اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

اسلامشهر، بالاترین تراکم دانش آموزی استان تهران را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: شهرستان اسلامشهر بیشترین تراکم جمعیت دانش آموزی و قلع و قمع مدارس را در بین شهرستان های استان تهران به خود اختصاص داده است.

اسلامشهر، بالاترین تراکم دانش آموزی استان تهران را دارد

به گزارش شجرنیوز، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران  اظهار کرد: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در بین مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران بیشترین جمعیت دانش آموزی و بالاترین تراکم را دارد.

بهرامی افزود: با پیگیری های شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی فرصتی به دست آمد تا با حضور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در شهرستان اسلامشهر ضمن بازدید از چند باب مدرسه از نزدیک در جریان مسائل مختلف این شهرستان در حوزه آموزش و پرورش قرار گیریم که در این سفر دو پروژه در بخش چهاردانگه و سه پروژه هم در اسلامشهر مورد بازدید و نظارت میدانی قرار گرفت.

وی با اشاره به ضرورت و تکمیل سریع فضاهای آموزشی در حال احداث در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: با توجه به اینکه ساختمان هنرستان تربیت بدنی پسرانه اسلامشهر در حال احداث و نیمه کار است، وزیر دستور داد تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید با تأمین اعتبارات مورد نیاز و تکمیل ساختمان و نصب تجهیزات این فضای آموزشی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به دستاوردهای سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان اسلامشهر گفت: در بخش چهاردانگه مقرر شد با همکاری و مساعدت خیرین یک واحد آموزشی برای کودکانی که نیاز به توجه خاص در بحث آموزش و پرورش دارند احداث و از سوی وزارت آموزش و پرورش تجهیز و در اختیار دانش‌آموزان استثنایی این بخش قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های دستگاه تعلیم و تربیت در شهرستان اسلامشهر وجود تعداد سرسام‌آوری از آرای قلع و قمع مدارس است که با دستور وزیر با توجه به ظرفیت های خوب موجود و به دلیل وجود مشکلات اسناد مالکیتی این ساختمان ها دچار مشکلاتی شده اند، مقرر شد که با پیگیری های وزارت آموزش و پرورش از مسئولین قوه قضاییه با همکاری دادستان کل کشور اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

بهرامی با تاکید بر وجود بیشترین آمار قلع و قمع مدارس شهرستان های استان تهران در اسلامشهر گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی بیشتر مسئولین منطقه و استان مسائل و مشکلات این شهرستان در حوزه آموزش و پرورش هر چه سریعتر برطرف شود.

وی با اشاره به کمبود سرانه های آموزشی در سطح استان تهران ادامه داد: با توجه به سرانه های آموزش و پرورش در اسلامشهر، زیرساخت‌های مورد نیاز امر تعلیم و تربیت متناسب با جمعیت دانش آموزی این شهرستان نبوده و برای رفع و جبران آن ها باید اقدامات جهادی و جدی صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به دستاوردهای سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه‌کاره آموزشی، ارتقاء میزان اعتبارات مورد نیاز آموزش و پرورش، تامین اعتبارات مورد نیاز دانش‌آموزان استثنایی، افزایش فضاهای آموزشی خیرساز و احداث هنرستان های همجوار مراکز صنعتی و تولیدی از دیگر اقدامات و دستاوردهای وزیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر را می توان نام برد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.