اخبار شهرستان اسلامشهراخباردر استان

در کارگاه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامشهر انجام شد؛ تقویت و شناسایی توانمندی‌های دانشجویان در اجرا

کارگاه آموزشی فن بیان، گویندگی، تقویت اعتمادبه‌نفس و اجرا به منظور تقویت و شناسایی توانمندی‌های دانشجویان و بهره‌برداری از ظرفیت آنان در اجرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.

در کارگاه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامشهر انجام شد؛ تقویت و شناسایی توانمندی‌های دانشجویان در اجرا

به گزارش شجرنیوز، نخستین جلسه از کارگاه سه روزه کارگاه آموزشی فن بیان، گویندگی، تقویت اعتمادبه‌نفس و اجرا به همت کانون فرهنگی، دانشجویی سخنوران، حمایت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با تدریس مرتضی پرهیزگار از مجریان و گویندگان صداوسیما برگزار شد. این کارگاه با استقبال خوب اعضای کانون اجرا و گویندگی سخنوران برگزار و ۸۰ نفر از دانشجویان ثبت‌ نام کردند که جلسه نخست این کارگاه با حضور ۵۰ نفر از ثبت‌ نام کنندگان برگزار شد.

مرتضی پرهیزگار،گوینده رادیو، مجری تلویزیون و مدرس در این دوره مباحثی ازجمله اصول گویش شفاف و لحن، شعرخوانی، انتخاب سبک، تعامل با مخاطب و مهارت‌های جانبی برای حرفه‌ای بودن را به شرکت‌کنندگان آموزش داد. دلیل برگزاری این کارگاه توسط معاونت فرهنگی دانشجویی، اهمیت فن بیان و سخنوری برای دانشجویان بوده است؛ زیرا در زندگی، ارتباط مؤثر و صحیح، کلید اصلی پیشرفت شغلی، اجتماعی و شخصیتی هر یک از انسان‌هاست. در کارگاه آموزش فن بیان و گویندگی هر یک از اعضا با انجام کار عملی حضوری فعالیت داشته و در اجرای آموزش‌های ارائه‌شده در این کارگاه پویایی و نشاط خوبی از خود نشان دادند.

مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در حاشیه این کارگاه و در جلسه با شرکت‌کنندگان دوره، آموزش فن بیان و گویندگی را برای کسانی که علاقه‌مند به حضور حرفه‌ای در زمینه‌های گویندگی و اجرا هستند و یا می‌خواهند از این توانمندی در زمینه‌های مختلف شغل و حرفه خود (اعم از برگزاری جلسات کاری، ارتباط با مشتری و…) استفاده کنند، بسیار مفید و مؤثر دانست.

اسلام بی‌غم یکی از اهداف برگزاری این نوع کارگاه‌ها را تقویت و شناسایی توانمندی‌های دانشجویان به‌منظور بهره‌برداری از ظرفیت آنان در اجرای برنامه‌های مختلف، همایش‌ها و سیمنارهای دانشگاه بیان کرد.

سخنران کامل باید بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و استاد مشاور کانون سخنوران این دانشگاه هم عنوان کرد: فردی سخنران کامل است که بتواند توجه مخاطبان یا حاضران را به خود جلب کند؛ زیرا توجه حاضران بخش مهم و باارزش سخنرانی محسوب می‌شود که این توجه می‌تواند باعث ایجاد انگیزه برای ادامه سخنرانی یا هر موضوع مهمی که مدنظر است، باشد.

مطهره مصلحی وظیفه استاد مشاور کانون‌های فرهنگی دانشجویی را راهنمایی، جهت‌دهی و مشورت‌دهی در زمینه‌های فرهنگی- تربیتی برشمرد و گفت: همه تلاش این است که از فرصت‌های موجود در دانشگاه در زمینه‌های مختلف فرهنگی- تربیتی و اجتماعی در راستای رشد استعدادها و توانایی‌های دانشجویان استفاده کنیم. خصوصیات استاد مشاور فرهنگی علاقه‌مند به امور فرهنگی، دسترسی آسان دانشجویان به مشاور و داشتن روحیه پاسخگویی و تعامل است.

به گزارش آنا، جلسه دوم و سوم این دوره تخصصی در روزهای آینده در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامشهر با حضور مرتضی پرهیزگار مدرس دوره برگزار خواهد شد. در پایان دوره گواهی فعالیت برای دانشجویان شرکت‌کننده صادر می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.