اخباراقتصادبانک و سرمایه

افتتاح ۴۵ میز خدمت بانک دی با حضور معاون رییس جمهور

با حضور مهندس سعید اوحدی، معاون محترم رییس جمهور و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، آیین افتتاح ۴۵ میز خدمت بانک دی در مراکز بنیادشهید و امور ایثارگران سراسر کشور به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش شجرنیوز، در مراسمی به مناسبت نخستین سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، برات کریمی، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک و جمعی از معاونان و مدیران ارشد دو مجموعه از ۴۵ میز خدمت بانک دی در مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور رونمایی شد.

در این مراسم، اوحدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تقارن سالگرد شهادت آن شهید بزرگوار با رونمایی از میز خدمات بانک دی گفت: آنچه تاکنون همگان درباره شهید سلیمانی شنیده‌اند ناظر بر وجهه نظامی وی در فرماندهی شجاعانه جبهه‌های نبرد علیه داعش و اقدامات اجتماعی آن شهید در کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌دیده در بحران‌ها و بلایای طبیعی مانند سیل لرستان و خوزستان بوده است اما به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شهید سلیمانی یک مکتب بود که باید کمر همت به شناخت تمامی ابعاد شخصیتی، فکری، دینی و اجتماعی آن بست.

وی افزود: تواضع و رفتار خدومانه شهید سلیمانی در برابر فرزندان خردسال، پدران و مادران شهدا یکی از ابعاد قابل تامل مکتب سلیمانی بود که نقشه راه روشنی برای تمامی مسئولان در خدمت‌رسانی خالصانه با این قشر عزیز است.

معاون رییس جمهور تکریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران را مهمترین رسالت اجتماعی بانک دی و بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تصریح کرد: بانک دی در کنار رسالت اقتصادی خود در حوزه بانکداری، وظیفه خدمت‌رسانی به جامعه معزز ایثارگری را نیز در زمره مأموریت‌های خود دارد که با افتتاح ۴۵ میز خدمت در مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران و انعقاد تفاهم نامه همکاری با پست بانک، زمینه گسترش و بهبود کیفیت خدمات به این قشر عزیز بیش از گذشته مهیا شده است.

اوحدی اقدامات بانک دی را در زمینه خدمت رسانی به خانواده معزز شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری مطلوب و شایسته قدردانی دانست و گفت: یکی از خدمات ارزشمند بانک دی که در ماه های اخیر ارائه شد، سامانه شهد است که مشتریان و جامعه هدف با استفاده از آن در بستر همراه بانک دی می توانند بسیاری از خدمات بانکی خود را به صورت غیرحضوری و کاملا الکترونیکی انجام دهند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به موفقیت‌های بانک دی در یک سال گذشته، روند رو به رشد شاخص‌های عملیاتی بانک را قابل تحسین دانست و گفت: بانک دی در یک سال گذشته شاهد تحولات بنیادین و چشمگیری بوده که مهمترین آن کاهش ۵۰ درصدی زیان انباشته بانک است که با هدف گذاری انجام شده تا پایان سال، زیان انباشته تا ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

اوحدی، کاهش ۴۰ درصدی مطالبات معوق و رشد ۳۰ درصدی منابع بانک را در شرایط رکود اقتصادی ناشی از کرونا، از دیگر دستاوردهای بانک توصیف کرد و افزود: کاهش چشمگیر استقراض بین بانکی و به صفر رسیدن بدهی بانک به بانک مرکزی حاکی از مدیریت اصولی و استراتژی مناسب بانک در نظام بانکی است که نتایج آن را در کوتاه مدت در بهبود طراز مالی بانک شاهد هستیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به رشد و بهبود روند شاخص های عملیاتی بانک دی در ماههای اخیر گفت: به گواه گزارش های آماری و عملکردی، طی چند ماه گذشته بهبود قابل توجهی در شاخص های عملیاتی و وضعیت بانک ایجاد شده و بانک پس از سال ها در مسیر سود آوری قرار گرفته است و کاهش تقریبی ۴۷ درصدی زیان انباشته و کاهش میزان مطالبات غیرجاری از ۶۲ درصد به ۲۳ درصد نشان از موفقیت چشمگیر بانک دارد.

معاون رییس جمهور، مدیریت امور سهام در بانک دی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سهم یک مجموعه متاثر از دو عامل درونی و بیرونی است که سهم بانک دی نیز در ماه‌های اخیر، هم راستا با تمامی نمادهای بازار سرمایه، دچار نوساناتی شده که در ذات بازار سرمایه نهفته است.

وی افزود: در ماه‌های اخیر از  تمامی ظرفیت‌های دو مجموعه بانک و بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده شده و تمهیداتی اندیشیده شده است تا در کنار به کارگیری بازارگردان‌های قوی، شرایط سهام بانک به گونه‌ای مدیریت شود تا کمترین تاثیر را از شرایط بیرونی بپذیرد که آمارها نیز نشان می‌دهد در سه ماه گذشته سهم دی در زمره کم نوسان‌ترین سهم ها در بازار سرمایه بوده است.

معاون رییس جمهور شایعات ایجاد شده پیرامون سهام بانک دی در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را ناشی از غرض‌ورزی عده‌ای سودجو و سفته باز دانست و گفت: در روزهای اخیر شایعه عدم تصویب افزایش سرمایه بانک دی در شبکه های اجتماعی باعث تشویش اذهان بسیاری از سهامداران شد که این شایعه از پایه و اساس کذب محض است.

وی افزود: افزایش سرمایه بانک قطعا انجام می شود و گزارش توجیهی آن بر اساس یک کار کارشناسی حرفه‌ای و زیر نظر هیئت مدیره بانک تنظیم شده که به محض تصویب از سوی بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار عملیاتی خواهد شد.

وی در پایان سخنانش با اشاره به حاکم شدن نگاه توسعه‌گرا و تحول‌خواه در بانک دی گفت: موفقیت‌ها و دستاوردهای کسب شده در ماه‌های اخیر در کنار اعتماد روزافزون جامعه بزرگ ایثارگری به بانک دی، نویدبخش روزهای درخشان برای این بانک است که امیدوارم با همت و تلاش تمامی مدیران و کارکنان بانک، شاهد توسعه خدمت به جامعه هدف و تامین رضایت مشتریان باشیم.

در ادامه این مراسم برات کریمی، مدیرعامل بانک دی، ضمن قدردانی از حمایت‌های همه جانبه بنیاد شهید و امور ایثارگران در تحقق اهداف بانک گفت: خرسندیم که هم زمان با نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بزرگ مرد آزاده و دلیر ایران زمین توفیق افتتاح ٤٥ میز خدمت بانک دی در مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور حاصل شد تا خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران تسهیل و تسریع شود.

وی افزود: بدون شک تمامی کارکنان بانک دی فرصت خدمت گزاری به این قشر معزز را افتخاری بزرگ و فرصتی مغتنم می دانند چرا که خود را مرهون و مدیون جانفشانی شهدا و ایثارگران و خانواده های عزیزشان می دانند و همین عشق، دلیلی است برای سخت کوشیدن و ایجاد بهبود و پیشرفت در بانکی که متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران است.

کریمی، بانک دی را از موفق ترین بانک ها در اجرای مفاد ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید دانست که  بیشترین میزان فروش دارایی های مازاد را در نظام بانکی به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل بانک دی، جوانگرایی و اعتماد به بدنه جوان بانک را از عوامل موثر در موفقیت برنامه های بانک دانست و گفت: در یک سال گذشته هیئت مدیره با ایجاد فرصت برای سرمایه انسانی جوان، متخصص و با انگیزه، اصل جانشین پروری را اجرایی کرده و در حال حاضر نیروهای جوان و با استعداد بانک، سکان دار پست‌های کلیدی در شعب و ستاد هستند.

کریمی حرکت به سمت بانکداری دیجیتال را از مهمترین استراتژی های بانک دی دانست و افزود: بانک دی با مدنظر قرار دادن ضرورت حرکت به سمت دیجیتالی کردن فرایندهای ارائه خدمت، پس از تکمیل مجموعه ماشین های بانکی شامل خودپرداز، خودگردان، پایانه غیرنقد، کیوسک کارت هدیه و خودبانک، در گام ابتدایی با تغییر نرم افزارهای همراه بانک و اینترنت بانک دی، اقدام به توسعه دامنه خدمات غیرحضوری خود کرده است که فرایند افتتاح حساب غیرحضوری و تعریف امضای دیجیتال برای مشتریان در زمره مهمترین این خدمات است.

کریمی با اشاره به افزایش اعتبار و خوشنامی برند بانک در میان کسب و کارها و اقبال شرکت های کلان به همکاری با بانک گفت: انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با سازمان های مختلف از دیگر توفیقات بانک دی در این مدت است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به اعطای تسهیلات در قالب طرح سلامت برای پزشکان و پرستاران، اعطای تسهیلات به فرهنگیان و انعقاد تفاهم نامه با سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان اقتصادی کوثر و شرکت سرمایه گذاری شاهد به منظور توسعه همکاری ها و تقویت ظرفیت گروه مالی بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد که بی شک زمینه گسترش دامنه خدمت رسانی به ذینفعان و جامعه هدف را فراهم می آورد.

وی افزود: امیدواریم با افتتاح ۴۵ میز خدمت در سراسر کشور و انعقاد تفاهم نامه با پست بانک شاهد رضایت هر چه بیشتر خانواده شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری باشیم تا در پیشگاه وجدان و خداوند متعال و در برابر ملت شریف ایران سربلند باشیم.

در این مراسم روسای شعب، ائمه جمعه، فرمانداران، مدیران کل استان و مسئولان مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران ۴۵ شهرستان کشور به صورت آنلاین حضور داشتند که حامد صادقی، رییس شعبه خرم آباد، به نمایندگی از روسای شعب بانک دی با ارائه گزارشی از عملکرد شعب و اقدامات مربوط به راه اندازی میز خدمت بانک دی در مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران از مساعدت ها و همراهی های بنیاد شهید و امور ایثارگران قدردانی کرد و افتتاح میز خدمت بانک دی را زمینه ساز ارائه خدمات مطلوب تر و جلب رضایت هرچه بیشتر جامعه هدف دانست.

منبع:ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.