اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

امام جمعه صباشهر: هزاران مشکل در کوچه و خیابان‌های شش و هشت متری صباشهر

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه گفت: هزاران مشکل در کوچه و خیابان‌های شش و هشت متری صباشهر داریم

به گزارش شجرنیوز به نقل از دفتر امام جمعه صباشهر، حجة‌الاسلام والمسلمین محمد زرینه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (مصادف با آخرین جمعه از ماه شوال‌المکرم) در مصلا، با حضور مسئولین و اقشار مردم، ضمن دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: شیعه واقعی باید از زندگی معصومین(علیهم‌السلام) الگو بگیرد.

امام جمعه صباشهر ضمن بیان مطالبی در رابطه با دوران امامت امام صادق(ع) افزود: صادق آل محمد(ص)، معارف ناب اسلام را در قالب یک جهاد تبیین در مقطع زمانی حساس گسترش داد و شیعه واقعی را معرفی کرد.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات شیعه واقعی از زبان امام صادق(ع) افزود: شیعیان باید با تقوا و پاک بودن، حفظ اسرار، اوقات نماز و اقامه نماز اول وقت، مواسات و کمک مالی به فقرا و نیازمندان، عفت و پاکدامنی و همرنگی با امامان، شیعه بودن خود را نشان بدهند، انجام این اعمال، افراد دیگر را به دین اسلام و شیعه بودن تشویق خواهد کرد.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه با توضیح در خصوص اسوه قرار دادن زندگی معصومین و الگوبرداری از سبک زندگانی امامان گفت: شیعه واقعی کسی است که وقتی در زبان می‌گوید شیعه است، در عمل هم واقعاً شیعه باشد و این مهم را ثابت کند.

خطیب جمعه صباشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امامان از ما خواسته‌اند که در کنار انجام امور واجب همچون نماز و روزه و حج، به دستگیری از نیازمندان، احسان و انفاق و همدردی با دیگران هم توجه کنیم.

وی با اشاره به اتفاقات تاریخی دوران امامت امام صادق(ع) ادامه داد: دشمنان، وجود مبارک و نازنین امام صادق(ع) را بزرگترین تهدید برای خود می‌دانستند، این مهمترین درس از زندگانی آن امام همام است برای شرایط فعلی ما، باید بدانیم که هر وقت مستکبرین و دشمنان ما را یک تهدید معرفی و قلمداد کردند، یعنی در مسیر امام صادق(ع) و اهل بیت پیامبر اکرم(ص) هستیم.

امام جمعه صباشهر با تشکر از حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی، سخنران محترم پیش از خطبه‌ها که به مناسبت سالروز شهادت صادق آل رسول(ص) مطالبی ارائه نمود، گفت: کارهای فرهنگی و زیربنایی که امام صادق(ع) انجام داد، تحولی عظیم در توسعه تشیع ایجاد کرد.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه در ادامه گفت: انتخاب یکی از فرزندان صباشهر به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار را تبریک عرض نموده و آرزوی سلامتی و سربلندی برای این چهره درخشان تعلیم و تربیت منطقه داریم.

وی افزود: اجرای سرود زیبای سلام فرمانده دهه نودی‌ها در سرتاسر کشور به‌ویژه اجتماع بزرگ و همخوانی در ورزشگاه آزادی حرکت خوبی بود که طی روزهای اخیر شاهدش بودیم.

خطیب جمعه صباشهر با اشاره به جراحی اقتصادی دولت گفت: گرچه باید این جراحی از بخش‌های مهم و فسادزا شروع می‌شد، اما حال که شروع شده و کارها نیز کارشناسی شده، دولت و مجلس و سایر دستگاه‌ها باید تمام تلاش خود را بکنند تا اوضاع اقتصاد بهبودی یابد، مردم در سختی و تنگنا نباشند و تصمیمات درستی برای نظارت‌ها و رسیدگی‌ها اتخاذ گردد.

وی با اشاره به هفته مجلس گفت: اگر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به سخنان مهم مقام معظم رهبری گوش جان بسپارند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

خطیب جمعه صباشهر ضمن اشاره به موضوع عدم دخالت نمایندگان در انتصابات گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود فرمودند که انقلابی ماندن مهم است، بلندگوی مجلس با فضای مجازی و پایگاه‌های خبری تفاوت دارد و باید مواظب آبروی مردم باشیم و گروکشی نکنیم.

امام جمعه صباشهر: هزاران مشکل در کوچه و خیابان‌های شش و هشت متری صباشهر

وی با اشاره به اتفاق دلخراش و حادثه جانسوز متروپل آبادان گفت: این فاجعه و بلای خانمان‌سوز که منجر به فوت هموطنان و وارد آمدن خسارت‌های فراوان مالی شده باید دقیق بررسی و رسیدگی شود، باید به دنبال علت باشیم نه معلول، مهندس این ساختمان که بود؟! چه پول‌هایی رد و بدل شده؟ چرا در همین صباشهر هزاران مشکل در کوچه و خیابان‌های شش و هشت متری اسلام‌آباد داریم؟! تا کی باید در کشور شاهد جان باختن هموطنان بر اثر سهل‌انگاری مافیا، یا نظام مهندسی و یک عده افراد فرصت‌طلب باشیم؟! متولیان امر باید از تکرار چنین حوادث تلخی جلوگیری نمایند.

امام جمعه صباشهر با اشاره به سفر پر برکت رئیس جمهور به عمان گفت: ایران و عمان و قطر می‌توانند مانع توسعه‌طلبی اسرائیل در منطقه باشند. اسرائیل می‌خواهد جبهه مقاومت از هم جدا شوند و این اتحاد و یکپارچگی را از بین ببرد. خون شهداء برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است، در زمان و مکان مناسب خودش انتقام همه شهدا و شهید صیاد خدایی را خواهیم گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.