتال مارکتینگ، به کسب و کارهای صنعتی، فرصت بیشتری برای افزایش نرخ تبدیل می دهد و در نتیجه تعداد افرادی که به مشتری آنها تبدیل می شوند، افزایش میابد.

ایجاد مشتریان وفادار

احساس رضایتی که مشتری وفادار به ارمغان می آورد، احساسی است که هیچ کسب و کاری حاضر نیست از آن چشم پوشی کند. در واقع مشتریان وفادار، ستون فقرات یک شرکت هستند و قطعا حفظ یک مشتری، می تواند نتیجه بسیار خوبی را برای کسب و کار شما به ارمغان آورد.

استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، یکی از راه های بازگرداندن مشتریان است که با استفاده از آن می توان بهترین استفاده را از منابع موجود کرد. همچنین از طریق دیجیتال مارکتینگ می توان همواره با مشتریان در تعامل بود که این موضوع مشتریان وفادار را افزایش می دهد. ایجاد مشتریان وفادار، امکان گسترش مشتریان را افزایش می دهد.

تسهیل گسترش آگاهی از برند

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای صنعتی و تولیدی، این است که با کمک آن می توان ساده تر آگاهی از یک برند را افزایش داد. ایجاد آگاهی از برند، یک استراتژی سودمند است و برای دستیابی به این هدف می توان از روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ همچون ایمیل مارکتینگ، سئو و … استفاده کرد. هرچه حضور آنلاین یک شرکت بیشتر باشد، احتمال اینکه مشتریان بتوانند آن را پیدا کنند، بیشتر خواهد بود.

به این موضوع توجه کنید که حتما نیاز نیست شما خودتان این کار را انجام دهید. می توانید آن را به متخصصین و شرکت های دیجیتال مارکتینگ بسپارید. پیشنهاد می کنیم این کار را به ایران وب لایف بسپارید، چرا که علاوه برداشتن متخصصین ماهر در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ، تجربه های موفق بسیاری در انجام این کار برای کسب و کارهای تولیدی و صنعتی دارد.

تحلیل سایت و دیجیتال مارکتینگ کسب و کارهای صنعتی

قابل اندازه گیری و نتیجه محور بودن دیجیتال مارکتینگ

توانایی اندازه گیری نرخ بازگشت سرمایه، یک مزیت بزرگ برای سرمایه گذاران محسوب می شود. در صورتی که شما یک کمپین دیجیتال مارکتینگ را راه اندازی کنید، به راحتی می توانید نتایج آن را تحلیل و بررسی کنید. در نتیجه در صورت سرمایه گذاری در این بخش کسب و کارهای تولیدی و صنعتی می توانند نتایج آن را مشاهده، تحلیل و بررسی کنند.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ پایه برای کسب و کارهای صنعتی

برای اجرای دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای تولیدی و صنعتی چند استراتژی وجود دارد. این استراتژی ها به ویژه برای شرکت های صنعتی موثرند. کسب و کارهایی که می‌خواهند به صورت آنلاین به مخاطبان خود دست یابند، گزینه‌های بیشتری از همیشه دارند، اما چند استراتژی وجود دارد که به‌ویژه برای شرکت‌های صنعتی مؤثر هستند.

طراحی وب سایت

بیشتر استراتژی های بازاریابی دیجیتال، برای هدایت ترافیک به وب سایت شرکت شما طراحی شده اند. بنابراین اگر سایت فعلی شما قدیمی است یا وجود ندارد، طراحی وب سایت باید اولین اولویت در لیست شما باشد. امکانات طراحی وب سایت توسط شرکت های برتر، می توانند به شما در داشتن یک وب سایت قوی کمک کنند.

از آنجایی که وب سایت، اولین برداشت از کسب و کارتان را شکل می دهد، پس باید حرفه ای باشد و برای مشتریان بالقوه مفید باشد. عناصر زیادی برای دستیابی به این اهداف وجود دارد، اما حداقل، سایت شما باید از نظر بصری جذاب بوده و به راحتی قابل استفاده باشد.

سئو بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

هنگامی که وب سایت شما راه اندازی شد، باید مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما می توانند آن را بیابند. بهترین راه برای انجام این کار، بهینه سازی یا سئو سایت است.

سئو و بهینه سازی وب سایت

سئو فرآیند بهینه سازی سایت است به طوری که رتبه کلمات کلیدی مرتبط با خدمت شما، در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند. اهمیت سئو سایت، بسیار بالاست و تضمین کننده ورودی بیشتر کاربران به سایت و در نتیجه افزایش مشتریان است.

به این ترتیب، وقتی کاربران مواردی مانند «قیمت درب ضد سرقت» را جستجو می‌کنند، سایت شما در نتایج بالا ظاهر می‌شود. یکی از موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ، سئو سایت است، چرا که سرمایه‌گذاری‌هایی که روی سئو انجام می‌دهید، می‌تواند برای سال‌های متمادی نتیجه بخش باشد.

تبلیغات کلیکی  (PPC)

تبلیغات کلیکی (PPC)، یک روش تبلیغاتی است که در آن به ازای هر کلیک روی وب سایتتان، هزینه پرداخت می کنید. بنابراین برخلاف کانال‌های تبلیغاتی سنتی که در آن‌ها نرخ ثابتی برای فضای تبلیغاتی پرداخت می شد، تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربران روی آن کلیک کنند.

رایج ترین پلتفرم  PPC، گوگل ادوردز است که به شما امکان می دهد تبلیغات را بر اساس کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربر، در نتایج جستجو قرار دهید. به عنوان مثال، شرکت شما ممکن است بخواهد به هر کسی که عبارت “شرکت تولید کننده لوازم الکترونیکی” را جستجو می کند، سایت خود را نشان دهد.

بازاریابی محتوا

اینترنت یک جریان دائمی اطلاعات است و به دلیل حجم عظیمی از محتوا که ایجاد می شود، همواره به رشد تصاعدی خود ادامه می دهد. برای اینکه یک کسب و کار در این فضا رشد کند، باید در این زمینه فعالیت مستمری داشته باشد. بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش هایی است که می توان با آن، تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کارهای تولیدی و صنعتی را دید. شما می توانید محتواهای متنی، ویدیویی، تصاویر و … را تولید و منتشر کنید و از این طریق کاربران را به سمت خود جذب کنید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل یکی از بهترین راه ها برای حفظ ارتباط با مشتریان بالقوه، فروشندگان و سایر شرکا است. این کار به خصوص برای کسب و کارهای تولیدی، اهمیت بالایی دارد. شما می توانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ، مشتریان جدیدی به دست آورید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و لینکدین، فرصت‌های بزرگی را برای شما فراهم می‌کنند تا برند خود را عرضه کنید و با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. این کار می تواند به شناخت برند شما کمک کند و قدرت شما را به عنوان یک شرکت صنعتی پیشرو افزایش دهد.

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کارهای تولیدی و صنعتی بسیار بالاست و اگر شما صاحب چنین کسب و کاری هستید، پیشنهاد می کنیم حتما روی دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنید تا تاثیر مثبت آن را بر آگاهی برند و فروشتان مشاهده کنید.

پیشنهاد ما این است که در این زمینه از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف کمک بگیرید. ایران وب لایف، مجموعه ای کامل و بی نقص است که بهترین خدمات را در زمینه دیجیتال مارکتینگ ارائه می دهد و بهترین انتخاب برای کسب و کارهای تولیدی و صنعتی است.

دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.