حقوقی و قضاییاخبارجامعه

خبر آزاد بودن طبری با وثیقه تایید شد

مرکز رسانه قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای با توضیح «در پی انتشار مطالبی در مورد وضعیت مبهم آزادی برخی از محکومان [ ازجمله خبر آزادی طبری ] و برداشت‌های غیر صحیح و غیر دقیق از سخنان رییس سازمان زندانها در این زمینه»، توضیحاتی منتشر کرد.

به گزارش شجرنیوز، مرکز رسانه قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای با توضیح «در پی انتشار مطالبی در مورد وضعیت مبهم آزادی برخی از محکومان [ ازجمله خبر آزادی طبری ] و برداشت‌های غیر صحیح و غیر دقیق از سخنان رییس سازمان زندانها در این زمینه»، توضیحاتی منتشر کرده است که در پی می‌آید:

زنجانی و جزایری در زندان هستند / طبری ضمن تحمل ۴۵ ماه حبس، با تودیع وثیقه سنگین ۳۰۰ میلیارد تومانی منتظر سرنوشت درخواست اعاده دادرسی است/ نجفی با جلب رضایت اولیای دم و گذراندن بیش از ۳ سال حبس مشمول عفو معیاری شد/مهدی هاشمی پس از رد مال، تحمل شلاق و ۷ سال حبس ، به صورت مشروط آزاد شد

بابک زنجانی و شهرام جزایری در زندان و در حال طی دوران محکومیت هستند. در مورد مهدی هاشمی همان طور که پیش تر نیز اطلاع رسانی شده وی  پس از تحمل ۷ سال زندان و پرداخت جزای نقدی و اجرای حکم شلاق هم اکنون طبق قانون و به صورت آزادی مشروط در خارج از زندان است.
وکیل مهدی هاشمی در این مورد می گوید: وی زمانی آزاد شد که ۳ سال از امکان صدور حکم آزادی مشروط اش گذشته بود
مهدی هاشمی ۱۸ مرداد سال ۹۴ از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران به اتهام مشارکت در ارتشا، اختلاس، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور به ۱۰ سال حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.
براساس حکم صادر شده، شروع حبس مهدی هاشمی در تاریخ ۱۸ مرداد ماه سال ۹۴ بود
وی در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ، بخشی از جزایی نقدی را پرداخت کرد و در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ نسبت به ردمال و پرداخت مابقی جزای نقدی اقدام نمود، همچنین حکم شلاق نیز نسبت به وی اجرا شد و پس از گذراندن حدود ۷ سال حبس به صورت مشروط و طبق قانون از زندان آزاد گردید

در مورد محمدعلی نجفی

وی سابقا اقدام به اخذ رضایت از شاکی خصوصی خود نموده و با توجه به بخشنامه عفو  معیاری ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ و حصول شرایط اعمال عفو ، پس از تحمل بیش از ۳ سال زندان مانند بسیاری از افراد دیگر از زندان آزاد و محکومیت وی خاتمه یافته است.
گفتنی است نجفی به واسطه جنبه عمومی جرم خود، به ۶ سال و نیم حبس محکوم شده بود که بیش از ۳ سال از این مدت را در زندان بود

در خصوص آخرین وضعیت پرونده اکبر طبری

محکوم‌علیه اکبر اتباعی طبری دارای عناوین اتهامی متعدد بوده که در بعضی از عناوین به ویژه ارتکاب بزه اعمال نفوذ به ۴۵ ماه حبس محکوم شده که این مدت حبس نامبرده با گذراندن دوران محکومیت به صورت کامل خاتمه یافته است.
وی در دوران محکومیت نیز از هیچ مرخصی طویل المدتی استفاده نکرده است
در خصوص سایر عناوین اتهامی اکبر طبری نیز حکم بر محکومیت صادر ، لیکن به دلیل اعتراض و واخواهی او و وکلایش، طبق قانون مراتب در دیوان عالی کشور در حال بررسی مجدد می‌باشد.
طبری همچنین جریمه های نقدی که به آن محکوم شده بود را پرداخت کرده است
نامبرده بعد از تحمل ۴۵ ماه حبس، اکنون پس از تودیع وثیقه سیصد میلیارد تومانی و بر اساس تصمیم مرجع قضایی از زندان خارج شده تا نتیجه نهایی پرونده وی در دیوان عالی کشور مشخص شود.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: انصاف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.