اخبارخبر مهمدنیای فوتبالورزش

تیم ملی و جهنمی که گلستان شد!

ایران در شرایطی که در دور رفت مسابقات انتخابی جام جهانی نتایج خوبی کسب نکرده بود با کسب 12 امتیاز از چهار بازی پایانی به دور بعدی راه یافت

به گزارش شجرنيوز، تیم ملی ایران با برتری یک بر صفر مقابل تیم ملی عراق صدرنشین گروه C مقدماتی جام جهانی 2022 قطر شد و به دور بعدی مسابقات انتخابی راه یافت. صعود تیم ملی در شرایط به دست آمد که پیش از چهار مسابقه پایانی و با توجه به عملکرد ضعیف در بازی‌های قبلی و دو شکست مقابل بحرین و عراق در دور رفت، تردیدهای بسیاری نسبت به موفقیت ملی‌پوشان وجود داشت. با وجود تمام این تردیدها اما دراگان اسکوچیچ و شاگردانش توانستند با کسب چهار برد از چهار بازی و زدن 17 گل و دریافت تنها یک گل مقتدرانه از این مرحله عبور کنند.

در این بین ارزش کار ملی‌پوشان زمانی بیشتر می‌شود که بدانید تیم ملی در 7 بازی از 8 بازی این مرحله خارج  از خانه به میدان رفت و تنها در بازی رفت مقابل کامبوج توانست میزبانی کند. از طرفی تیم ملی به رهبری دراگان اسکوچیچ و با درخشش ستارگانش برای اولین بار در تاریخ موفق شد در شهر منامه بحرین را شکست دهد و پس از 10 سال در یک بازی رسمی از سد تیم ملی عراق گذشت.

تیم ملی و جهنمی که گلستان شد!

امید گل و آمارهای فنی مسابقه نشان می‌دهد که ایران مستحق این پیروزی بود. ایران امیدگل ۲.۰۹ ایجاد کرد، مالکیت توپ بالاتری داشت و بیشتر هم شوت در چارچوب زد. آماری که باعث شد ایران بعد از پنج سال، چهارمین برد متوالی را تجربه کند.

تیم ملی ایران در جام جهانی

احسان حاج‌صفی که در چند روز اخیر مورد انتقاد بعضی هواداران تیم ملی قرار گرفته بود رد مقابل عراق خوش درخشید و پاسخ انتقادات را داد. کاپیتان تیم ملی پاسِ تنها گل‌ بازی را داد، هفت مرتبه خطر را از دروازه ایران دور کرد و با نمره متریکا ۷.۴۵ بهترین بازیکن زمین شد.

تیم ملی در مسیر جام جهانی

هم‌چنین براساس نمرات سایت متریکا، هفت بازیکن تیم ملی در مقابل عراق نمره بالای 7 را گرفتند که نشان از عملکرد خوب آن‌ها دارد.

بهترین گلزن تیم ملی

سردار آزمون هم با گلزنی در بازی دیشب برای سومین بار دروازه عراق را باز کرد و پس از علی دایی در رده دوم بهترین گلزنان تیم ملی مقابل عراق قرار گرفت. او پس از برد ایران گفت:« خدا را شکر. چه چیزی می‌توانم بگویم؟ من فقط وظیفه‌ام را انجام دادم. خیلی خوشحالم که مردم عزیز کشورم را خوشحال کردم. انشالله این موفقیت‌ها ادامه‌دار باشد. شرایط سختی برای صعود داشتیم. این تیم متعلق به مردم است.من هیچ حرفی ندارم. آن‌هایی که 90 دقیقه بازی کردند باید دست‌شان را بوسید. من می‌دیدم آن ها در این هوا می‌دوند انرژی می‌گرفتم. دست همه درد نکند چرا که ما دو تا تیم خیلی خوب را بردیم. سال‌ها نمی‌شد این تیم‌ها را برد ولی قبل از بازی من به بچه‌ها گفتم این ها کیفتشان به بچه‌های ایران نمی‌رسد.

اسکوچیچ مربی تیم ملی

در این بین از نقش دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی در این موفقیت هم نباید گذشت. او از زمان انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی با جدیت کارش را آغاز کرد و با همین جدیت توانست اعتماد فدراسیون فوتبال و ملی‌پوشان را جلب کند. اسکوچیچ از سخت‌ترین مسابقات دوران مربیگری خود سربلند بیرون آمد و با طلسم‌شکنی مقابل بحرین و عراق نامش برای همیشه در یادها خواهد ماند. او با کسب 7 برد از 7 بازی اول خود روی نیمکت تیم ملی از این حیث هم آماری درخشان دارد. پیش از آغاز مسابقات و با توجه به وضعیت ایران در جدول و برگزاری بازی‌ها در کشور بحرین نگرانی‌های بسیاری وجود داشت اما اسکوچیچ و شاگردانش بدون توجه به تمام مشکلات توانستند از جهنم منامه به سلامت عبور کنند. سرمربی کروات تیم ملی پس از برد دیشب نقابل عراق گفت: «درباره طلسم شکنی پیروزی ایران در منامه و پیروزی بعد از سالها برابر عراق رکود خوبی بود. اما برای مهم این بود که به مرحله نهایی صعود کنیم. همانطور که گفتم نیمه اول کنترل بیشتری در بازی داشتیم و مسلط به مسابقه بودیم. ولی بعد از به ثمر رساندن گل یک مقدار عقب نشینی کردیم و بازی خوبی را انجام ندادیم که باعث عصبانیت من هم شد. در نیمه دوم سازماندهی خوبی نسبت به نیمه نخست نداشتیم ولی باید یادمان باشد که این دیدارها برای ما حکم بازیهای حذفی را داشت. جای لغزش نداشتیم و حفظ آرامش در چنین شرایطی کار سختی بود که ما به خوبی از عهده آن برآمدیم.»

تیم ملی اکنون پس از موفقیت در ماموریت اول خود باید منتظر قرعه‌کشی مرحله نهایی باشد. جایی که رقیبان سخت‌تری در انتظار هستند فدراسیون فوتبال از همین حالا باید بهترین شرایط را برای موفقیت در دور بعدی فراهم کند.

منبع : خبرآنلاين

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.