اخباراقتصادخبر مهمخودرو

آشنایی با روند ثبت نام خودرو در دو شرکت بزرگ خودروساز ایرانی

ایران خودرو و سایپا در بازه های زمانی متفاوت و بعضا مشترک و به مناسبت های گوناگون خودروهایی را جهت پیش فروش و یا فروش فوق العاده ارائه می کنند که متقاضیان ضمن ثبت نام اولیه در سایت این دو شرکت، می توانند نسبت به خرید خودروی مورد نظرشان اقدام نمایند. در ادامه با جزئیات بیشتری از روند ثبت نام خودرو در دو شرکت بزرگ خودروساز ایرانی آشنا می شویم

آشنایی با روند ثبت نام خودرو در دو شرکت بزرگ خودروساز ایرانی

 

پايگاه خبري تحليلي شجرنيوز: در دنیای امروز اغلب خریدها اینترنتی انجام می شود از جمله خرید خودرو که برای این کار نیاز به ثبت نام خودرو است. در حال حاضر صنعت خودرو بزرگترین صنعت ایران بعد از صنعت نفت می باشد. شرکت های تولید کننده خودرو در ایران رتبه اول خاورمیانه را با تولید یک میلیون دستگاه خودرو در طول سال بدست آورند.

البته در سال های گذشته این شرکت ها خطوط تولیدشان را با ارائه محصولات جدیدتر به روز کردند. از جمله خودروسازهای ایرانی گروه خودروسازی پارس خودرو، کرمان موتور، بهمن و مدیران خودرو هستند که در سال های گذشته پا به عرصه تولید گذاشته اند. اما مهم ترین خودروسازها در کشور، شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا می باشد که در این زمینه حرف اول را می زنند. 20 درصد از سهام این دو شرکت در اختیار دولت می باشد.

به دلیل آنکه عرضه محصولات و ثبت نام خودرو این دو شرکت فعال خودروساز به صورت بازه ای و در زمانی مشخص صورت می گیرد، افرادی که متقاضی دریافت خودرو از این دو شرکت می باشند باید در سامانه شرکت مورد نظر خود ثبت نام اولیه انجام داده و با دریافت نام کاربری و کلمه عبور به راحتی می توانند وارد سایت شده و خرید خود را انجام دهند. در ادامه با روند ثبت نام، خرید خودرو، قرعه کشی و شیوه دریافت خودرو آشنا می شویم.

 

معرفی شرکت ایران خودرو و نحوه ثبت نام خودرو

این شرکت خودروسازی در سال 1341 شروع به کار کرد و اکنون بزرگترین شرکت خودروسازی ایرانی است و مهم ترین محصول آن خودروهای خانواده پژو و سمند است. محبوب ترین خودروها در ایران پژو پارس، سمند، رانا، سمند سورن، پژو 206، پژو 405 است که البته جزء مهم ترین تولیدات ایران خودرو نیز می باشد.

بنا بر اعلام این شرکت، عموم مردم می توانند در بازه های زمانی مختلفی که از سوی خودروساز اعلام می شود برای خرید محصولات ایران خودرو در قالب پیش فروش یا فروش فوق العاده شرکت کنند و بنا بر علاقه و سلیقه خود نسبت به خرید اقدام نمایند. البته در هر قرعه کشی فرد فقط یک بار می تواند شرکت کند و حق انتخاب یک محصول را دارد و امکان خرید بیش از یک محصول را ندارد. برای آشنایی با مراحل ثبت نام خودرو و فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو با ما همراه باشید.

 

برخی شرایط عمومی مشترک برای ثبت نام خودرو در ایران خودرو و سایپا

  • فرد حداقل 18 سال سن داشته باشد و دارای گواهینامه باشد.
  • پلاک فعال به نام شخص ثبت نشده باشد. (خودرو شخصی)
  • طی 48 ماه گذشته از ایران خودرو یا سایپا خودرو تحویل نگرفته باشد

 

مراحل ثبت نام خودرو در ایران خودرو:

  • در گام اول برای ثبت نام خودرو به آدرس https://esale.ikco.ir مراجعه نمایید.
  • سپس گزینه ورود کاربر را انتخاب نمایید. در صورتی که قبلا ثبت نام نکرده اید، با درج کد ملی به صفحه ثبت اطلاعات شخصی هدایت می شوید. دقت کنید در این صفحه همه اطلاعات را به طور کامل و دقیق وارد نمایید. در پایان این مرحله یک کد اعتبارسنجی به شماره موبایل شما ارسال و ثبت نام تکمیل می شود.

درج کد ملی و ثبت اطلاعات شخصی جهت ثبت نام اولیه در ایران خودرو

درج کد ملی و ثبت اطلاعات شخصی جهت ثبت نام اولیه در ایران خودرو

 

با ساخت حساب کاربری اکنون می توانید با ثبت کد ملی و گذرواژه خود و کلیک روی گزینه ورود، وارد صفحه کاربری خود شوید. در صورتی که رمز حساب کاربری را فراموش کردید از گزینه فراموشی رمز استفاده کنید.

 

انتخاب ورود کاربر و ثبت کد ملی و رمز عبور برای ورود به صفحه کاربری

 

انتخاب ورود کاربر و ثبت کد ملی و رمز عبور برای ورود به صفحه کاربری

 

در صفحه کاربری پیش روی شما، از قسمت بالا با انتخاب گزینه پیش فروش یا فروش فوق العاده ایران خودرو می توانید خرید خود را انجام دهید. دقت کنید که این دو گزینه همیشه همزمان فعال نیست و در برخی زمان ها از طریق اطلاعیه ایران خودرو اعلام می شود.

انتخاب نوع طرح پیش فروش یا فروش فوق العاده

انتخاب نوع طرح پیش فروش یا فروش فوق العاده

 

با توجه به نوع طرح (پیش فروش یا فروش فوق العاده) تعدادی خودرو در این قسمت ارائه شده است که می توانید خودروی مورد نظر خود را انتخاب نمایید

انتخاب خودروی مورد نظر و ثبت سفارش

انتخاب خودروی مورد نظر و ثبت سفارش

 

در این مرحله پس از مطالعه موارد اعلام شده، در صورت موافقت تیک زده و در سمت چپ صفحه مشخصات خودرو و صورتحساب را مشاهده نمایید. در آخر با ثبت کد امنیتی، گزینه ثبت درخواست را انتخاب و سفارش خود را نهایی کنید.

 پذیرش شرایط اعلام شده و ثبت درخواست

پذیرش شرایط اعلام شده و ثبت درخواست

 

و اما در مرحله پایانی، یک کد قرعه کشی به شما تعلق می گیرد که باید آن را تا روز قرعه کشی حفظ کنید. ثبت نام به پایان رسید و می توانید از حساب کاربری خود خارج شوید.

دریافت شماره پیگیری قرعه کشی در مرحله نهایی سفارش

دریافت شماره پیگیری قرعه کشی در مرحله نهایی سفارش

 

نحوه و زمان قرعه کشی و مشاهده اسامی برندگان در قرعه کشی ایران خودرو

برای مشاهده لیست قرعه کشی در موعد اعلام شده از طریق اطلاعیه ایران خودرو، به صفحه کاربری خود مراجعه نمایید. گزینه استعلام قرعه کشی را انتخاب نمایید.

انتخاب گزینه استعلام قرعه کشی برای مشاهده نتایج

انتخاب گزینه استعلام قرعه کشی برای مشاهده نتایج

 

در این قسمت اطلاعات مربوط به قرعه کشی های گذشته و کدهای پیگیری به همراه تاریخ قرعه کشی و وضعیت را مشاهده می کنید. البته در صورت برنده شدن هم از طریق پیامک و هم مراجعه با به این صفحه به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری کد قرعه کشی در لیست ارائه شده

پیگیری کد قرعه کشی در لیست ارائه شده

پس از برنده شدن 5 روز کاری زمان دارید تا هزینه را پرداخت نمایید و در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر، شخص دیگری جایگزین می شود و شما می توانید در قرعه کشی بعدی شرکت کنید. اما اگر تخلف کنید یعنی شرایط عمومی برای ثبت نام را نداشته باشید و ثبت نام کنید، سه سال محرومیت در پی خواهد داشت.

 

معرفی شرکت سایپا و نحوه ثبت نام خودرو

سایپا مخفف یک عبارت فرانسوی و به معنای شرکت سهامی ایرانی تولید خودرو می باشد که در سال 1391 به عنوان دومین شرکت خودروساز در ایران شناخته شد. خودروهایی ماند تیبا، مگان و لوگان (ال 90) از محصولات سایپا هستند که عمده ترین محصول این برند هم پراید است.

این شرکت طی سال و به مناسبت های مختلف در بازه های زمانی گوناگون اقدام به قرعه کشی به صورت پیش فروش یا فروش فوق العاده محصولات خود می کند که اغلب محصولات ارائه شده عبارتند از: ساینا، کوئیک، شاهین، نیسان می باشد. شرکت سایپا برای درخواست فروش فوق العاده و پیش فروش خودرو شرایطی به صورت عمومی و اختصاصی برای خریداران لحاظ کرده است که برای مطالعه بیشتر می توانید به آدرس saipa.iranecar.com مراجعه نمایید.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

روند ثبت نام خودرو در شرکت سایپا

ابتدا ثبت نام اولیه و احراز هویت را در سایت سایپا انجام داده و نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایید. نکته مهم آنکه شماره تلفن همراهی که در سامانه ثبت می شود حتما باید به نام شخص خریدار خودرو باشد.

  • به سایت شرکت سایپا یا آدرس اینترنتی https://saipa.iranecar.com وارد شوید.
  • گزینه ورود/ ثبت نام را انتخاب کنید. اگر تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده اید روی گزینه «تاکنون ثبت نام نکرده اید؟» کلیک کنید و مراحل ثبت نام اولیه را طی کرده تا برای شما رمز عبور صادر شود.
  • حال کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید تا به صفحه کاربری خود دسترسی پیدا کنید.

ثبت کد ملی و کلمه عبور برای ورود به سیستم سایپا

ثبت کد ملی و کلمه عبور برای ورود به سیستم سایپا

 

در این قسمت خودروهای که در لیست قرعه کشی هستند را مشاهده می کنید و در سمت چپ صفحه نوع عرضه مشخص شده است. خودروی مورد نظر را انتخاب کنید.

مشاهده لیست خودروهای قرعه کشی

مشاهده لیست خودروهای قرعه کشی

 

اکنون مشخصات کاملی از خودروی مورد نظرتان را مشاهده می کنید. حال بسته به آنکه کدام نوع عرضه (پیش فروش یا فروش فوق العاده) ارائه شده است گزینه فعال را کلیک کنید که در اینجا پیش فروش فعال است.

انتخاب نوع طرح پیش فروش یا فروش فوق العاده

انتخاب نوع طرح پیش فروش یا فروش فوق العاده

 

اکنون اطلاعات کاملتری در اختیارتان قرار می گیرد از جمله مبلغ قابل پرداخت، نوع کاربری خودرو، بیمه گر و… در اینجا تیک گزینه «من ربات نیستم» را زده تا احراز هویت شوید و سپس گزینه «ادامه فرایند خرید» را انتخاب کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

مشاهده اطلاعات کامل خودرو و تکمیل فرایند خریدمشاهده اطلاعات کامل خودرو و تکمیل فرایند خرید

 

در این گام اطلاعات حساب کاربری شما به همراه مشخصات فنی خودرو قابل مشاهده است. گزینه تایید را انتخاب کنید.

مشاهده مشخصات فنی خودرو و اطلاعات حساب کاربری برای تایید نهایی

مشاهده مشخصات فنی خودرو و اطلاعات حساب کاربری برای تایید نهایی

 

در اینجا شماره پیگیری برای شما صادر می گردد که به معنای پایان ثبت نام و حضور شما در قرعه کشی می باشد. کد پیگیری را تا روز قرعه کشی (3 روز پس از زمان ثبت نام) نزد خود نگه دارید تا در صورت برنده شدن در لیست قرعه کشی استعلام کنید.

صدور شماره پیگیری (کد قرعه کشی)صدور شماره پیگیری (کد قرعه کشی)

 

در صورت برنده شدن در قرعه کشی سایپا می بایست مبلغی را واریز کنید و سپس مابقی آن را در زمان تحویل خودرو با کارخانه تسویه حساب نمایید.

 

جهت دریافت اطلاعات کاملتر در خصوص ثبت نام خودرو در شرکت های سایپا و ایران خودرو می توانید با ما در شجر نیوز به آدرس https://shajarnews.ir/  همراه باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.