اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

تخصیص ۴۶۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی مددجویان اسلامشهر

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر از تخصیص ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای دریافت وام اشتغالزایی مددجویان بهزیستی این شهرستان خبر داد.

تخصیص ۴۶۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی مددجویان اسلامشهر

به گزارش شجرنیوز، حمیدرضا جعفریان رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اخذ وام بانکی اشتغالزایی به مددجویان اسلامشهر تخصیص یافته که تاکنون تعدادی از مددجویان برای اخذ وام اشتغالزایی به میزان ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

جعفریان افزود: متاسفانه برخی بانکها در اخذ ضمانت بانکی سخت گیری می کنند که موجب شده بسیاری از مددجویان نتوانند از تسهیلات این اعتبار استفاده کنند، در صورتی که تمام مراحل تشکیل پرونده بررسی افراد واجد شرایط تا معرفی به بانک در بهزیستی تنها یک هفته زمان میبرد و محدودیتی در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به طرح تامین مسکن برای مددجویان و معلولین سازمان بهزیستی، تاکید کرد: در استان تهران ۶۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی اختصاص یافته که خوشبختانه توانستیم در اسلامشهر سهمیه ۱۳ واحد مسکونی را برای خانواده های بالای دو معلول و مددجویان واجد شرایط دریافت کنیم.

رئیس اداره بهزیستی اسلامشهر، با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته بهزیستی، افزود: در هفته بهزیستی در تمامی مراکز تحت نظارت بهزیستی خدمات فیزیوتراپی رایگان به مددجویان ارائه و خدمات کاردرمانی و مشاوره نیز تا ۷۰ درصد تخفیف داده می شود.

جعفریان با تاکید بر دیگر خدمات بهزیستی برای جامعه هدف، تصریح کرد: تخصیص ۳۰۰ میلیون ریال کمک هزینه برای تهیه سیسمونی به ۳ مددجو، توزیع ۵۰۰ بسته ارزاق به ارزش تقریبی هر بسته ۳ میلیون ریال در بین مددجویان، اختصاص یک میلیارد ریال کمک هزینه تامین جهیزیه برای ۵مددجو، اختصاص ۲۵ مورد وام ودیعه مسکن تا سقف ۲۰ میلیون در سال ۱۴۰۰، توزیع وسایل توانبخشی به صورت کاملاً رایگان به مددجویان واجد شرایط و… از خدمات ارائه شده به معلولین و مددجویان بهزیستی اسلامشهر است.

وی گفت: در در حال حاضر ۸۰۵۳ مددجوی اسلامشهری تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که بالغ بر ۱۲۵۸ مددجو در حوزه اجتماعی ( تخصصی در امور زنان) که  روز به روز هم در حال افزایش است و ۶۷۹۵ مددجو در حوزه توانبخشی از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند و ۴۵۰ مددجو هم پشت نوبت مستمری حقوق هستند.

رئیس اداره بهزیستی اسلامشهر با تاکید بر ضرورت ساماندهی معتادین متجاهر، بیان کرد: در حال حاضر در حوزه پیشگیری  ۱۱ کمپ فعال در درمان و بهبودی بیماران دارای اعتیاد در شهرستان خدمات ارائه می دهند و دو مرکز نگهداری بیماران دارای اعتیاد نیز در حال تاسیس است، یکی از خلا ها و نیازهای مبرم شهرستان وجود مرکز نگهداری و درمان بیماران دارای اعتیاد برای بانوان است که متاسفانه متقاضی در این زمینه وجود ندارد.

جعفریان ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای ضروری شهرستان وجود سامان سرا و گرمخانه است که بارها در جلسات تخصصی شهرستان مطرح شده، همچنین ساماندهی کودکان کار که عمدتاً اتباع بوده و در سطح معابر شهر در حال افزایش هستند، باید محلی برای ساماندهی آنان از سوی دستگاه های ذیربط در نظر گرفته شود.

وی در پایان با اشاره به عدم اجرای طرح مناسب سازی معابر در سطح شهر، خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم تاکیدات فرماندار اسلامشهر در خصوص مناسب سازی معابر و پیاده روها و فضای پارک ها تاکنون اتفاقی در این زمینه نیفتاده و این معابر مناسب معلولین نیست و اختصاص یک دستگاه ون برای جابجایی معلولین در سطح شهر و اختصاص یک سالن ورزشی برای جانبازان و معلولین برای جامعه هدف بهزیستی ضروری بوده و همت مسئولین شهرستانی را می طلبد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.