اخبارآموزشجامعه

جزئیات چگونگی‌ حضور دانش‌آموزان در مدارس تا دو روز آینده ابلاغ خواهد شد

با اعلام معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، جزئیات چگونگی حضور دانش‌آموزان در مدارس تا دو روز آینده تهیه و به مدارس ابلاغ می‌شود.

جزئیات چگونگی‌ حضور دانش‌آموزان در مدارس تا دو روز آینده ابلاغ خواهد شد

به گزارش شجرنیوز، صادق ستاری‌فرد معاون آموزش تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه تشکیل کلاس‌های حضوری مدارس بیان کرد: به‌زودی طی دو روز آینده، بخشنامه نحوه آموزش حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغ می‌شود البته طی تجارب گذشته نحوه آموزش‌ها مشخص شده بود و در مناطق کم‌جمعیت و روستایی کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مانع آموزش حضوری سرویس تردد دانش‌‌آموزان به‌ویژه در کلان‌شهرهایی مانند تهران است از طرفی درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برخی دستگاه‌ها مانند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کمک می‌کنند.

ستاری‌فرد با اشاره به اینکه آموزش مجازی باعث چالش‌های بسیاری شده است، گفت: این نوع آموزش کیفیت و عدالت آموزشی را دچار اختلال کرد و امیدواریم بتوانیم نسبت به افت تحصیلی تمهیدات لازم را به‌کاربگیریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره روند واکسیناسیون فرهنگیان اظهار کرد: تاکنون 95 درصد فرهنگیان دُز اول، 90 درصد دز دوم و 54 درصد دز سوم را تزریق کردند و نسبت به سایر اقشار جامعه در واکسیناسیون پیشرو بودند.

ستاری‌فرد درباره روند واکسیناسیون دانش‌آموزان اضافه کرد: تزریق دز اول برای دانش‌آموزان بالای 12 سال 90 درصد و تزریق دز دوم 80 درصد برآورد شده است ضمن آنکه آموزش و پرورش حدود 500 مکان در اختیار وزارت بهداشت به‌منظور محل تزریق واکسن قرار داده است.

وی با یادآوری وضعیت مناسب از حیث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسیناسیون گفت: خوشبختانه درباره تهویه هوا هم تمهیداتی داشتیم و در برخی مناطق مانند مناطق سردسیر در فصل زمستان تهویه الکترونیکی انجام شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به شیوه‌نامه جدید وزارت بهداشت، برای رعایت تهویه هوا توصیه شده است که بازکردن پنجره‌ها در کلاس برای رعایت چرخش هوا انجام شود، در عین حال آمادگی و حمایت مالی لازم را داریم تا علاوه بر روش تهویه سنتی، تهویه الکترونیکی به‌طور فراگیرتری در مدارس کشور انجام شود.

ستاری‌فرد با ابراز اینکه طبق نظرسنجی انجام‌شده از خانواده‌ها 34 درصد از خانواده‌ها، مطالبه زیاد برای آموزش حضوری و 43 درصد آنها مطالبه خیلی زیاد برای آموزش حضوری داشتند، اضافه کرد: در 25 ماه آموزش مجازی و حضور نداشتن دانش‌آموزان در مدرسه خانواده‌ها چالش‌های این روند آموزشی را مشاهده کردند چراکه رشد و تربیت دانش‌آموزان باید به‌طور همه‌جانبه باشد و خواب مناسب، تغذیه و تحرک کافی هم در روند رشد جسمانی آنها مؤثر است.

وی درباره تأثیر و کارایی شبکه شاد در روند آموزش مجازی تصریح کرد: این شبکه تا حدی در پیشبرد آموزش مؤثر واقع شد البته منکر چالش‌های آن نیستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.