اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

حضور ۸ هزار داوطلب اسلامشهری در کنکور سراسری

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر گفت: ۸۱۷۳ داوطلب در سطح شهرستان اسلامشهر در بزرگترین ماراتن علمی کشور برای کسب کرسی‌های برتر دانشگاه‌ها شرکت کرده‌اند.

حضور ۸ هزار داوطلب اسلامشهری در کنکور سراسری

به گزارش شجرنیوز، اکبر قنبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، ظهر امروز در حاشیه بازدید از حوزه های برگزاری کنکور سراسری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بزرگترین رقابت و ماراتن علمی کشور در سال ۱۴۰۱، تعداد ۸۱۷۳ نفر داوطلب در ۵ گروه آزمایشی درسطح شهرستان اسلامشهر برای کسب کرسی های برتر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور شرکت می کنند.

وی افزود: همزمان با سراسر کشور از صبح امروز ۸۳۲ نفر داوطلب دختر و پسر در گروه آزمایشی هنر در سطح سه حوزه امتحانی شرکت کرده و در صبح روز پنجشنبه ۱۱۳۸ نفر داوطلب در گروه ریاضی و فنی و ۱۸۷۰ نفر داوطلب گروه علوم انسانی در آزمون کنکور سراسری شرکت می کنند و توان و دانش علمی خود را محک می‌زنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، با اشاره به اینکه امسال ۵۱۳۱ داوطلب دختر و ۳۰۲۴ داوطلب پسر از شهرستان اسلامشهر در کنکور شرکت می‌کنند، بیان کرد: روز جمعه ۲۹۰۵ داوطلب در گروه علوم تجربی شرکت می‌کنند و در آخرین روز از زمان برگزاری آزمون ها تعداد ۱۴۲۷ داوطلب درگروه زبان های خارجی در حوزه‌های امتحانی حاضر شده و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

قنبری با بیان اینکه تعداد ۵۰۰ نفر از همکاران فرهنگی در مجموعه آموزش و پرورش در روند اجرایی آزمون های کنکور سراسری دخالت و نظارت دارند، تاکید کرد: از داوطلبان عزیز درخواست داریم ضمن همراه داشتن کارت ورود به جلسه به همراه کارت شناسایی معتبر ،از آوردن هرگونه وسایل ارتباط جمعی ارتباطی هوشمند و الکترونیکی خودداری کنند و از اولیا و همراهان داوطلبان هم انتظار می‌رود با رعایت نظم عمومی در مبادی ورودی و خروجی حوزه های امتحانی ضمن ایجاد فضای امن و آرام برای داوطلبان، عوامل اجرایی را در برگزاری هرچه بهتر آزمونها یاری کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اسلامشهر، گفت: با توجه به شروع زمان ثبت نام دانش آموزان، به منظور نظارت بیشتر و ایجاد تسهیل در روند نام نویسی دانش آموزان و کاهش مراجعات به مرکز ۷ ستاد اصلی و فرعی ثبت نام در سطح منطقه راه اندازی  شده و به امورات رسیدگی می کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر بیان کرد: ستاد اصلی ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ در ساختمان مدیریت آموزش و پرورش راه اندازی شده و با تقسیم بندی صورت گرفته، ستادهای فرعی ۱۵ خرداد، فردوسی، حکمت، حاج رضایی، فرزانگان۲ و مصطفی خمینی برای نظارت و پیگیری امور ثبت نام دانش آموزان در مناطق تعیین شده و با توجه به محدوده بندی مشخص شده راه اندازی شده است.

قنبری از راه اندازی کارگروه نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان خبر داد و تصریح کرد: با هدف درصد کامل امور و ساماندهی محله محوری مدارس ۱۴ گروه نظارتی تشکیل شده، که ضمن حضور در مدارس مراحل مختلف نام نویسی و فعالیتهای اجرایی را مورد بازدید و ارزیابی قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام مطلوب، نظارت همگانی، نصیب برابر آموزشی به عنوان شعار ثبت نام امسال آموزش و پرورش تعیین شده، افزود: با همکاری و همراهی مدیران مدارس، مراحل و مدارک مورد نیاز ثبت نام از طریق اطلاعیه ها و پوستر های مشخص شده در سطح مدارس و مراکز آموزشی نصب و اطلاع رسانی شده و دانش آموزان و اولیا می توانند با توجه به محدوده بندی انجام شده و با تکمیل مدارک اقدام به ثبت‌نام در مدارس کنند.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر با بیان اینک زمان فرآیند ثبت نام در مدارس تا پایان مرداد است، تاکید کرد: در مدارس غیردولتی تا پایان شهریورماه برای تکمیل ظرفیت فرصت باقی است و دانش آموزان می توانند در صورت تمایل با درنظر گرفتن شهریه های تعیین شده، نسبت به ثبت‌نام در مدارس غیردولتی منطقه اقدام کنند و نکته مهم اینکه برگزاری آزمون ورودی برای دوره ابتدایی و پایانی پایه هفتم در مدارس غیردولتی ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

۲۱۲ کلاس درس باید در اسلامشهر افزایش یابد

قنبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بالغ بر۹۵ هزار دانش آموز در منطقه اسلامشهر، ادامه داد: با توجه به نرخ رشد جمعیت منطقه و مهاجر پذیر بودن شهرستان برای سال تحصیلی آتی پیش بینی می کنیم که جمعیت دانش آموزی در اسلامشهر، بیش از ۱۷۰ هزار نفر افزایش پیدا کند که برای خدمات دهی به این تعداد دانش آموز ۲۱۲ کلاس درس باید افزایش داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر از بازنشستگی ۷۲۴ نفر از پرسنل اداره خبر داد و گفت: از مجموع تعداد افرادی که به شرایط بازنشستگی رسیدند تاکنون بالغ بر ۳۲۰ نفر درخواست همکاری مجدد داشتند، که با به کارگیری این افراد بخشی از کمبود نیروی انسانی برطرف می شود و با در نظر گرفتن این تعداد همکار برای سال تحصیلی جدید نزدیک به ۳۰ هزار ساعت کسری معلم خواهیم داشت، در حالی که در سال گذشته این میزان قریب به ۱۸هزارساعت کسری بوده است.

وی با اشاره به نرخ رشد سالانه ۶ تا ۷ درصدی جمعیت دانش آموزی در شهرستان اسلامشهر، تصریح کرد: شهرستان اسلامشهر در مقایسه با سایر مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران دارای بالاترین تراکم دانش آموزی است، با توجه به اینکه تعدادی از مدارس فرسوده شده و نیاز به تخریب و بازسازی دارند و برخی از آنها نیز غیر قابل استفاده شده و تعداد دیگری از مدارس دارای مشکلات حقوقی شده وحکم  قلع و قمع دریافت کرده اند، کمبود فضای آموزشی به شدت نمایان شده و امیدواریم با همکاری خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی مدارس بتوانیم بخشی از این کمبودها را برطرف سازیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با تاکید بر ضرورت و اهمیت پاسخگویی به شهروندان، خاطرنشان کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مسائل و مشکلات مراجعه کنندگان، روزهای سه شنبه هر هفته ملاقات عمومی با اقشار مختلف برگزار می‌شود و علاوه بر آن از طریق تماس با مرکز تلفن مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر تماس گرفته و نسبت به بیان و پیگیری مسائل و مشکلات خود از واحدهای مربوطه و مورد نظر اقدام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.