مجله شجراخبارخبر مهم

خرید و دریافت زمین در شهرک های صنعتی تهران

برای دریافت زمین در شهرک های صنعتی تهران، باید مراحل قانونی را از مراکز کشوری پیگیری کنید. در صورت واجد شرایط بودن، مجوز دریافت زمین برای شما صادر شود.

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: دریافت زمین در شهرک های صنعتی تهران، می تواند یک تجارت پر سود برای شما باشد. طی چند سال گذشته، رقم بی سابقه ای از افزایش ارزش زمین شهرک های صنعتی منتشر شده است. توصیه می شود که با دریافت زمین در شهرک های صنعتی تهران، تجارت پر سودی را برای خود رقم بزنید.

بسیاری از افراد اظهار دارند که این شهرک ها هنوز رشد چندانی نکرده اند و ممکن است در سال های آینده نیز همچنان بایر و راکد باقی بمانند. این در حالی است که هر چند سالی که می گذرد، تعداد زیادی کارخانه در این شهرک ها احداث می شود و ارزش این زمینه ها روز به روز بیش تر می شود.

بنابراین اگر فقط کمی اقتصادی به این مسئله بیاندیشید، خواهید دید که انتخاب بهترین زمین در شهرک صنعتی و خرید آن می تواند موجبات کسب سود فراوان در چند سال آینده را برای شما فراهم کند. البته دریافت زمین در شهرک های صنعتی تهران، مراحل خاصی دارد و باید تمامی این مراحل به طور کامل طی شود تا بتوانید زمین خود را دریافت کنید:

  1. در نخستین قدم، شما نیاز به مجوز لازم از سازمان صنعت، معدن و تجارت دارید. برای این کار باید پیگیری های مداومی را مبنی بر دریافت زمین در شهرک های صنعتی تهران انجام دهید.
  2. پس از کسب مجوز، نوبت به بازدید از شهرک های صنعتی و انتخاب قطعه زمین مورد نظر می رسد. در این حین، خریدار می تواند بررسی های زیست محیطی را به عمل آورد و بر حسب متراژ، زمین مورد نظر را انتخاب کند.
  3. در اخر نوبت به پرداخت هزینه می رسد و شما در هر شهرکی، ابتدا باید 30 درصد مبلغ اولیه را به صورت نقدی و 70 درصد باقی مانده را به صورت اقساطی پرداخت کنید.

 

خرید و دریافت زمین در شهرک های صنعتی

دریافت زمین در شهرک های صنعتی تهران

مزایای خرید زمین در شهرک ها و مناطق صنعتی

دریافت زمین در شهرک های صنعتی تهران شیوه ای است که به منظور راه اندازی یک کسب و کار صنعتی در نظر گرفته می شود.اگر به فکر خرید زمین هستید، برای تصمیم گیری در خصوص برداشتن این گام بزرگ، مزیت هایی را در خصوص این تصمیم گیری به شما ارائه می کنیم:

  • امکان عملی کردن پروژهای عظیم صنعتی را فراهم می آورد

بیش تر افرادی که قصد ایجاد یک پروژه صنعتی عظیم را دارند، با توجه به شرایط ویژه تخصیص این زمین ها، نسبت به دریافت آن اقدام می کنند. پس از دریافت زمین، شما قادر خواهید بود از کاربری صنعتی زمین استفاده کنید. موقعیت مکانی عالی و پروژه های قابل رشد مانند کارخانه های بزرگ در شهرک صنعتی، می توانند سودآوری بیش تری برای شما به همراه داشته باشند.

  • مراحل آسان برای کسب مجوز

برخی فکر می کنند که کسب مجوز برای دریافت زمین در شهرک های صنعتی تهران کاری دشوار و پر دردسر است. اگرچه نیاز است که شما تمامی مراحل قانونی را برای دریافت زمین در شهرک طی کنید، اما در صورت تکمیل بودن مدارک شما، سازمان صنعت، معدن و تجارت به راحتی به شما زمین اعطا خواهد کرد.

خرید و دریافت زمین در شهرک های صنعتی

دریافت زمین در شهرک های صنعتی تهران

اصلی ترین شرایط برای خرید زمین

در زمان های قدیم، انتخاب زمین، کار چندان دشواری نبود. در واقع نبود دفترخانه ای برای خرید زمین و ثبت املاک و مستغلات، از اصلی ترین دلایل این اتفاق بود. هر فرد پس از مساعد بودن شرایط یک محیط، قطعه ای از زمین یک منطقه را به کشت و یا ساخت و ساز اختصاص می داد و آن زمین را به تملک خود در می آورد.

در حالی که امروزه این امر عملا غیر ممکن است و هر زمین با کاربری خاصی که دارد، به فروش می رسد. برای مثال به منظور دریافت زمین در شهرک های صنعتی تهران، نیاز به مجوز از سازمان صنعت و تجارت خواهید داشت و بدون مجوز، عملا قادر به دریافت این زمین ها نخواهید بود.

در هر یک از جوامع، قوانین و شرایط خاصی برای دریافت هر قطعه زمین صنعتی وجود دارد. اصلی ترین شرایط خرید زمین در شهرک های صنعتی عبارتند از:

  1. یکی از مهم ترین مواردی که در حین خرید و انتخاب زمین صنعتی در نظر گرفته می شود، طی کردن مراحل قانونی است. برای دریافت این زمین های صنعتی، باید مراحل قانونی را از مراکز اصلی کشوری پیگیری کنید تا در صورت واجد شرایط بودن، مجوز دریافت زمین برای شما صادر شود.
  2. واگذاری زمین در شهرک صنعتی، یک امر کاملا تخصصی است و توسط کارشناسان مربوطه انجام می شود. بنابراین هیچ گونه نگرانی در طی مراحل کار نداشته باشید و از مشاورانی که در سازمان صنعت، معدن و تجارت مشغول به کار هستند، راهنمایی دریافت کنید.

در صورت رعایت این نکات، قادر خواهید بود زمین مناسبی را در شهرک های صنعتی اطراف تهران دریافت کنید. امید است که در چند سال پیش رو، شهرک های صنعتی اطراف تهران نظیر شهرک صنعتی شهریار، دهک و … رشد خوبی داشته باشند.

خرید و دریافت زمین در شهرک های صنعتی

دریافت زمین در شهرک های صنعتی تهران

بررسی میزان سود دریافت زمین در شهرک های صنعتی تهران

به نظر شما کدام عوامل باعث می شود تا پس از خرید زمین رفته رفته قیمت آن افزایش یابد؟ بهتر است این مسئله را با یک مثال بیان کنیم. فرض کنید یک زمین کشاورزی در منطقه ای خشک و بایر خریده اید. این زمین فاقد هرگونه امکانات اولیه است.

پس از مدتی سیستم لوله کشی و آبیاری در زمین های اطراف تعبیه می شود و کشت محصولات مختلف در این زمین ها آغاز می گردد. مسلم است که با آبادانی این منطقه، زمین شما نیز ارزش پیدا می کند و افرادی قصد می کنند تا زمین را بخرند. بنابراین زمانی که موقعیت مکانی یک زمین مساعد باشد، مطمئنا افزایش قیمت بالایی نیز خواهد داشت.

حال عده ای معتقدند که دریافت زمین در شهرک های صنعتی تهران کار عاقلانه ای نیست زیرا این زمین ها از امکانات رفاهی دوراند. در جواب این افراد باید گفت که امروزه پیشرفت در همه بخش های صنعتی به چشم می خورد و روز به روز نیز این پیشرفت ها پر رنگ تر می شود. در نتیجه همه ساله بر تعداد کارخانه های موجود در این شهرک ها افزوده می شود. در چنین شرایطی زمین های صنعتی در شهرک ها نیز ارزش فوق العاده ای پیدا می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.