سلامتاخبارجامعه

آخرین وضعیت سربازان در زمان کرونا 1400

جدیدترین اخبار در خصوص وضعیت سربازان در زمان کرونا تاکید کرده است که اگر شرایط واکسیناسیون کشوری سرعت بیشتری بگیرد و آمار مبتلایان به کرونا کاهش یابد، احتمال تغییر در زمان آموزشی خواهد بود و باز هم دوره آموزشی مانند قبل دو ماهه خواهد بود. در حال حاضر فقط دوره آموزشی کاهش یافته است.

آخرین وضعیت سربازان در زمان کرونا 1400

شجرنیوز این بار به آخرین وضعیت سربازان در زمان کرونا پرداخته است. طبق بررسی های صورت گرفته طول مدت آموزشی سربازی در دوره کرونا از دو ماه به یک ماه کاهش یافته است! چه بر سر سربازان خواهد آمد؟

وضعیت سربازان در زمان کرونا

وضعیت سربازان در زمان کرونا

آخرین وضعیت سربازان در زمان کرونا

رئیس اداره سرمایه انسانی سربازی در ابتدا با کاهش دوره آموزشی سربازی در ایام کرونا مخالف بود اما با اوج گرفتن کرونا و بر اساس رایزنی های صورت گرفته در مجلس، تصمیم گرفته شد که وضعیت دوره آموزشی سربازان در ایام کرونا کاهش یابد. این موضوع در مرحله تصویب دستخوش تغییر شد به طوری که در یک دوره زمانی کوتاه شاهد کاهش کرونا بودیم و باز هم اینطور اعلام شد که وضعیت سربازان در زمان کرونا نباید تغییری داشته باشد اما آخرین وضعیت سربازان در زمان کرونا اینطور مشخص است که طول مدت دوره آموزشی یک ماه است و کمتر نخواهد شد! این در حالی است که در گذشته دوره آموزشی در حدود 45 روز بوده است.

رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی در مورد آخرین وضعیت سربازان در زمان کرونا اینطور می گوید: نمی توان تصمیم ثابتی برای وضعیت سربازان در زمان کرونا گرفت و همه چیز بستگی به شرایط کرونا دارد، در حال حاضر با وجود وضعیت وخیم کرونا در کشور، دوره آموزشی نباید بیش از 1 ماه در نظر گرفته شود. در صورتی که موج جدیدی از کرونا با شرایط وخیم تر گزارش شد تصمیم گیری های دیگری در مورد وضعیت سربازان در زمان کرونا خواهیم گرفت.

شجر نیوز با برخی از سربازان در مورد وضعیت سربازخانه ها و دوره آموزشی در ایام کرونا مصاحبه کرد، بسیاری از سربازان معتقد بودند که دوره آموزشی بیش از یک ماه به طول می انجامد.

رحیمی در مورد بیشتر بودن طول دوره آموزشی اینطور گفته است: ” طول دوره آموزشی به صورت یک ماه کاری در نظر گرفته می شود در این میان با احتساب تعطیلات، قطعاً طول دوره آموزشی بیشتر از یک ماه خواهد شد و سربازان نباید از وظایف خود سر باز بزنند.

وضعیت سربازان در زمان کرونا داخل پادگان ها

وضعیت سربازان در زمان کرونا

وضعیت سربازان در زمان کرونا از نظر بهداشت

بر اساس آخرین گفته های رحیمی پور وضعیت سلامت سربازان بسیار پر اهمیت است و تب سنجی به صورت روتین و در چندین نوبت صورت می گیرد و در صورت بروز کوچکترین علائمی شخص می تواند فوراً به بهداری معرفی شود. وضعیت اقلام بهداشتی در پادگان ها مناسب است و کمبودی در این راستا گزارش نشده است.

سرنوشت سربازانی که به کرونا مبتلا شده است چه می شود؟ اینطور که بررسی ها نشان می دهد اگر شخص پیش از اعزام درگیر کرونا شده باشد، با دریافت گواهی ابتلا به کرونا می تواند زمان اعزام خود را به تاخیر بیندازد! در صورتی که تست کوید 19 سربازی در داخل پادگان مثبت شود، سریعاً شرایط قرنطینه برای او در نظر گرفته می شود تا نظر پزشک مشخص شود.

دقت کنید که طول دوره سربازی به هیچ عنوان کاهش نیافته است و تنها دوره آموزش از دو ماه به یک ماه تغییر کرده که این خبر نیز هنوز به تصویب رسمی نرسیده و در وضعیت موقت و بر اساس موقعیت کرونا اعمال می شود.

گزارشی از آخرین وضعیت سربازان در زمان کرونا

وضعیت سربازان در زمان کرونا

افزایش اعزام سربازان در دوره کرونا

سرهنگ مقصودی در طی مصاحبه ای با خبرنگاران بیان کرده است که در طول دوره شیوع کرونا، شاهد افزایش اعزام مشمولان به خدمت سربازی بوده ایم. او اضافه کرد که حقوق سربازان در دوره کرونا افزایش چشمگیری داشته است و این موضوع تمایل حضور جوانان برای خدمت سربازی را بیشتر می کند.

شیوه نامه های بهداشتی در زمان کرونا به صورت جدی و سختگیرانه اجرا می شود و به این ترتیب سربازان می توانند در طی دوره آموزشی از خدمات بهداشتی پادگان بهرمند شوند.

جدیدترین اخبار در مورد وضعیت سربازان در زمان کرونا تاکید کرده است که اگر شرایط واکسیناسیون کشوری سرعت بیشتری بگیرد و آمار کرونا کاهش یابد، احتمال تغییر در زمان آموزشی خواهد بود و روال کار به صورت دو ماهه دنبال می شود.

رئیس وظیفه عمومی ناجا تاکید کرده است که رعایت فاصله اجتماعی بسیار مهم است و برای هر شخص دو صندلی در نظر گرفته شده است که سربازان این ادعا را رد کرده اند و از وضعیت پادگان ناراضی هستند.

هنوز اعزام سربازان در هر مقطع تحصیلی چه دیپلم و چه بالاتر، در یک روز و اول هر ماه صورت می گیرد و در صورتی که تغییری در اعزام ایجاد شود، سریعاً اطلاع رسانی خواهد شد.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

روش های اعزام سربازان فرقی نکرده است!

شجر نیوز بر اساس بررسی های صورت گرفته از روش اعزام سربازان به این نتیجه رسیده است که اعزام به دو روش حضوری و غیر حضوری صورت می گیرد یعنی اگر محل آموزش و سکونت شخص یکی باشد او باید به صورت مستقیم خود را به مقر پایگاه معرفی نماید و در صورتی که محل سکونت وی از محل آموزش فاصله داشته باشد از اتوبوس برای اعزام استفاده می شود. این روال در گذشته نیز به همین شکل بوده و تغییری در آن دیده نمی شود.

سربازان ناراحت هستند!

با وجود تاکید رئیسان مبنی بر اجرای سیاست های بهداشتی در پادگان ها، سربازان از نبود اقلام بهداشتی با کیفیت در خوابگاه ها گلایه دارند و اینطور به نظر می رسد که نظارت کافی در این زمینه وجود ندارد. نگرانی والدین سربازان بیش از قبل است. شاید نیاز به تغییر وضعیت سربازان در زمان کرونا باشد!

بر اساس جدیدترین ابلاغیه در مورد پروتکل های بهداشتی در پادگان ها اینطور به نظر می رسد که وضعیت بهداشتی بهبود یابد و نظارت بهتری بر شرایط بهداشتی سربازان صورت بگیرد.

وضعیت خرید سربازی در سال 1400

قانون خرید سربازی در سال 99 لغو شد و تا به امروز هیچ خبر جدیدی در راستای خرید سربازی و معافیت اعلام نشده است. در صورتی که افراد از قبل اقدام به خرید سربازی کرده اند و اقساط خود را پرداخت نکرده اند می توانند جریمه های خود را پرداخت نمایند و اگر اقدامی در این راستا صورت نگیرد، مشمول خدمت نظام وظیفه خواهند بود و می بایست در سریع ترین زمان ممکن نسبت به وضعیت خدمت خود تعیین تکلیف نمایند. حقوق سربازان بسته به مدرک تحصیلی و نوع خدمت از 250 هزار تومان الی 2 میلیون تومان اعلام شده است و به نسبت سال های قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.