اخبارآمریکابین المللخبر مهم

ترامپ در واشنگتن دی‌سی وضعیت اضطراری اعلام کرد

رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با شرایط امنیتی قبل و بعد از مراسم تحلیف دولت بعدی این کشور، به مدت دو هفته در شهر واشنگتن وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش شجرنیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده در پایتخت این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

طبق بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شده، اعلام وضعیت اضطراری در واشنگتن دی‌سی به دلیل مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا عنوان شده است.

بر این اساس، وضعیت اضطراری در واشنگتن از تاریخ ۱۱ ژانویه تا ۲۴ ژانویه برقرار می‌باشد تا به اقدامات و تدابیر امنیتی در پایتخت آمریکا در بحبوحه تحلیف بایدن کمک کند.

پیش از این، یک مسئول در فرماندهی گارد ملی آمریکا نیز به شبکه «اسکای‌نیوز» گفت که شهر واشنگتن در روز تحلیف، در حالت تعطیلی کامل و منع آمد‌وشد خواهد بود.

همچنین مسئولان شهر واشنگتن دی‌سی و ایالت‌های ویرجینیا و مریلند از شهروندان خود خواستند در روز تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، از منازل خود خارج نشوند.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.