اخبار شهرستان رباط کریماخباردر استان

اجرایی شدن فاز اول پلاک کوبی هوشمند در نصیرشهر

شهردارنصیرشهر: خیابان شهید مطهری و معابر اصلی و فرعی اطراف در فاز اول پلاک کوبی هوشمند قرار دارند.

اجرایی شدن فاز اول پلاک کوبی هوشمند نصیرشهر

به گزارش شجرنیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی نصیرشهر، فرشاد شهسواری شهردار نصیرشهر گفت: خیابان شهید مطهری و معابر اصلی و فرعی اطراف در فاز اول پلاک کوبی هوشمند قرار دارند.

شهسواری با اشاره به اهمیت اجرای طرح پلاک کوبی هوشمنددر نصیرشهر افزود: از جمله مزایای استفاده از پلاک هوشمند کد پستی(QR)، کاهش هزینه‌های اجرایی، آنلاین بودن و قابلیت به‌روزرسانی اطلاعات پلاک، قابلیت خوانش QR روی پلاک از فاصله ۱.۵ متری، استفاده در خدمات اورژانسی و حوادث و قابلیت نمایش موقعیت مکانی ملک روی نقشه به شمار می‌آید.

شهردار نصیرشهر افزود: فاز اول این طرح در خیابان مطهری و معابر اصلی و فرعی آن در حال اجرا است و دیگر محله های نصیرشهر نیز در فاز های بعدی مشمول این طرح خواهند شد.

شهسواری گفت: نگاه شهرداری ارتقا و به روز رسانی شاخص های اجتماعی و شهرنشینی است و نصیرشهر از معدود شهر هایی است که پیشقراول اجرای طرح پلاک کوبی هوشمند قرار دارد.

مزایای پلاک کوبی هوشمند در شهرها

پلاک های هوشمند مجهز به بارکدهای پستی (QR code) هستند که به صورت بر خط اطلاعات خواسته شده را در اختیار کاربر می گذارد؛ به‌طور مثال اطلاعات ساختمانی از قیبل تعداد واحد، سال ساخت و تمام جزئیات مربوط به ساختمان داده می‌شود.

پلاک های هوشمند قابلیت به‌روزرسانی دارند و نیازی به تعویض فیزیکی پلاک نیست و نمایش آدرس پستی صحیح ملک، بر اساس آخرین وضعیت بانک اطلاعاتی معابر و اطلاعات توصیفی اداره پست انجام می شود و در همه سامانه‌ها از طریق موقعیت‌های مکانی قابل استفاده است.

مکان محور بودن، کاهش هزینه های اجرایی، افزایش کارایی و دقت، داده‌های قابل اطمینان، امکان بارگذاری تمامی اطلاعات اماکن، حذف بازدید فیزیکی ادارات و سازمان‌ها و استفاده سریع در خدمات اورژانسی و حوادث از جمله مزایای پلاک‌های هوشمند است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.