آمریکااخباربین المللخبر مهمسیاست

ترامپ وزیر دفاع را برکنار کرد

به گزارش شجرنیوز،‌«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از برکناری «مارک اسپر» وزیر دفاع این کشور خبر داد.

رئیس جمهور آمریکا در یک پیام  توییتری با اشاره به برکناری اسپر، گفت «کریستوفر میلر» مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم جایگزین وی خواهد شد.

مارک اسپر  قصد داشت تا هفته آینده به اروپا سفر کرده و درباره کاهش نیروهای آمریکایی در آلمان مذاکره کند.

یک خبرنگار سی‌ان‌ان نیز در واکنش به این اقدام ترامپ در توییتر نوشت که طبق قوانین آمریکا،‌ در صورت اخراج وزیر دفاع،‌ معاون وی که تایید شده سنا است باید وظایف وزیر دفاع را برعهده بگیرد مگر آنکه ترامپ نورکویست را نیز اخراج کرده باشد.

«مایکل کارپنتر» از مقامات سابق وزارت دفاع آمریکا نیز در توییتر خود نوشت اقدام دولت‌ها در برکناری وزیران در دوره گذار اقدامی غیرمعمول است.

شنیده ها حاکی از این است که «کریستوفر رای»، رئیس اف‌بی‌آی هم یکی از گزینه هایی است که در لیست اخراجی‌ها قرار دارد. برخی از منابع دیگر گفته‌اند ترامپ از اخراج «رای» صرف نظر کرده و او در سمتش باقی میماند.

خبرگزاری آکسیوس اعلام کرده بود که کریستوفر ری و جینا هاسپل از افراد غیرقابل اعتماد ترامپ هستند و اگر ترس از حواشی زمان انتخابات نبود هر دو نفر را قبل از انتخابات برکنار می کرد.

در روزهای اخیر نیز رسانه‌ها گزارش داده بودند که مارک اسپر استعفایش را آماده کرده است اگر چه سخنگوی پنتاگون این خبر را تکذیب کرد.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.