اخبارانتخاباتخبر مهمسیاست

اجتماعات در ایام تبلیغات انتخاباتی در فضای سربسته ممنوع است/ ساعات رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت

رئیس جمهور گفت: امروز مصوب شد اجتماعات در ایام تبلیغات انتخاباتی در فضای سربسته ممنوع است.

به گزارش شجرنيوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا پیروزی مردم فلسطین را در برابر رژیم غاصب صهیونیستی گرامی داشت و گفت: برای اولین بار مردم فلسطین همه یکپارچه بودند اگر چه در موارد دیگر هم یکپارچگی وجود داشته اما این بار متفاوت بود.

وی افزود: پاسخ قاطع غزه به تجاوز صهیونیست‌ها موفقیت بزرگی برای مردم فلسطین و مسلمانان بود؛ ملت‌ها در آمریکا اروپا و مناطق دیگر در خیابان‌ها به دفاع از فلسطین حاضر شدند.

روحانی اظهار کرد: دولت‌های اروپایی مواضع خوبی را در زمینه فلسطین اتخاذ نکردند اگرچه از دنیای عرب هم انتظار دیگری داشتیم تا روز‌های آخر آن‌ها ساکت بودند. کشور‌های مسلمان نیز عمدتاً مواضع خوبی داشتند.

رئیس جمهور بیان کرد: ملت فلسطین پیروزی بزرگی را به دست آورد و به آنها تبریک می‌گویم.

وی گفت: تقریباً ۱۵ ماه از کرونا گذشته و در طول این مدت روز‌های سختی داشتیم. همانطور که در نقشه‌ها می‌بینیم، روز‌های سختی وجود داشت و ویروس جهش یافته استان‌ها را درگیر می‌کرد. البته روز‌های امیدوار کننده هم داشتیم و مردم جهان متوجه شدند دانشمندان به واکسن کرونا دست یافتند.

روحانی افزود: پانزده ماه گذشته و ماه‌های آزمایش‌های بزرگ برای دنیا و ملت ما بود که با جنگ اقتصادی برای ایران همراه شد. ما در تحریم بودیم و سختی‌هایی کشیدیم، اما کشور‌های دیگر می‌توانستند به گروه‌های مختلف مردم کمک کنند.

رئیس جمهور ملت ایران و مدافعان سلامت کشور را گروه پیروز در ماه‌های گذشته دانست و تاکید کرد: کارگزاران کشور هم روز تعطیل نداشتند و همه ساعات، ساعات کار آن‌ها بود. دولت تمام توان خود را برای حفظ سلامت مردم به کار گرفت.

روحانی بیان کرد: خوشحالیم که کم‌کم از موج چهارم در حال عبور هستیم و در بسیاری از استان‌ها مسیر کاهشی را داریم. مناطق قرمز کشور محدود شده است و البته باید تلاش کنیم به طور کامل از پیک چهارم خارج شویم. به علاوه وارد پیک جدید هم نشویم.

وی اظهار کرد: وقتی وارد پیک کرونا می‌شویم مردم نسبت به موضوع کرونا نگران می‌شوند، اما وقتی کمی وضع بهتر می‌شود یک آسوده خاطر شدن کاذب رخ می‌دهد و همین موجب ایجاد پیک جدید بیماری می‌شود.

رئیس جمهور گفت: همه نهاد‌ها باید در کنار هم کمک کنند تا دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شود و با کسانی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند قاطعانه برخورد شود.

روحانی گفت: پس از ماه رمضان و سفر‌ها کار ما مشکل می‌شود و موجب ایجاد یک معضل می‌شود. گرمای هوا هم مشکل دیگری است، چراکه در مناطق گرمسیر کولر‌ها روشن می‌شود و پنجره‌ها را هم می‌بندند که شیوع بیماری را افزایش می‌دهد.

وی تأکید کرد: شرایط ما شکننده است و پایدار نیست مخصوصاً با ویروس هندی که ممکن است سر و کله اش از استانی پیدا شود و مردم ما مبتلا شوند؛ البته با موج جدید مواجه شویم. در نتیجه از سفر‌ها اجتماعات خرید‌ها و مهمانی‌ها جلوگیری شود یا کنترل صورت بگیرد و موج جدیدی ایجاد نشود.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری چند انتخابات در خرداد ماه گفت: باید در هفته مانده به انتخابات شرایط آرامی از نظر کرونا داشته باشیم. اگر در ابتدای خردادماه دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود و پیک جدیدی در میانه این ماه اتفاق بیفتد، انتخابات مطلوب و باشکوه نخواهیم داشت. چرا که وقتی مردم ببینند موجی ایجاد شده است، نگران حضور در انتخابات می‌شوند. حفظ جان مردم مسئولیت اصلی ماست و انتخابات با مشارکت حداکثری هم مسئولیت دوم ماست که باید هر دو را در کنار هم قرار دهیم.

روحانی اظهار کرد: زمانیکه شورای نگهبان صلاحیت‌ها را اعلام کند، تبلیغات انتخاباتی شروع می‌شود و به نظرم مشکل‌ترین دوران، زمان تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی است. امروز تصمیم مهمی در جلسه اتخاذ شد که زمان انتخابات بیشتر شود و وزارت کشور هم برای افزایش صندوق‌ها تصمیم‌هایی گرفته است تا اپلیکیشن شعبه یاب در اختیار مردم قرار بگیرد و ازدحام رخ ندهد.

وی بیان کرد: در تبلیغات رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار مهم است؛ همچنین امروز مصوب شد تبلیغات انتخاباتی و اجتماعات در فضای سربسته نباید داشته باشیم.

رئیس جمهور برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده برای برنامه‌های تبلیغاتی تاکید کرد و گفت: هم خود نامزدهای انتخاباتی و هم ستادهای آنها باید احساس مسئولیت کنند. مسئولان استانی مانند فرمانداران و بخشداران هم باید در کنار نیروهای انتظامی بسیج سپاه و دیگر نهادها دستورهای ستاد ملی مقابله با کرونا را در زمینه تبلیغات انتخاباتی رعایت کنند چرا که این دستورها حکم قانون را دارد. تبلیغات باید حداکثری و اجتماعات حداقلی باشد.

روحانی اضافه کرد: در مصوبه ما، هم از صدا و سیما به هم وزارت ارتباطات و هم اپراتورها خواسته شده فضای بازتر و بیشتری برای نامزدها ایجاد کنند تا برنامه‌ها و نظر‌هایشان را از طریق فضای مجازی و رسانه اعلام کنند.

وی اظهار کرد: در پایان امسال حداقل باید سبک جدیدی را که در زندگی آغاز کنیم، تلاش داریم واکسن‌ها در روزهای آینده با شرایط بهتری به مردم برسد. بیش از ۵ میلیون واکسن توزیع شده و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واکسینه شده‌اند که رقم آن افزایش می‌یابد. امیدواریم حدود ۱۵ میلیونی که از نظر سالمندی و بیماری‌های خاص مدنظر واکسیناسیون هستند، واکسینه شوند و آرامشی برای جامعه به وجود بیاید.

منبع : باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.