اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

ارزیابی ادارات بهزیستی از منظر روابط عمومی؛ شهرستان بهارستان در قعر لیست جا گرفت

ادارات بهزیستی شهرستان های رباط کریم و بهارستان همچنان بدون مسئول روابط عمومی هستند.

ارزیابی ادارات بهزیستی از منظر روابط عمومی؛ شهرستان بهارستان در قعر لیست جا گرفت

به گزارش شجرنیوز به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان تهران، از مجموع نتایج ارزیابی عملکرد روابط عمومی بهزیستی های استان تهران در سال ۱۴۰۰ چنین برمی آید که از مجموع ۲۰۰ امتیاز برای شش ماهه اول و نیم دیگر آن برای شش ماهه دوم است، چنین نتایجی به دست آمده که به این ترتیب است:

شهرستان های پاکدشت ۱۷۱، ملارد ۱۶۷، شهریار ۱۶۵، تهران ۱۶۱، قدس۱۶۰، ری ۱۳۱، رباط کریم ۱۳۰، قرچک ۱۲۹، ورامین ۱۲۷، پیشوا ۱۲۵، شمیرانات ۱۱۹، فیروزکوه ۱۱۳، اسلامشهر ۱۰۷، پردیس۱۰۵، بهارستان ۱۰۴ و دماوند ۸۶ که با این نگاه کلی فاصله پنج شهرستان ابتدایی از دیگران، مشهود است.

وجود ثبات در مدیریت ادارات و مسئولین روابط‌ عمومی نکته بسیار حائز اهمیتی است که در توفیق ادارات مؤثر است.

شهرستان های پیشوا، رباط کریم و بهارستان از فقدان مسئول روابط عمومی رنج می برند که پیشوا در ماه های پایانی این موضوع را مرتفع ولی دو شهرستان رباط کریم و بهارستان همچنان با این مشکل جدی مواجه هستند.

این امتیازات به مسئول روابط عمومی ادارات داده نشده و کل ادارات را در بر می گیرد که روسا و مدیران در رأس آنها قرار دارند و ادارات از منظر روابط عمومی سنجیده شده اند.

چند شغله بودن مسئولان روابط عمومی از جمله انباردار، مسئول دفتر، امور نقلیه، مسئول شورای فرهنگی، بسیج، امور ایثارگران، کارشناس اشتغال و مسکن، کارشناس توانبخشی، c.b.r، اورژانس اجتماعی، معاون توانبخشی، مسئول l.T، مراکز مثبت زندگی، ورزش، امور فوق برنامه، آموزش، رفاه و… در یک کلام، مسئولان روابط‌عمومی فقط رئیس یا مدیر اداره نیستند، چهره نامطلوب و ناهمگنی را از روابط عمومی به تصویر کشیده است.

شهرستان های دماوند و پیشوا هر کدام با امتیاز مثبت ۲۸ و یازده بیشترین تفاوت را در دو نیمه سال گذشته داشته اند که شایسته تقدیر و تکریم هستند.

✔️تعداد اخبار سال ۱۴۰۰
در بحث تعداد اخبار تولیدی و بازنشر در تارنمای بهزیستی کشور در شش ماهه دوم سال گذشته به ترتیب شهرستانهای قدس، پاکدشت، ملارد، شهریار و شمیرانات شهرستان های برتر هستند که در مجموع سال گذشته قدس، پاکدشت، شهریار، ملارد و تهران این عناوین را در اختیار دارند.

در شش ماهه نخست سال پیش، یک هزار و ۳۳۵ خبر و تولیدات رسانه ای در سطح استان داشتیم که این عدد در شش ماهه دوم به یک هزار و ۴۵۰ رسیده و در کل سال پیش نیز جمع این عدد دو هزار و ۷۷۵ مورد را نشان می دهد.

از تعداد کل تولیدات رسانه ای منتشر شده در تارنمای بهزیستی کشور ۵۷۱ مورد متعلق به ستاد استان و مابقی که افزون بر دوهزار و دویست مورد است برای شهرستان های شانزده گانه است.

قریب ۱۴ درصد اخبار سال پیش تقریباً ۳۹۰ مورد گزارش شده مربوط به گزارش تصویری است که با توجه به کمبود تجهیزات و فقدان عکاس حرفه‌ای و حتی دوربین در این حوزه در سراسر استان می‌توانیم عدد حاضر را برای سال های آینده بیشتر از این تصور کرد و از فناوری و هنر تصویر و القای نظر سازمان به مخاطبان از این مسیر استفاده درست تری کرد.

✔️ارتباط با خبرنگاران
ایجاد ارتباط گسترده و رفاقت با خبرنگاران سطح استان تهران چه در ستاد و چه در شهرستان ها بر پایه تعاملات دو سویه و انعکاس اخبار و رخدادهای مربوط به بهزیستی توسط آنان در رسانه‌های مختلف اعم از تلویزیون، رادیو، پایگاه های خبری، خبرگزاری های رسمی، روزنامه های کثیرالانتشار، ماهنامه ها، هفته نامه ها و گروه های خبری در فضاهای مجازی می توان به یکی از مهمترین برنامه های راهبردی و سیاستگذاری کلان بهزیستی در سال ۱۴۰۰ در حوزه استفاده از رسانه ها و ارتباط با خبرنگاران نام برد که از این تعامل و ارتباط بیش از ۶۰۰ خبر استان و شهرستان ها در رسانه‌های مختلف کشور منتشر و یا بازنشر شده اند.

✔️تشریح حوزه های ده گانه
کلیه فعالیت های حوزه روابط عمومی درده زیر مجموعه تقسیم بندی می شود:

اطلاع رسانی، تبلیغات، ارتباطات، فضای مجازی، مراسم، نظارت، مستند سازی، ایده ها و افکار نو، ابزار و حوزه پایانی هم پژوهش که ده حوزه فعالیت در زمینه روابط عمومی بهزیستی استان تهران هستند.

اطلاع رسانی شامل اخبار، مصاحبه‌ها، نشست‌های خبری، تورهای رسانه ای و همکاری با رسانه های مختلف اعم از دیداری، شنیداری، دیجیتال و مکتوب و خبرنگاران و فعالان این عرصه قلمداد می شود.

حوزه تبلیغات شامل تولید و انتشار پوستر، بنر، تیزر، اینفوگرافی، موشن گرافی، زیرنویس، تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای سطح شهر است.

ارتباطات شامل ارتباط با مدیران، مراکز تابعه، اربابان رجوع و مراکز فرهنگی و دانشگاهی سطح مناطق مختلف استان است.

فضای مجازی را می توان به ارتباط مستقیم در قالب لینک با فرمانداری ها و بخشداری ها، پست الکترونیک، ویدئو کنفرانس، نظرسنجی الکترونیک و بولتن چکیده سایت متصور شد.

نظارت شامل برنامه مدون، انجام و اجرای صحیح و به وقت دستورالعمل های ارسالی از وزارتخانه، کشور، استانداری و استان، نظارت و ارزیابی بر اقدامات مدیران و کارکنان در چارچوب اقدامات روابط عمومی است.

مراسم را می‌توان به برگزاری مناسبت ها، افتتاحیه ها و اختتامیه ها، بازدیدهای مقامات از مراکز تحت نظارت و تابعه، سخنرانی ها، برپایی نمایشگاه‌های مختلف و کارگاه‌های آموزشی تقسیم کرد.

مستند سازی در حیطه روابط عمومی شامل ایجاد اکسل برنامه ها، تکمیل لوح های فشرده، انتشار کتاب، مجلات و نشریات و نگهداری عکس و فیلم از برنامه ها و اقدامات انجام شده برشمرد.

ایده ها و افکار نو در روابط عمومی با تعاریف این حوزه به فعالیت‌های خلاقانه، ایجاد اتاق فکر، برپایی تورهای آموزشی و ارائه مقالات علمی ختم می شود.

ابزار در روابط عمومی شامل امکانات از قبیل دوربین، سیستم کامل کامپیوتر شامل تمامی اجزای مورد نیاز کامپیوتر چون اسکنر، پرینتر، اسپیکر و سایر مایحتاج مورد نیاز است که متاسفانه در این حوزه استان تهران چه در ستاد و چه در شهرستان ها و مراکز از این منظر در فقری کامل به سر می برد.

برای علاج چاره مشکلات مادی، بهره گیری از حوزه مشارکت های مردمی و دستورالعمل استفاده و انتفاع مالی از مشارکت های مردمی که به سمت بهزیستی با نیت عام رهسپار می شوند و همچنین بهره مندی از بند «چ» مقررات مالی دولت که این اجازه را به ادارات و ارگان ها می دهد تا بخشی از هزینه های خود را در قالب تفاهم با صدا و سیما نسبت به برنامه سازی در راستای فرهنگ سازی و معرفی برنامه‌های سازمان ها از جمله بهزیستی بپردازند که در این خصوص اقدامات بسیار ارزنده ای انجام شده که آتیه ای روشن با  اقدامات مالی و حمایت‌های روابط عمومی استان از ادارات شهرستان ها متصور است که نتایج آن به زودی در معرض و دسترس قرار می‌گیرد.

در نهایت، حوزه پایانی که پژوهش نام دارد شامل تحلیل محتوا، انجام سیاستگذاری، مطالعات موردی، انجام مستمر نظر سنجی و تجزیه و تحلیل نظرات ارائه شده و بکار گیری آنها برای فعالیت بهینه حوزه روابط عمومی و در نهایت ادارات زیر مجموعه بهزیستی در پهنه و گستره استان تهران است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.