اخباراقتصاد ایرانذره بین شجر

براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت برنج تایلندی رکوردار افزایش قیمت + جدول

بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان دهنده آن است که در تیرماه «برنج تایلندی (غیر از هومالی)» نسبت به مدت مشابه سال قبل با 79.3 درصد افزایش قیمت بیشترین رشد قیمت را در میان کالای اساسی و مهم در اختیار داشته است.

به گزارش شجرنیوز؛ بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، در خرداد ۱۴۰۰، قیمت هر کیلوگرم «برنج تایلندی (غیر از هومالی)» به‌طور میانگین به 15 هزار و 913 تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با قیمت 8 هزارو 875 تومان بیش از 79.3 درصد رشد داشته است.

داده های اعلام شده از روند قیمت کالای اساسی و مهم در تیر ماه 1400 نشان دهنده آن است که در میان 8 گروه کالای اساسی که شامل «برنج پاکستان باسماتی»، «برنج تایلندی (غیر از هومالی)»، «برنج طارم اعلا»، «برنج داخلی هاشمی درجه یک»، «شکر سفید»، «گوشت گوساله»، «گوشت گوسفندی (مخلوط)» و «گوشت مرغ تازه» می شود در تیر 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد قیمت 39 تا 79 درصدی کالای اساسی در بازار بودیم.

با توجه به آمار اعلام شده «شکر سفید» دومین کالایی است که در تیرماه بیشترین رشد قیمت را داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 61.6 درصدی برای این کالا ثبت شده است. بنابراین گزارش، متوسط قیمت هر کیلوگرم شکر سفید در تیر سال ۱۴۰۰ به 13 هزار و 415 تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل با قیمت 8 هزار و 303 تومان، رشد 61.6 درصدی داشته است.

بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، در اردیبهشت سال ۱۴۰۰، قیمت هر کیلوگرم «گوشت مرغ تازه» به‌طور میانگین به بیش از 26 هزار و 447 تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با قیمت 16 هزارو 780 تومان 57.6 درصد رشد داشته است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

قیمت سایر کالای اساسی

ارزیابی سایر کالای اساسی در تیر ماه نشان دهنده آن است که قیمت هر کیلوگرم «گوشت گوساله» نیز در تیر امسال به‌طور میانگین 116 هزار و 215 تومان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 49.9 درصدی داشته است.

برنج طارم اعلاء نیز با قیمت 36 هزار و 754 تومان و برنج داخلی هاشمی درجه یک 35 هزار و 685 تومان در بازار عرضه شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب حدود 39.4 درصد و 39 درصد رشد قیمت داشته اند.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی (مخلوط) نیز به‌طور میانگین به 127 هزار و 162 تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 34.4 درصد رشد را داشته است.

همچنین در اردیبهشت ماه قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی (درجه یک) با قیمت 24 هزار و 693 تومان، رسید و 27.4 درصدی را تجربه کرد.

اعلام نرخ کالاهای اساسی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.