اخبار شهرستان شهریاراخباردر استان

امام جمعه صباشهر: برگزاری میز خدمت مسئولین و مدیران در مصلای نماز جمعه صباشهر تداوم یابد

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه تاکید کرد: تداوم برگزاری میز خدمت مسئولین و مدیران در مصلای نماز جمعه صباشهر مورد تاکید است.

امام جمعه صباشهر: برگزاری میز خدمت مسئولین و مدیران در مصلای نماز جمعه صباشهر تداوم یابد

به گزارش شجرنیوز به نقل از دفتر امام جمعه صباشهر، حجة‌الاسلام والمسلمین محمد زرینه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (مصادف با دومین جمعه از ماه شوال‌المکرم) در مصلا، با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار، ضمن دعوت از خود و تک‌تک نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: زنده شدن دوباره و از دنیا رفتن، دست خداست.

امام جمعه صباشهر ضمن بیان مطالبی در رابطه با سفر آخرت افزود: طبق آیات و روایات، هشدارهای مهمی نسبت به سفر ابدی انسان‌ها بیان شده است که همگی تاکید دارند باید از اعمال و رفتار خود مراقبت کنیم تا سفر ایمن و آرامی داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به موضوع سنجیدن عواقب کارها افزود: انسانی که عاقل باشد، قبل از بیان صحبت یا انجام هر کاری، در ابتدا به سرانجامش فکر می‌کند و هرکس در عاقبت کارهای خود اندیشه کند، پشیمان نمی‌گردد.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه با توضیح پیرامون دوراندیشی مسئولین در کارهای مهم کشور گفت: قوای سه‌گانه، مخصوصاً دولت و مجلس باید هم‌افق و یک‌صدا، با برنامه‌ریزی درست و دوراندیشی، تصمیمات مهم مملکتی را اتخاذ نموده و اجرا کنند، چرا که توصیه معصومین علیهم‌السلام هم همین است.

خطیب جمعه صباشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نوع نگاه ما به حوادث و رویدادها، مهم است. امام راحل و رهبر معظم انقلاب با سیره زندگانی خود به ما یاد داده‌اند که باید در رویارویی با اتفاقات، نگاه قرآنی و تحلیل منطبق بر آیات وحی داشته باشیم تا گرفتار گناه، پشیمانی و ناراحتی نشویم.

وی با اشاره به تاریخ معاصر کشور ادامه داد: رژیم فاسد پهلوی، غرق در آلودگی و غارت بود و مردم در آن دوره در سختی و مشکل زندگی می‌کردند، اما به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهداء، دغدغه سفره و معیشت مردم و اقتصاد کشور زنده شد و اگر به خدا توکل کنیم و در سختی‌ها همراهی نماییم، قطعا دولت موفق خواهد بود و اوضاع بهتر می‌شود.

امام جمعه صباشهر با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها گفت: اقشار مختلف مردم نباید در فشار اقتصادی قرار بگیرند، دولت باید با برنامه‌ریزی درست و جلوگیری از قاچاق، حامی مردم ضعیف باشد و دست افراد سوءاستفاده کننده از بیت‌المال و جیب مردم را قطع کند و همه باید در این جراحی اقتصادی دولت، کنار دولتمردان باشیم چرا که کار بزرگ و سختی در پیش دارند.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه در ادامه بحث شایعات رسانه‌ای را مورد توجه قرار داد و گفت: نباید به این شایعات که علیه نظام و دولت انقلابی و مجلس هست گوش بدهیم، باید کمک حال دولت باشیم و دعا کنیم تا کشور را به اهداف اصلی برسانند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران از نقش‌آفرینی این عزیزان در جنگ اقتصادی تجلیل نمودند. تحریک دشمن به فعالیت کارگران عزیز طی سال‌های گذشته اثری نداشته چرا که این افراد تلاشگر و زحمتکش همواره به فکر خدمت به هموطنان هستند.

خطیب جمعه صباشهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان گفت: رهبری فرزانه ایران اسلامی این‌بار آسیب‌های جدی جامعه فرهنگیان را مطرح نمودند که این بیانات کلیدی و مهم معظم‌له، دستورالعملی برای آینده نظام آموزش‌وپرورش کشور است.

وی با اشاره به عملکرد برخی دلسوز نماهای کشور گفت: باید برای زمین‌گیر شدن این افراد سودجو و پیاده نظام دشمن، یک‌دل و یک‌صدا باشیم و با رئیس جمهور انقلابی و جهادی حضرت آیت‌الله رئیسی که آبروی خود را برای بهتر شدن حال اقتصادی مردم در دست گرفته، همراهی کنیم.

خطیب جمعه صباشهر گفت: برگزاری میز خدمت ادارات، شهرداری و شورای اسلامی در مصلای نماز جمعه صباشهر باید در طول سال تداوم پیدا کند تا در دیدارهای چهره به چهره مردم با مسئولین، برخی مشکلات شهروندان برطرف شود، پول و بودجه شهر باید با عدالت، اولویت‌بندی و مطالعه دقیق، در محله‌های مختلف هزینه شود.

وی با اشاره به سفر از پیش تعیین نشده بشار اسد به ایران اسلامی گفت: پیام مهم سفر ایشان به کشور و دیدارشان با مقام معظم رهبری برای سایر کشورها این است که باید به ایران قوی تکیه کنند تا بتوانند در منطقه ایستادگی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.