اخبارجامعهخبر مهمسلامت

جدیدترین آمار کرونا در ایران و جهان

جدیدترین آمار کرونا در ایران و جهان حاکی از آن است که کرونا ویروس حد و مرز، رنگ و نژاد نمی شناسد و با نهایت سرعت در حال تسخیر جهان است و یک همدلی و همکاری جهانی بدون هیچ تعصبی و با نگاه انسانی می طلبد تا بتوان از شر آن خلاص شد.

جدیدترین آمار کرونا در ایران و جهان

پرداختن به آمار کرونا در این برهه از زمان و نگاهی به دو سال گذشته نشان می دهد که بشر با وجود پیشرفت و تکنولوژی روزافزونی که داشته است، برای حفظ بقای خود باید با تمام قوا بجنگد. تقریباً از بهمن ماه سال 2019 تاکنون موجودی نوظهور و سمج به نام کرونا ویروس وارد زندگی همه انسانهای کره زمین شده و عملا زندگی عادی و معمولی بشر را مختل کرده است.

قبل از اینکه جدیدترین آمار کرونا در ایران و جهان را بررسی کنیم، با این موجود عجیب بیشتر آشنا می شویم. در واقع کلمه کرونا به معنای تاج است. کرونا عضوی از یک خانواده بزرگ ویروس ها است که وقتی زیر میکروسکوپ نگاهش می کنی هاله ای شبیه به تاج اطرافش را گرفته است. این ویروس توانایی بالا و سریعی در مبتلا کردن انسانها و حیوانها دارند. ویروس کرونا بیشتر در میان حیوانات وجود دارد اما تاکنون هفت نوع از آن توانسته است دستگاه تنفسی انسان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

آمار کرونا

کرونا ویروس بلای جان بشریت

 

در سال 2019 در کشور چین و در شهر ووهان برای اولین بار این بیماری با عنوان کرونا ویروس یا کووید 19 شناخته شد و به سرعت آمار افزایش یافت تا جایی که مقامات بهداشت این کشور با هجوم این ویروس بالاترین سطح هشدار را اعلام کردند. پس از تحقیقات اولیه به یک بازار مواد غذایی در شهر ووهان رسیدند. بازار میوه و تره بار شهر ووهان چین به دلیل عرضه حیوانات وحشی به صورت زنده برای مصرف خوراکی، مکانی بود که شرایط را برای ارتباط و انتقال ویروس میان انسان و حیوان ناقل فراهم می کرد. طی بررسی های انجام شده مشخص شد که ویروس COVID-19 از خفاش به انسان سرایت می کند.

 

روند افزایش آمار کرونا در جهان

در اوایل سال 2019 آمار کرونا در 80 کشور از جمله کره جنوبی، ژاپن، تایوان، سنگاپور، استرالیا، تایلند، نپال، اندونزی، ویتنام، آلمان، روسیه، فرانسه، آمریکا، فیجی و ایران به بیش از 74000 نفر مبتلا رسید. زمانی که تعداد فوتی های مبتلا به این ویروس به هزار نفر رسید سازمان جهانی بهداشت رسماً نام کووید 19 را برای این ویروس انتخاب کرد و برآوردها حاکی از آن است که درصد مرگ و میر مبتلایان به این ویروس 2 تا 3 درصد است.

چهار ماه بعد از انتشار بیماری ویروس کرونا در ووهان چین، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که این بیماری به صورت پاندمی یا همه گیری درآمده است. علایم شایع آن تب، سرفه، تنگی نفس، درد عضلانی، گلودرد، از دست دادن حس بویایی و حس چشایی بود. عامل اصلی انتقال این بیماری هم قطرات ریز تنفسی بود که با سرفه یا عطسه فرد مبتلا به سرعت این ویروس به بقیه هم سرایت می کرد.

نشانه های این بیماری از زمان انتقال بین 2 تا 14 روز خودش را نشان میداد. از زمان شروع همه گیری کرونا ویروس بهترین روش برای جلوگیری از انتشار آن را شستن مرتب و ضد عفونی کردن دست ها و استفاده از ماسک اعلام کردند.

تا این لحظه (24 تیر ماه 1400) آخرین آمار ویروس کرونا در سطح جهانی طی روز گذشته با 554 هزار و 510 مبتلای جدید به رقم 189 میلیون و 140 هزار و 489 نفر رسید. تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در دنیا طی یک روز به 4 میلیون و 75 هزار و 95 نفر رسید و این یعنی بیماری کرونا در یک روز رشد هشت هزار و 715 نفری داشته است. 172 میلیون و 777 هزار و 902 نفر از مبتلایان در جهان تا کنون بهبود یافته اند.

جدیدترین آمار کرونا در ایران و جهانکووید 19 در همه جهان قربانی می گیرد

 

آمار کرونا در چین

کشور چین با آنکه اولین مبتلایان به کرونا ویروس را کشف کرد ولی پس از چند ماه با قرنطینه شهرهایی که بیشترین مبتلا را داشتند و همچنین رعایت فاصله اجتماعی و تعطیلی مراکز دولتی و بستن مرزها و استفاده از ماسک و در یک کلام توانست با کمک مردمش و با سیاست های مناسب این بیماری را کنترل کند. این کشور در راستای مقابله با شیوع کرونا همزمان در اندیشه ساخت واکسن نیز بود. در تولید واکسن و انجام واکسیناسیون عمومی نیز خوب عمل کرد و آمار کرونا در این کشور به حداقل رسید.

در حال حاضر کرونا در چین کنترل شده است و تعداد 164 میلیون و 470 هزار دوز واکسن این بیماری تزریق شده و از این لحاظ در مقام دوم جهان است. در کشور چین90 هزار و 872 نفر مبتلا اعلام شد و تعداد فوتی های آن به 4 هزار و 636 نفر رسیده است.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

آمار کرونا در ایران

پس از جهانی شدن کرونا ویروس در نقاط مختلف دنیا، این ویروس به ایران هم رسید و به طور رسمی در تاریخ 30 بهمن 1398 حضورش در ایران تایید شد. تقریبا در نیمه اول اسفند همان سال آمار کرونا به 245 نفر شد. در اسفند 1398 و فروردین 1399 شیب نمودار این بیماری در کشورمان کاملا صعودی بود به نحوی که همه استان های کشور را درگیر کرده و به دلیل سفرهای فراوان گردشگران خارجی به کشورمان، ایران پس از چین دومین کشوری بود که کانون گسترش کرونا شده بود.

در حال حاضر کشورهای آمریکا، هند و برزیل بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را دارند و ایران در رتبه سیزدهم مبتلایان قرار دارد. بیشترین تعداد فوتی هم تا اکنون به ترتیب مربوط به کشورهای آمریکا، برزیل و هند بوده است و کشور ما سیزدهمین کشوری است که تعداد فوتی های کرونا در آن افزایش یافته است.

برای داشتن دنیایی ایمن از کرونا، در خانه بمانیم.

برای داشتن دنیایی ایمن از کرونا، در خانه بمانیم.

 

آخرین آمار کرونا در ایران

به گزارش شجر نیوز، در حال حاضر و با توجه به موج پنجم این بیماری، آمار کرونا در کشورمان به این شرح است: 23 هزار و 655 مبتلا، 2 هزار و 552 نفر بستری، و تا این لحظه 24 تیرماه 1400 مجموع تعداد هموطنانی که فوت کرده اند به 86 هزار و 592 نفر رسیده است. از ابتدای شیوع کرونا در ایران تاکنون 3 میلیون و 86 هزار و 17 نفر از مبتلایان بهبود یافتند. از مجموع شهرهای کشور تعداد 169 شهر در وضعیت قرمز و 166 شهر نارنجی و 113 شهر در وضعیت زرد هستند که امید می رود با رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی توسط مردم روند صعودی آن در همه شهرها کاهش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.